Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Geld in't potje aub

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Geld in't potje aub

    Last edited by Joeri; 5 september 2006, 23:02. Reden: titel
    Canon toestel en (GL)asbak. www.photo.net/photodb/member-photos?include=all&user_id=979153

  • #2
    Re: Als het jeukt moet ge krabben.

    Die is erg gebeten geloof ik amai, goed op plaat gezet. mvg duindistel

    Comment


    • #3
      Re: Als het jeukt moet ge krabben.

      En hop, alweer een schandalige post.

      Hopelijk wordt de BD-leiding wakker geschud en gaan ze eindelijk eens strikte regels opleggen. En in mijn ogen is dat: geen foto's waarop je duidelijk 1 persoon viseert en waarvan je niet de toelating hebt om zijn/haar foto op een publiek forum te posten.

      Privacyregels worden hier vaak met de voeten getreden.

      Zoals ik in een ander thread al eens poste: ik snap dat het fotograferen van mensen op straat een leuke hobby kan zijn, maar het is geen hobby die je op een publiek forum kan delen.

      Comment


      • #4
        Re: Als het jeukt moet ge krabben.

        Oorspronkelijk geplaatst door unick Bekijk bericht
        En hop, alweer een schandalige post.

        Hopelijk wordt de BD-leiding wakker geschud en gaan ze eindelijk eens strikte regels opleggen. En in mijn ogen is dat: geen foto's waarop je duidelijk 1 persoon viseert en waarvan je niet de toelating hebt om zijn/haar foto op een publiek forum te posten.

        Privacyregels worden hier vaak met de voeten getreden.

        Zoals ik in een ander thread al eens poste: ik snap dat het fotograferen van mensen op straat een leuke hobby kan zijn, maar het is geen hobby die je op een publiek forum kan delen.
        Niet dat deze persoon daar waarschijnlijk over moeilijk zou beginnen doen, maar je hebt inderdaad een punt. Ik zou het ook niet fijn vinden om met een foto ergens op een publiek forum te staan terwijl ik aan mijn kont krab.
        http://kasper.photography & Flickr

        Comment


        • #5
          Re: Als het jeukt moet ge krabben.

          De foto is goed gemaakt en heeft een documentaire waarde. Hij is ook confronterend en dat zal hier wel wat wind veroorzaken.
          In tegenstelling tot anderen heb ik géén behoefte aan duizend en een regeltjes wat wel kan of niet. Ik blijf erbij dat fotografie méér is dan het alleen maar weergeven van blije, gelukkige, mooie, gezonde,... mensen.

          Wat ik wel vind is dat je titel denigrerend is t.a.v. de persoon in beeld.
          Hij doet ook af aan de waarde van je foto. De opname confronteert ons met de zelfkant van onze samenleving. Zoek misschien een titel die aanzet tot denken i.p.v. een - in dit geval - niet erg smaakvolle poging tot humor.
          Meer foto's op mijn website

          Comment


          • #6
            Re: Als het jeukt moet ge krabben.

            Oorspronkelijk geplaatst door unick Bekijk bericht
            En hop, alweer een schandalige post.

            Hopelijk wordt de BD-leiding wakker geschud en gaan ze eindelijk eens strikte regels opleggen. En in mijn ogen is dat: geen foto's waarop je duidelijk 1 persoon viseert en waarvan je niet de toelating hebt om zijn/haar foto op een publiek forum te posten.

            Privacyregels worden hier vaak met de voeten getreden.

            Zoals ik in een ander thread al eens poste: ik snap dat het fotograferen van mensen op straat een leuke hobby kan zijn, maar het is geen hobby die je op een publiek forum kan delen.
            Moet kunnen vind ik. Ik vrees dat je deze reactie neerpent, gewoon omdat deze persoon er niet uitziet.
            Moet de BD-leiding jouw zienswijze volgen , dan hebben ze heel wat werk voor de boeg...om het forum op te kuisen.
            Holga 120N / Brownie Box / Canon T70 / Pin01 / Nikon D300

            Comment


            • #7
              Re: Als het jeukt moet ge krabben.

