Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nikon 5700

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • nikon 5700

    hallo
    mijn naam is guy
    ben voor de eerste maal op de site
    graag info nikon 5700
    wil extern flitsen met studio flitsen
    graag wil ik interne flits uitschakelen
    maar dit lukt mij niet
    wie weet raad
    natuurfotografie
    reisfotografie
    macro

  • #2
    Het toestel eerst op "A" zetten en diafragma kiezen.
    Dan het toestel op "M" zetten en sluitertijd kiezen.
    Het toestel op "Altijd flitsen" instellen.
    En hier komt de truck, ik heb een reflctor gemaakt die de flash van de Nikon naar het plafond richt om zo de foto electrische cel van de studio flachen te schakelen wanneer je een foto maakt en zo een flitskabel onnodig maakt.

    Groetjes Ronny

    Comment


    • #3
      ronny bedankt voor de tip
      hebben wij ook geprobeerd
      wij willen graag flitsen zonder interne flitser
      t.t.z met kabel naar stutio flitsers
      volgens mijn nikon verkoper kan deze flits uitgeschakeld worden bij het model nikon 990 en is te vinden in een programa
      de coolpix 5700 heeft dit programma niet
      guy
      natuurfotografie
      reisfotografie
      macro

      Comment


      • #4
        Ronny,

        Is er een bepaalde bedoeling om het toestel eerst in A stand diafragma te bepalen, en sluitersnelheid in de M stand?
        Normaal kan je beiden toch in de M stand regelen?

        Comment


        • #5
          Hallo guynetty,

          Als ik het goed voor heb is de interne flits nodig voor het "meten" (waar heb ik dat nu weer gelezen?)

          Jaja
          Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
          Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

          Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

          Comment


          • #6
            Nog vraagje ivm met cp5700. Wanneer de camera op keuze CA staat, is dan standaard de flits op automaat en rode ogen ingesteld??
            mvg Guy

            Comment


            • #7
              Gieguy,

              bij de keuze CA staat er bij mij standaard automatisch flitsen, maar niet de "anti-rode-ogen" stand.

              Groeten
              Chris

              Comment


              • #8
                effe uitleggen hoe het hoort (bij mijn coolpix 995) :

                als je op manuele stand werkt, zoals het in de studio inderdaad hoort, hoef je zeker niet eerst je diafragma te gaan instellen vanwege de lichtmeting...In de studio werk je immers met een flits/lichtmeter, en stel je navenand de gemeten waarden zowel de flitsers, als het diafragma in. Wat er niet veranderd is de sluitertijd : 1/125 vanwege de flitssynchronisatietijd.

                Wat de interne flits betreft : in het menu (als je in modus manueel staat), in het hoofdmenu (waar je datum, nummering enz kan instellen) ga je naar "speedlight option" en zet je daar de optie "int.flash off" op "on"...t'klinkt tegenstrijdig maar je schakelt de uitschakeling in , en bijgevolg zal je interne flitser niet meeflitsen.
                Wat je WEL moet doen bij de 995, is de flits uitgeklapt laten vanwege het contact binnenin.

                Stef

                Comment


                • #9
                  Originally posted by Chriska
                  Gieguy,

                  bij de keuze CA staat er bij mij standaard automatisch flitsen, maar niet de "anti-rode-ogen" stand.

                  Groeten
                  Chris
                  Dank voor antwoord. Hoe eventueel veranderen???? mvg

                  Comment


                  • #10
                    Wel ik zet mijn camera altijd op de stand C1, nooit op CA.
                    Op C1 (en volgende) wordt de stand bewaard die jij laatst gekozen hebt.

                    Comment


                    • #11
                      beste stef

                      volgens nikon belgie moet ik een kabel sc 17 gebruiken
                      om kontakt tussen cp 5700 en externe studio flitsen
                      émail van nikon belgie is zeer onbeleefd ze zeggen in feite trek u plan met uw nikon gids
                      kan mijn interne flits niet stilleggen en kontakt maken met studio flits
                      wie weet oplossing

                      guynetty
                      natuurfotografie
                      reisfotografie
                      macro

                      Comment


                      • #12
                        aha Guy,

                        ik werk met een infrarood afstandsbediening....in de plaatse van een flitser schuif ik een infraroodzender in de flitsschoen, en op één van de flitsers (het hoofdlicht om goed te zijn) steef ik de infrarood ontvanger...de andere flitsers beschikken over een interne infraroodontvanger en werken als slave-flitsers.

                        het systeem is dus hetzelfde als met een kabeltje, maar dan met een IRzender....

                        een kabelaansluiting heb je misschien niet (de 5700 ken ik zo goed niet) maar een gewone flitsschoen heb je zeker wel !

                        vertel ons eens wat meer over je studioflitsers...wat ik wil weten is of je daar zo'n aansluiting hebt zoals bijvoorbeeld om een hoofdtelefoon op een stereoketen aan te sluiten?

                        Stef

                        Comment


                        • #13
                          Guy lees blz 138 van de handleiding
                          Speedlight Options: speedlight control moet op Auto staan
                          en dan flitst enkel de externe flits
                          heb da gedaan met de Metz 40 en da werkte
                          Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
                          Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

                          Comment


                          • #14

                            dag stef

                            mijn flitsen in de studio kan ik activeren door middel van een flitskabel
                            van flitsschoentje op fototoestel naar hoofdflits
                            via infra rood maar ,dit gebruik ik niet.
                            via interne flits en slave units dit is wel mogelijk
                            interne flits zal dan zeker geen invloed hebben op belichting aangezien we kunnen gaan tot - 2 in lichtsterkte
                            en dit bij portret fotografie
                            indien ik stilleven wil fotograferen kan deze interne flits wel invloed hebben
                            stillevens kortbij de opstelling
                            portret fotografie verderaf van het model
                            we willen graag geen invloed van interne flitser
                            p.s deze flitskabel heeft een soort stekkers eentje voor de flits
                            eentje voor het flitsschoentje


                            guynetty
                            natuurfotografie
                            reisfotografie
                            macro

                            Comment


                            • #15
                              guy,

                              ik werk met een coolpix die ten opzichte van jouw model al "oud" kan genoemd worden en daar werkt alles perfect....waarom zou dat dan bij een recenter model niet lukken??

                              probeer toch maar eens met de ir-zender...heeft zo zijn voordelen vind ik...

                              Stef

                              Comment

                              Working...
                              X