Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Valerie in lingerie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Valerie in lingerie

    Wat vinden jullie van deze foto?

    Nikon D200 & D100 / 17-55 F2.8 DX / 70-200 VR F2.8 /50 F1.8 / SB800 & SB80 DX

  • #2
    Re: Valerie in lingerie

    Oorspronkelijk geplaatst door Tshirt Bekijk bericht
    Wat vinden jullie van deze foto?
    Ik heb niets tegen vrouwen, niets tegen lingerie, niets tegen een beetje overgeposeerd standje, niets tegen een park, maar dit riekt wel heel erg naar goedkoop effectbejag.
    Lingerie in de buitenlucht is niet erg functioneel maar kan heel mooi zijn, maar dan moet het wel klasse uitstralen, dus geen losse draden aan het slipje. Misschien wat mooie schaduwen om de lichaamsvormen te accentueren. En misschien een echt verleidelijke houding.
    Op een gave huid kun je niet scherpstellen
    Simpele albumpjes

    Comment


    • #3
      Re: Valerie in lingerie

      Wat een snoepie van een model zeg.. wat jammer dat de achtergrond zo abrubt wazig is gemaakt. Lijkt net alsof ze erop geplakt is. Echt jammer want ze staat er mega mooi op vind ik
      Groetjes, Jörgen
      www.beautyshoot.nl

      Comment


      • #4
        Re: Valerie in lingerie

        Oorspronkelijk geplaatst door Porochelt Bekijk bericht
        Ik heb niets tegen vrouwen, niets tegen lingerie, niets tegen een beetje overgeposeerd standje, niets tegen een park, maar dit riekt wel heel erg naar goedkoop effectbejag.
        Lingerie in de buitenlucht is niet erg functioneel maar kan heel mooi zijn, maar dan moet het wel klasse uitstralen, dus geen losse draden aan het slipje. Misschien wat mooie schaduwen om de lichaamsvormen te accentueren. En misschien een echt verleidelijke houding.
        Mee eens. Voor mij hadden horloge/armband ? en ring ook uit/af gemogen.
        m.v.g.
        www.foto-frans.nl
        workshops: ook met jouw eigen model ! .

        Comment


        • #5
          Re: Valerie in lingerie

          Dit is het soort foto welke het is Model staat er IMO heel goed op, juwelen passen (armband in lijn met navelpiercing en ring )
          Vind de DOF en wazigheid net wel goed
          Tja zo zie je maar hé

          Comment


          • #6
            Re: Valerie in lingerie

            Oorspronkelijk geplaatst door MadMax Bekijk bericht
            Wat een snoepie van een model zeg.. wat jammer dat de achtergrond zo abrubt wazig is gemaakt. Lijkt net alsof ze erop geplakt is. Echt jammer want ze staat er mega mooi op vind ik
            Groot diafragma = groot DOF!

            Hier is alles zo goed als natuurlijk! Enkel met levels gespeeld!

            Ik heb het natuurlijk licht gebruikt die op haar schouders en haar valt, om het model bewust van de achtergrond een beetje te houden. Wat ik niet begrijp is dat wanneer je met natuurlijk licht en een reflectiescherm een natuurlijk effect bereikt, het plots niet meer natuurlijk eruitziet. Spijtig!
            Nikon D200 & D100 / 17-55 F2.8 DX / 70-200 VR F2.8 /50 F1.8 / SB800 & SB80 DX

            Comment


            • #7
              Re: Valerie in lingerie

              Oorspronkelijk geplaatst door Porochelt Bekijk bericht
              Ik heb niets tegen vrouwen, niets tegen lingerie, niets tegen een beetje overgeposeerd standje, niets tegen een park, maar dit riekt wel heel erg naar goedkoop effectbejag.
              Lingerie in de buitenlucht is niet erg functioneel maar kan heel mooi zijn, maar dan moet het wel klasse uitstralen, dus geen losse draden aan het slipje. Misschien wat mooie schaduwen om de lichaamsvormen te accentueren. En misschien een echt verleidelijke houding.
              Ik zie hier niks goedkoop. Het slipje is duurder dan mijn D200 ! En als je goed kijkt, zie je dat het geen draadje is aan het slipje, maar een strikje in het kant.

              Ik vroeg mij eigenlijk af het het lichaam niet te wit is tov het gezicht? Ook vroeg ik mij af of ik de knie onderaan weg moet croppen? Deze foto is 100% het opgenomen beeld. Wat denken jullie?
              Last edited by Tshirt; 26 september 2006, 07:16.
              Nikon D200 & D100 / 17-55 F2.8 DX / 70-200 VR F2.8 /50 F1.8 / SB800 & SB80 DX

              Comment


              • #8
                Re: Valerie in lingerie

                Foto's in lingerie vind ik beter passen in de intieme sfeer binnenhuis dan in de open natuur. Da's niet natuurlijk
                Persoonlijk vind ik de lingerie ook niet zo mooi, maar da's smaak
                Ondanks dat alles wel een leuke foto
                meer over mijn fotografie is te vinden op
                http://www.nandoonline.com

                Comment


                • #9
                  Re: Valerie in lingerie

                  Oorspronkelijk geplaatst door Tshirt Bekijk bericht
                  Groot diafragma = groot DOF!


                  nu, 'k vind de foto wel mooi, maar de achtergrond niet echt passen.
                  je andere postings vind ik qua decor veel beter geslaagd.
                  ik heb niks tegen dit soort fotografie op buitenlokaties,
                  maar hier krijg ik toch het gevoel alsof ze net uit de struikjes sprong
                  op het weggetje in het park ...

                  mm
                  ∏__|_ ∏__|_
                  "no rules, great shots"
                  Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

                  Comment


                  • #10
                    Re: Valerie in lingerie

                    Knappe foto en oooh wat een model. Gewoon een pracht meid die veel in haar heeft.

