Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mijn madam... (3) @ oude picanolfabriek

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Mijn madam... (3) @ oude picanolfabriek

    Zoals beloofd, hier zijn ze al...

    Lokatie is eigenlijk vlak voor mijn deur, maar zijn ze bezig aan he afbreken, maar dan maar in de schemering binnen geglipt

    Was eigenlijk op het onvoorzien, gaatje tegen gekomen waar we binnen konden glippen en laat het nu juist zijn dat de D70 in de auto lag

    Maar vraagje, kijk ik nu scheel maar in de eerste foto ziet de grond er horizontaal uit, maar het venster dan scheef of is dit gezichtsbedrog?





    Nikon D70s \ Nikkor AF-S DX 18-70mm f/3.5-4.5G IF-ED \ Nikon SB-600 \ cheap ass statief

  • #2
    Re: Mijn madam... (3) @ oude picanolfabriek

    Bij de derde zou ik iets meer naar rechts gegaan zijn, zodat je vriendin meer links staat, en de schaduw er dan helemaal opstond. Maar ik ben ook nog maar een beginner hoor.
    Trouwens, jouw vriendin is hier al over de vloer geweest .

    Comment


    • #3
      Re: Mijn madam... (3) @ oude picanolfabriek

      Hey,

      Je id ging idd ook wel niet slecht zijn, maar hier was het mijn bedoeling om mijn vriendin centraal te plaatsen en dan zo de symmetrie van de loods te hebben die naar 1 punt achter haar loopt.

      Ik zal het eens proberen als ik er de volgende keer kom.
      hehe ze is hier idd al een paar keer over de vloer geweest.

      Eerst wou ze geen model voor me spelen, maar toen ik zei dat ik dan maar andere modellen ging zoeken, draaide ze snel bij

      Weet er btw iemand een goed boek over modelfotografie? dingen waarop je moet letten, houdingen,...
      Nikon D70s \ Nikkor AF-S DX 18-70mm f/3.5-4.5G IF-ED \ Nikon SB-600 \ cheap ass statief

      Comment


      • #4
        Re: Mijn madam... (3) @ oude picanolfabriek

        Ik bedoel dat ze hier, bij mij thuis, al over de vloer is geweest

        Kan me voorstellen dat ze snel bijdraaide als je zei dat je anders andere modellen zou zoeken, ik zou dan ook wel bijdraaien

        Comment


        • #5
          Re: Mijn madam... (3) @ oude picanolfabriek

          Oorspronkelijk geplaatst door sporre Bekijk bericht
          Ik bedoel dat ze hier, bij mij thuis, al over de vloer is geweest

          Kan me voorstellen dat ze snel bijdraaide als je zei dat je anders andere modellen zou zoeken, ik zou dan ook wel bijdraaien
          Beetje offtopic, maar ik zie ook juist dat je van ieper bent .
          Daarmee dat ze bij jou thuis al over de vloer geweest is .
          Nikon D70s \ Nikkor AF-S DX 18-70mm f/3.5-4.5G IF-ED \ Nikon SB-600 \ cheap ass statief

          Comment


          • #6
            Re: Mijn madam... (3) @ oude picanolfabriek

            Bij die eerste vind ik die zwarte randen rond haar benen vrij storend.Ik dacht dat he schaduwen waren,maar langs rechts heb je het ook?

            Grtz
            <<Sallyp>>
            Met plezier open ik het vizier van mijn 350D

            www.sallyphotographics.be

            Comment


            • #7
              Re: Mijn madam... (3) @ oude picanolfabriek

              Oorspronkelijk geplaatst door sd_polini Bekijk bericht
              Weet er btw iemand een goed boek over modelfotografie? dingen waarop je moet letten, houdingen,...
              Heb hier zelf nog nooit een antwoord op gezien... Zal dan zelf maar eens zeggen dat je voor die paar euro "De Vrouw voor de Camera" (1983) niet zult laten liggen, denk ik. Hoe goed het nu echt is weet ik ook niet, want door de foto's kom ik amper aan de tekst toe...

              Comment


              • #8
                Re: Mijn madam... (3) @ oude picanolfabriek

                Mooie serie met een kleine voorkeur voor no2. Die vind ik erg fraai van licht zo.
                Groetjes, Jörgen
                www.beautyshoot.nl

                Comment


                • #9
                  Re: Mijn madam... (3) @ oude picanolfabriek

                  Oorspronkelijk geplaatst door Sallypaparazzi Bekijk bericht
                  Bij die eerste vind ik die zwarte randen rond haar benen vrij storend.Ik dacht dat he schaduwen waren,maar langs rechts heb je het ook?

