Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eerste Foto's met nieuwe D50

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Eerste Foto's met nieuwe D50

    Effe voorstellen ben man (Jimmy) 31 jaar ondertussen, ben al heel mijn leven geinteresseerd
    geweest in fotografie heb vroeger een F50 gehad jammergenoeg weggedaan met alle mijn lenzen, en toen mijn eerste digitale gekocht een goedkopere coolpix was grote vergissing, na 1 jaar weggedaan en een coolpix 5700 gekocht was ietjes beter maar toch ik miste iets. en dus gelukkig dat 1 van mijn kids mijn toestel perongeluk had laten vallen.
    En dus nu heb ik een D50 gekocht met standaard lens 18-55mm. En hier zijn de eerste 2
    foto's waarvan ik zeg valt wel mee om voor de eerste keer terug met een echt foto toestel te mogen werken .
    Deze 2 top modellen zijn mijn leuke en tot nu toe zeer brave kids.




    En alle opmerkingen zijn welkom en als je opmerkingen geeft zeg er dan aub de mogenlijke oplossingen bij
    Last edited by Jimpyke; 11 september 2006, 07:53.

  • #2
    Re: Eerste Foto's met nieuwe D50

    laatste en leuke en een grappige bewerking toegepast, voor de laatste zin zou je eigenlijk naar fotodiscussie moeten gaan.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: Eerste Foto's met nieuwe D50

      Bij de eerste staan de kids (leuke kids trouwens!) iets te centraal.
      Tweede is een mooie!

      Grtz, Fabienne
      Het leven is net een doos Lego: je kunt er iets moois van bouwen, of juist niet
      BD0675BE- Canon EOS 300D EF-S 18-55
      The name of the game is to fill the frame!
      http://Fabke.fotopic.net

      Comment


      • #4
        Re: Eerste Foto's met nieuwe D50

        Bij de eerste staan de kids (leuke kids trouwens!) iets te centraal.
        Sluit ik me bij aan, ietsje uit het centrum zou de foto nog versterken denk ik, maar toch geen slechte foto.

        De tweede vind ik een heel goede Kleine opmerking, het lijkt dat er in de zwarte kader (onderaan, midden) een stukje ontbreekt.

        Comment


        • #5
          Re: Eerste Foto's met nieuwe D50

          Oorspronkelijk geplaatst door Wim 76 Bekijk bericht
          Sluit ik me bij aan, ietsje uit het centrum zou de foto nog versterken denk ik, maar toch geen slechte foto.

          De tweede vind ik een heel goede Kleine opmerking, het lijkt dat er in de zwarte kader (onderaan, midden) een stukje ontbreekt.
          Ja daar ontbreekt een klein stukje moet ik vergeten zijn.

          Comment


          • #6
            Re: Eerste Foto's met nieuwe D50

            hoi Jimmy,

            allereerst welkom hier hé, en nog veel lees-en kijkplezier.

            Je eerste foto kan in mijn ogen idd nog sterker worden door wat te experimenteren met wa cropwerk.
            Bij je tweede snijdt de boom wel je foto in twee, maar met zo'n twee modellekes ernaast vergaat da boomke in het niet

            nog veel shootgenot en hou die twee "brave" van u maar in de gaten hé, daar gaat binnen wa jaarkes serieus wa mannenvolk op afkomen zulle

            groetjes

            Alex
            Canon 300d ; bg-E1 ; kitlens ;canon 100mm 2.0 en 50 mm 1,8 II ; Metz 54 MZ-3

            Comment


            • #7
              Re: Eerste Foto's met nieuwe D50

              Mooie kinderportretjes!
              Prima.
              http://www.jos-echelpoels.smugmug.com

              Comment


              • #8
                Re: Eerste Foto's met nieuwe D50

                De plaatjes zijn best leuk, maar ik vind de omzetting niet zo geslaagd
                Die zweeft ergens tussen zwart-wit en sepia en beoordelend op zwart-wit te 'grijs'
                Bovendien blijkt foto 1 een beetje teveel invulflitslicht te hebben ontvangen
                Misschien kan je even de kleurversie plaatsen om een beter inzicht te krijgen ?



                Zonder nu te beweren dat deze foto ideaal zou zijn, gewoon even ter vergelijking (vanaf het origineel moet dit beter kunnen)
                (als je het wil haal ik hem wel weer weg)
                Last edited by mexicano; 12 september 2006, 14:53.
                Canikon 40D - D200, D300

                Comment


                • #9
                  Re: Eerste Foto's met nieuwe D50

                  Mooie foto's met voorkeur voor foto 2
                  Nikon materiaal

                  Comment


                  • #10
                    Re: Eerste Foto's met nieuwe D50

                    Voor je eerste foto's heb je alleszins al goed gescoord
                    Ik vermoed dat je zelf en je familie nog veel plezier aan je foto-hobby gaat beleven ...



                    groetjes,


                    marcus.
                    zwart & wit & kleur

                    flickr

                    Comment


                    • #11
                      Re: Eerste Foto's met nieuwe D50

                      Hier is hij dan het orgineel voor mexicano.

                      En het klopt wel dat hij ergens tussen zwart-wit en sepia hangt, was de bedoeling.
                      (de vrouw stond erbij)




                      En je mag de foto gerust laten staan.


                      Nog een bericht voor 1 van de mods. Ja want ik zou niet weten aan wie ik hem moet richten.
                      Ik flaterde gisteren in mijn gezond verstand door iets te posten wat eigenlijk niet mocht, sorry hiervoor trouwens, maar om mijn goed hart te laten zijn ik zelf heb redelijk wat web ruimte en zo'n 750 gig trafic.
                      Ik gebruik momenteel eigenlijk maar een schamele 2 à 300 mb van de 30 gig webspace.
                      Ik weet nu niet hoe dat met het uploaden van jullie foto's zit maar ik kan gerust een 500 mb missen om foto's op te zetten
                      (ik wel echt niet hoe veel downtime ik heb ect... (waarschijnlijk helemaal geen)maar hier duurt het soms ook wel ietsjes langer voor hij een pagina opent.).
                      Denk ermaar eens goed over na en laat maar iets weten.(en de webruimte is gekocht voor 5 jaar dus de eerste 5 jaar zit je safe )
                      Last edited by Hesy; 12 september 2006, 15:54.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Eerste Foto's met nieuwe D50

                        De eerste vind ik mooier in kleur (wel een beetje levels aanpassen *), voor de tweede is (aangepaste) sepia of zwart-wit idd beter

                        * zoiets in de aard van

                        (net voordat hij verwijderd werd heb ik hem nog kunnen binnenhalen)
                        Last edited by mexicano; 12 september 2006, 14:54.
                        Canikon 40D - D200, D300

                        Comment


                        • #13
                          Re: Eerste Foto's met nieuwe D50

                          Ja de foto was blijkbaar 4,5kb tegroot hier is hij terug nog een beetje kleiner
                          gemaakt


                          En ja nu jij de levels hebt aangepast komt hij er toch redelijk mooi uit.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Eerste Foto's met nieuwe D50

                            Mexicano,

                            Jou versie lijkt me een tikkeltje te gesatureerd en te gescherpt (maar te gescherpt ben ik gevoelig aan lol...)

                            Comment

                            Working...
                            X