                    Toch vindt ik ook zoals sommige andere BDers de achtergrond iets minder.

                    Heb je nog foto's van de shoot waar de achtergrond wat minder DOF is. Dan kunnen we deze ook eens bekijken en kunnen sommige hun mening wat veranderen.

                    Doe zo verder met dit model want ze heeft het!

                    Mvg...
                    Nikon member..

                    Nikon stuff met het nodige Nikkor en Sigma glas en klein grut..

                    Comment


                    • #11
                      Re: Valerie in lingerie

                      Oorspronkelijk geplaatst door Tshirt Bekijk bericht
                      Groot diafragma = groot DOF!

                      Hier is alles zo goed als natuurlijk! Enkel met levels gespeeld!

                      Ik heb het natuurlijk licht gebruikt die op haar schouders en haar valt, om het model bewust van de achtergrond een beetje te houden. Wat ik niet begrijp is dat wanneer je met natuurlijk licht en een reflectiescherm een natuurlijk effect bereikt, het plots niet meer natuurlijk eruitziet. Spijtig!
                      Ik heb nooit beweerd dat het er NIET natuurlijk uitziet. Maar waarschijnlijk ben je toch met de levels iets te veel in de weer geweest dat het effect verloren is gegaan. Net als ik soms met mijn blur op de huid doorschiet. (dit zijn geen verwijten hoor, alleen een constatering. Ik vind het gewoon jammer want dit model, pose en outfit is gewoon prachtig)

                      Ik maak af en toe ook wel eens foto's van mensen, ook op F2,8-4 en dan zelfs op 200mm ipv 80mm, en dan ziet de achtergrond er toch iets anders uit... maareehh....een groot diafragma (klein getal) levert een beperkte scherptediepte op. Dus GROOT diafragma is KLEIN DOF.
                      ALs je al van klein kunt praten... hmm.. volgens mij is het 'beperkt'
                      Last edited by MadMax; 26 september 2006, 09:05.
                      Groetjes, Jörgen
                      www.beautyshoot.nl

                      Comment


                      • #12
                        Re: Valerie in lingerie

                        Oorspronkelijk geplaatst door azhrarn Bekijk bericht
                        Foto's in lingerie vind ik beter passen in de intieme sfeer binnenhuis dan in de open natuur. Da's niet natuurlijk
                        Persoonlijk vind ik de lingerie ook niet zo mooi, maar da's smaak
                        Ondanks dat alles wel een leuke foto
                        je word wel naakt geboren
                        dus waarom geen lingerie
                        voor mij is het in orde (ook de keuze lingerie)
                        achtergrond een ietsje pietsje meer, maar das elk zijn smaak

                        Comment


                        • #13
                          Re: Valerie in lingerie

                          Voor mij een zeer geslaagde plaat met een prachtig "deugnietje"
                          Flickr PBase
                          Nikon D700 Nikkor 70-300mm Tamron 28-75mm.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Valerie in lingerie

                            persoonlijk zou'k inderdaad juit boven de knie kroppen en een het model iets meer zo plaatsen dat er een soort van verbinding met de achtergrond (iets dat minder DOF is) zodat het er minder "opgeplakt" lijkt. Ik denk dat het vooral komt door de "gang" achter haar

                            maar inderdaad wel een mooie vrouw (dat bruin gaat haar goed af met haar haar) en ik vind de pose nu ook niet zoo gemaakt... benieuwd naar meer
                            Minolta 7D en 8mm tot 1000mm lenskes

                            Comment


                            • #15
                              Re: Valerie in lingerie

                              Citaat:
                              Oorspronkelijk geplaatst door Tshirt Bekijk bericht
                              Groot diafragma = groot DOF!
                              Hier is alles zo goed als natuurlijk! Enkel met levels gespeeld!


                              of beter: GROOT DOF = TEVEEL GE-PHOTOSHOP'ED

                              valt echt wel op, als je de contour bekijkt (linker arm en haren uiterst rechts)
                              daat zie je nog een restant van de "originele" achtergrond ...
                              IDEM vanonder langs haar benen .....

                              Ziet er niet echt natuurlijk uit ...

                              Dat verklaart dan ook het "opgeplakt" effekt ....


                              gr,

                              Christophe
                              Last edited by Mesch; 26 september 2006, 10:18.
                              Canon 40D + Lots of Glass

                              Comment

                              Working...
                              X