                  Grtz
                  <<Sallyp>>
                  Als ik me goed herinner stond mijn flits dan ergens voor me op de grond.
                  Dat zie je ook aan de schaduw van het hoofd die omhoog loopt, mss komt de andere schaduw vd flits van de D70 zelf...

                  Dunno eigenlijk
                  Nikon D70s \ Nikkor AF-S DX 18-70mm f/3.5-4.5G IF-ED \ Nikon SB-600 \ cheap ass statief

                  Comment


                  • #10
                    Re: Mijn madam... (3) @ oude picanolfabriek

                    Oorspronkelijk geplaatst door sd_polini Bekijk bericht
                    Hey,

                    Je id ging idd ook wel niet slecht zijn, maar hier was het mijn bedoeling om mijn vriendin centraal te plaatsen en dan zo de symmetrie van de loods te hebben die naar 1 punt achter haar loopt.

                    Ik zal het eens proberen als ik er de volgende keer kom.
                    hehe ze is hier idd al een paar keer over de vloer geweest.

                    Eerst wou ze geen model voor me spelen, maar toen ik zei dat ik dan maar andere modellen ging zoeken, draaide ze snel bij

                    Weet er btw iemand een goed boek over modelfotografie? dingen waarop je moet letten, houdingen,...

                    Hi,

                    Vroeger via BD had ik deze site eens ontdekt.

                    Volg eerst de link photocrack en dan bij downloads vind je een heleboel geschetste houdingen voor modelfotografie.
                    Zie maar onder "model pose 1.0" !

                    mvg,
                    Geert

                    ps : Some guys have all the fun... (o.a. Rod Stewart) Zo'n lief als model en dan nog een goede lokatie rechtover de deur en wa krijgen wij : patatten !!!
                    Last edited by geertvde; 16 september 2006, 18:31.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Mijn madam... (3) @ oude picanolfabriek

                      Hey Geert, thx voor de link

                      Ik kan jullie al zeggen dat ik vanmiddag terug ben gaan shooten op de lokatie, maar ik vind ze eigenlijk niet zo denderend.

                      ff statief meegenomen om kleiner diafragma te kunnen gebruiken om zo scherpte diepte te maken, maar er zijn er toch veel wazig.
                      Ik zal me toch eens zo'n afstandsbediening moeten aanschaffen, dan moet ik de sluiterknop niet meer anraken en zo hebbik hopelijk geen wazigheid meer...
                      Nikon D70s \ Nikkor AF-S DX 18-70mm f/3.5-4.5G IF-ED \ Nikon SB-600 \ cheap ass statief

                      Comment


                      • #12
                        Re: Mijn madam... (3) @ oude picanolfabriek

                        Oorspronkelijk geplaatst door sd_polini Bekijk bericht
                        Ik zal me toch eens zo'n afstandsbediening moeten aanschaffen, dan moet ik de sluiterknop niet meer anraken en zo hebbik hopelijk geen wazigheid meer...
                        of de zelfontspanner gebruiken...
                        Balaramji

                        Comment


                        • #13
                          Re: Mijn madam... (3) @ oude picanolfabriek

                          mooie opnames

                          jullie worden er beter en beter in.

                          vooral nummer 3 kan ik je volgen zowel compositie naar 1 punt vind ik fijn en de ongelofelijk spontane houding van je vriendin maakt het af.


                          heel goed
                          www.degitail-imaging.be

                          Comment


                          • #14
                            Re: Mijn madam... (3) @ oude picanolfabriek

                            Oorspronkelijk geplaatst door Balaram Bekijk bericht
                            of de zelfontspanner gebruiken...

                            Idd, was ik ook al opgekomen, maar die moet je op de D70 altijd opnieuw instellen, en als je toestel in potretstand op een statief staat juist naast een muur wordt dit niet zo gemakkelijk meer .

                            Op het schermpje zagen ze er nochtans goed uit, het is maar eenmaal thuis op het grote scherm dat je ziet welke blunder je nu weer gemaakt hebt
                            Nikon D70s \ Nikkor AF-S DX 18-70mm f/3.5-4.5G IF-ED \ Nikon SB-600 \ cheap ass statief

                            Comment


                            • #15
                              Re: Mijn madam... (3) @ oude picanolfabriek

                              Die nummer 2 vind ik heel sterk door het bijzondere licht en de sfeer die erdoor gecreëerd wordt. De andere vind ik OK, maar die hebben niet dat ietsje meer.
                              http://www.jos-echelpoels.smugmug.com

                              Comment

                              Working...
                              X