              Oorspronkelijk geplaatst door JanMetDePet Bekijk bericht
              Ik vrees dat je deze reactie neerpent, gewoon omdat deze persoon er niet uitziet.
              Moet de BD-leiding jouw zienswijze volgen , dan hebben ze heel wat werk voor de boeg...om het forum op te kuisen.
              Je vreest verkeerd. Ik heb dit nog al 'n paar keer gezegd (ok 3 keer als ik nog een beetje kan tellen). En inderdaad, de laatse 2 keer omdat het mensen betreft die zichzelf helemaal niet meer kunnen verdedigen, niet in de maatschappij en zeker niet in in deze virtuele wereld. Maar ik vind ook een foto van jan modaal die een pint zit te pakken op een terras niet kunnen.

              Dat het extra werk met zich brengt, ach... een beetje om de regels uit te leggen en af en toe een post verwijderen. Alle posts worden toch gescreend, dacht ik. En dat extra werk is maar een flauw excuus om wat in mijn ogen een belangrijk principe is (recht op privacy) niet toe te passen.

              Comment


              • #8
                Re: Als het jeukt moet ge krabben.

                Oorspronkelijk geplaatst door unick Bekijk bericht
                Je vreest verkeerd. Ik heb dit nog al 'n paar keer gezegd (ok 3 keer als ik nog een beetje kan tellen). En inderdaad, de laatse 2 keer omdat het mensen betreft die zichzelf helemaal niet meer kunnen verdedigen, niet in de maatschappij en zeker niet in in deze virtuele wereld. Maar ik vind ook een foto van jan modaal die een pint zit te pakken op een terras niet kunnen.

                Dat het extra werk met zich brengt, ach... een beetje om de regels uit te leggen en af en toe een post verwijderen. Alle posts worden toch gescreend, dacht ik. En dat extra werk is maar een flauw excuus om wat in mijn ogen een belangrijk principe is (recht op privacy) niet toe te passen.
                Daar kun je dan wel erg ver in gaan. Als je nu een foto van een vriend neemt in een gezellig straatje, en er staat een toevallige voorbijganger op de achtergrond, mag die hier dan ook niet gepost worden?
                http://kasper.photography & Flickr

                Comment


                • #9
                  Re: Geld in't potje aub

                  Oorspronkelijk geplaatst door unick Bekijk bericht
                  Je vreest verkeerd. Ik heb dit nog al 'n paar keer gezegd (ok 3 keer als ik nog een beetje kan tellen). En inderdaad, de laatse 2 keer omdat het mensen betreft die zichzelf helemaal niet meer kunnen verdedigen, niet in de maatschappij en zeker niet in in deze virtuele wereld. Maar ik vind ook een foto van jan modaal die een pint zit te pakken op een terras niet kunnen.

                  Dat het extra werk met zich brengt, ach... een beetje om de regels uit te leggen en af en toe een post verwijderen. Alle posts worden toch gescreend, dacht ik. En dat extra werk is maar een flauw excuus om wat in mijn ogen een belangrijk principe is (recht op privacy) niet toe te passen.
                  Wel dan is de vraag, wat zijn mijn rechten op privacy ? Als jij buiten loopt loop je dan met je hoofd in de grond of kijk jij naar de mensen, ik denk het niet want jij neemt een virtuele foto met je ogen en dat is schending op de privacy Of nog beter allemaal die mensen die een videocamera hebben en hun reis vastleggen, daar komen ook een heleboel mensen op... Zouden ze dan zo'n dingen moeten verbieden? Vergeet niet je bent in een openbare "ruimte" daar mag je naar iedereen kijken, want je begeeft je ook in die "ruimte" waar je zichtbaar bent. Als je bang bent voor zulke dingen, dan moet je beter thuis blijven overdag en s'nachts op stap gaan dan zullen er al geen ambetante fotograven een foto van je nemen. De fotograaf laat gewoon zien wat er op een moment te zien was terwijl hij in die ruimte was. Daar jij even goed voorbij kunnen lopen of ik en dan hadden wij hem gezien. Nu zien we hem ook maar alleen op een andere manier op een foto.

                  Deze mens is gehavent, die kan daar ook niet aan doen maar er zijn nu eenmaal mooiere en minder mooie mensen. Er moet op één of andere manier diversiteit zijn, onze maatschappij zit nu eenmaal zo inelkaar. Die mens kijkt nog recht in de lens en zal dan ook geen probleem gehad hebben met die foto, anders ga je vriendelijk naar de fotograaf en vraag je om de foto te verwijderen ... Als hij geen talen spreekt kan hij simpel no, no, zeggen dat is verstaanbaar in alle talen ...

