Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon S900 / Epson 1290S

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon S900 / Epson 1290S

    Hallo allemaal,

    Zit erg te twijfelen tussen deze 2 printers.

    Vooral het feit als ik voor de Canon S900 zou gaan, krijg je dan geen spijt als je toch A3 zou willen afdrukken?

    Of komt dat eigenlijk niet voor? Iemand nog een voor- of nadeel ten opzichte van elkaar?

    Dat de Canon snel is weet ik, maar hoeveel verschillen ze in kwaliteit op "goedkoop" papier?

    Kantlijnvrij printen is dat gunstig? Zit er veel in prijsverschil per afdruk?

    Alle raad is welkom !

    Alvast mijn dank.

    mvg,
    Z900
    Canon 80D+1DMII 50MK1/70-200 2.8/400 5.6 // Sigma 15FE/50-500 // Tamron AF SP 90 2.8/28-75 2.8 Di // Kenko AF Pro 300 1,4x TC

  • #2
    er bestaat ook een Canon S9000, en dat is een A3+ - printer, dwz gaat ietsje gtoter dan A3(420x297mm)

    op de rest van de vragen zie ik ook graag antwoorden.
    ToM.___ //Fuji s602.
    www.fuguforce.com ::::: www.imagomedia.be
    It goes to 11 you know? 1 louder.

    Comment


    • #3
      In het magazine Digital Photo van deze maand is de Epson 1290 de beste printer gevolgd op de tweede plaats door de Epson Stylus 2100 en op de derde plaats de Canon S9000.
      Let wel, het ging hier om een test op fotoprinters.
      Maar de Epson 1290 steekt torenhoog boven de anderen uit.

      Comment


      • #4
        Tot mijn grote spijt moet ik medelen dat mijn S9000 het vanmiddag heeft laten afweten. Ik kan het toestel niet meer aan zetten vermoedelijk de interne voeding stuk. Gelukkig is er nog wel garantie op
        Take care ! - Fuji S2 Pro - http://www.tribal69.be

        Comment


        • #5
          Hallo BD-ers, nou de kogel is door de kerk, ik heb de S900 van Canon gekocht.
          Dju voordat je alles geinstalleerd hebt.

          Nog een vraag: Er zit een "BJ Solution Disk" bij met de volgende programma's

          - ZoomBrowser EX 3.0.0
          - PhotoRecord 1.4.1
          - ImageBrowser 2.0.3
          - PhotoStitch 3.1.5

          Het gaat mij erom om alleen volgens het WYSIWYG principe te kunnen printen, welk programma
          raden jullie dan aan om te installeren? Of is printen via PS6.0 voldoende om dit te kunnen bewerkstelligen?

          Met veel dank alvast

          mvg,
          Z900
          Canon 80D+1DMII 50MK1/70-200 2.8/400 5.6 // Sigma 15FE/50-500 // Tamron AF SP 90 2.8/28-75 2.8 Di // Kenko AF Pro 300 1,4x TC

          Comment


          • #6
            Ik heb nix van die bijkomende software geinstalleerd enkel de drivers en zeker niet dat buggy programmatje ZoomBrowser ...
            Kalibreren doe ik in PS7
            Take care ! - Fuji S2 Pro - http://www.tribal69.be

            Comment


            • #7
              Ah das vlot antwoord , dank je Tribal !

              mvg,
              Z900
              Canon 80D+1DMII 50MK1/70-200 2.8/400 5.6 // Sigma 15FE/50-500 // Tamron AF SP 90 2.8/28-75 2.8 Di // Kenko AF Pro 300 1,4x TC

              Comment


              • #8
                Proficiat Z met je nieuwe printer. Veel geluk ermee en veel goede en indrukwekkende afdrukken gewenst. Verbaas je omgeving met schitterende (grote) foto's !

                Ikzelf ben ook geïnteresseerd in de prestaties van je S900. Werk nu al jaren met een Epson 1520. Drukt A2-papier (met een maximum printvlak van +/- 31x45 cm. Goede printer, heeft mij al veel plezier bezorgd. Maar het is geen fotoprinter (enkel 4 cartridges). 'k Ben dus duidelijk aan vervanging toe. Twijfel nog een beetje tussen het vertrouwde Epson en de - met de jouwe vergelijkbare - S9000.

                Laat je ons later iets weten i.v.m. je eerste indrukken over je nieuwe speelgoed ? Je zou er mij (en ongetwijfeld velen op dit medium) een groot plezier meedoen.

                Gegroet, Kariboe
                * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
                Euh... deze quotering is zeer subjectief !

                Comment

                Working...
                X