                  Oorspronkelijk geplaatst door Rasper Bekijk bericht
                  Daar kun je dan wel erg ver in gaan. Als je nu een foto van een vriend neemt in een gezellig straatje, en er staat een toevallige voorbijganger op de achtergrond, mag die hier dan ook niet gepost worden?
                  daar heb je een punt.
                  Fotografie betekent 'schrijven met licht' Xposed
                  Fujifilm X-Pro1 - Fujinon 35mm F/1.4 - Compact drive PD70X - Manfrotto 475B, 808RC4 en statieftas M100P - Ona Brixton field tan .

                  Comment


                  • #10
                    Re: Geld in't potje aub

                    Je moet een onderscheid maken tussen:
                    - in een openbare ruimte zijn en bijgevolg weten dat je dààr bekeken wordt;
                    - in een openbare ruimte zijn en weten dat je gefilmd/gefotografeerd wordt + je foto op een publieke plaats te kijk wordt gezet.

                    Dat laatste kan niet. En is trouwens ook verboden.

                    Ik heb geen probleem met straatfotografie als hobby. Maar waarom moeten die foto's zonodig hier publiek gemaakt worden ?

                    Comment


                    • #11
                      Re: Geld in't potje aub

                      Oorspronkelijk geplaatst door unick Bekijk bericht
                      Dat laatste kan niet. En is trouwens ook verboden.
                      -----
                      Last edited by Leonidas; 7 september 2006, 18:13.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Geld in't potje aub

                        Unick,

                        "DAT LAATSTE KAN NIET" .....zeg je dan ...

                        het kan best zijn dat "jij" dat schandalig vindt, maar daarom moeten de anderen zich toch niet onthouden om hun foto's te posten ?
                        Zoals gezegd, als de personnage op de foto er echt een probleem mee had, zou dit dat wel duidelijk gemaakt hebben.

                        Als ze jou idee doordrijven, moeten we binnenkort met een "fotografie"vergunning op zak op straat rondlopen ...

                        mijn mening !

                        Christophe
                        Last edited by Mesch; 6 september 2006, 09:02.
                        Canon 40D + Lots of Glass

                        Comment


                        • #13
                          Re: Geld in't potje aub

                          Ik vind dit een goed beeld dat de armoede in ons eigen land laat zien , waarom altijd het armoede en ellende van in een andere land laten zien.
                          Wie weet worden ze in Brussel nu wakker?
                          Of zijn de kinderen met vel over de benen dat we elke dag op TV beter soms! En dat mag wel dan

                          mvg
                          Last edited by Duroc; 6 september 2006, 10:31.
                          Vriendelijke groet
                          Duroc

                          Comment


                          • #14
                            Re: Geld in't potje aub

                            Oorspronkelijk geplaatst door Mesch Bekijk bericht
                            Als ze jou idee doordrijven, moeten we binnenkort met een "fotografie"vergunning op zak op straat rondlopen ...
                            Maar nee... Allez, maak nu eens een onderscheid tussen het fotograferen en het publiceren.
                            Voor mijn part fotografeer je elke pukkel van elke neus die je op straat tegenkomt. Maar je publiceert ze niet zonder toestemming.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Geld in't potje aub

                              Oorspronkelijk geplaatst door unick Bekijk bericht
                              Maar nee... Allez, maak nu eens een onderscheid tussen het fotograferen en het publiceren.
                              Voor mijn part fotografeer je elke pukkel van elke neus die je op straat tegenkomt. Maar je publiceert ze niet zonder toestemming.
                              Dat is in principe wel toegelaten, maar als de persoon wil dat de foto verwijderd wordt moet hij ook verwijderd worden (heeft nog op het nieuws geweest in verband met het publiceren van foto's op de website van een school)...
                              Fotografie betekent 'schrijven met licht' Xposed
                              Fujifilm X-Pro1 - Fujinon 35mm F/1.4 - Compact drive PD70X - Manfrotto 475B, 808RC4 en statieftas M100P - Ona Brixton field tan .

                              Comment

                              Working...
                              X