Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bewerking van een straatportret

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Bewerking van een straatportret

    Zomaar iemand wachtend op de tram in Amsterdam, in Photoshop bewerkt met H/S voor de ogen en Levels, Curves voor de rest. EDIT: en Channel Mixer voor de z/w-omzetting natuurlijk.





    De originele foto is hier te bekijken:
    Last edited by Leonidas; 5 september 2006, 12:29.

  • #2
    Re: Bewerking van een straatportret

    Als je die gele balk van het origineel weghaald, heb je een Heel mooi portret van een HEEL mooi model
    Bewerkt vind ik zonde van het mooie koppie.
    Groetjes, Jörgen
    www.beautyshoot.nl

    Comment


    • #3
      Re: Bewerking van een straatportret

      Met ^^

      Bewerking is absoluut niet geslaagd, terwijl je wel een goede originele foto bezit!

      Comment


      • #4
        Re: Bewerking van een straatportret

        Doeme Leonidas. Op uw (straat)portretten ben ik toch wel echt jaloers hoor. Hoe doe jij dat?

        Die Pbase gallerijen vind ik niet zo gebruiksvriendelijk .

        Comment


        • #5
          Re: Bewerking van een straatportret

          Hmm, de bewerking wordt hier dus niet zo op prijs gesteld. Nochthans (ik leer hier ook al een woordje Vlaams) wordt de bewerking op m'n site beter bekeken dan het origineel. Smaken verschillen dus blijkbaar.

          Oorspronkelijk geplaatst door armani Bekijk bericht
          Doeme Leonidas. Op uw (straat)portretten ben ik toch wel echt jaloers hoor. Hoe doe jij dat?

          Die Pbase gallerijen vind ik niet zo gebruiksvriendelijk .
          Tja, hoe doe ik dat? Rondkijken en 'slachtoffers' uitzoeken.
          PBase niet gebruiksvriendelijk? Wat is het probleem? Ik was net m'n site aan het aanpassen, misschien daardoor? Anders link in mijn signature aanklikken en 'All' kiezen. Foto bekijken door er op te klikken (kies eventueel 'original' voor de grootte) en met 'Previous' en 'Next' terug- of vooruitbladeren. Door op de foto te klikken kom je terug bij de thumbnails. Je kunt ook 'slideshow' rechtsboven aanklikken, dan krijg je ze allemaal. Bovenin staan ook de overige galleries.
          Last edited by Leonidas; 6 september 2006, 20:29.

          Comment


          • #6
            Re: Bewerking van een straatportret

            Deze dame had het duidelijk door. Fantastische foto . Wat was je trouwens aan het doen


            Nooit problemen mee gehad, als ze het doorhebben dat je aan het fotograferen bent?

            Wat die gallerijen betreft, als je bijvoorbeeld hier kijkt:

            vind ik dat je geen goed totaaloverzicht hebt, omdat de foto's pas oplichten als je er met de muis over scrollt. Maar dat is persoonlijk. Anderen vinden dat waarschijnlijk wel leuk.

            Comment


            • #7
              Re: Bewerking van een straatportret

              ik vind de bewerking dan weer wel geslaagd
              Steven

              Comment


              • #8
                Re: Bewerking van een straatportret

                Oorspronkelijk geplaatst door armani Bekijk bericht
                Deze dame had het duidelijk door. Fantastische foto . Wat was je trouwens aan het doen
                http://www.pbase.com/lschell/image/59207821
                Nee, nee, als je goed kijkt zie je dat ze niet in de lens kijkt. Ze wilde oversteken en lette op het verkeer dat eraan kwam. Ik stond tussen andere mensen en ze heeft waarschijnlijk nooit gemerkt dat er een foto van haar genomen is.

                Oorspronkelijk geplaatst door armani Bekijk bericht
                Nooit problemen mee gehad, als ze het doorhebben dat je aan het fotograferen bent?
                Het is twee keer gebeurd dat mij verzocht is de foto te deleten. Dat heb ik dan ook gedaan. En vaak vragen ze waar het voor is en dan geef ik mijn kaartje. Deze agent in Spanje was het er misschien ook niet mee eens en schreeuwde iets naar me maar ik verstond ineens geen Spaans en hij kon niet weg omdat hij midden op een kruispunt het verkeer stond te regelen.


                Oorspronkelijk geplaatst door armani Bekijk bericht
                Wat die gallerijen betreft, als je bijvoorbeeld hier kijkt:

                vind ik dat je geen goed totaaloverzicht hebt, omdat de foto's pas oplichten als je er met de muis over scrollt. Maar dat is persoonlijk. Anderen vinden dat waarschijnlijk wel leuk.
                De bedoeling is dat de foto's op 75% helderheid worden weergegeven zonder muis boven de foto en op 100% met. Is het bij jou dan helemaal donker? Welke browser gebruik je?

                Comment


                • #9
                  Re: Bewerking van een straatportret

                  Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
                  De bedoeling is dat de foto's op 75% helderheid worden weergegeven zonder muis boven de foto en op 100% met. Is het bij jou dan helemaal donker? Welke browser gebruik je?
                  Bij mij is het verschil wel veel groter. Misschien staat mijn scherm wel te donker. Zal het thuis eens nakijken.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Bewerking van een straatportret

                    Oorspronkelijk geplaatst door armani Bekijk bericht
                    Bij mij is het verschil wel veel groter. Misschien staat mijn scherm wel te donker. Zal het thuis eens nakijken.
                    Ik heb het nu omgedraaid. Normaal 100% en met muis erover 30%. Ik moet eerlijk bekennen dat het er nu beter uitziet. Bedankt voor het melden, ziet er frisser uit zo.
                    Last edited by Leonidas; 5 september 2006, 16:18.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Bewerking van een straatportret

                      Yep... VEEL beter

                      Comment


                      • #12
                        Re: Bewerking van een straatportret

                        Holy smoke! 350 page views en bijna niemand spreekt zich uit. Nou dan houden we het maar op een 2-2 gelijkspel. Allen bedankt voor de reacties en Steven voor je support.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Bewerking van een straatportret

                          2-3 want ik hou zo niet van die bewerkte blauwe ogen, die vind ik veel te hard ... sorry, iemand anders zal moeten zorgen voor een gelijkspel
                          The quickest way to make money at photography is to sell your camera

                          Comment


                          • #14
                            Re: Bewerking van een straatportret

                            3-3 dus
                            Het is net deze blauwe ogen wat mij in deze foto aantrekt.
                            Ik vind dit werkelijk een knappe bewerking van een net zo knap model
                            DeezJee Photography

                            Comment


                            • #15
                              Re: Bewerking van een straatportret

                              Heb je andere "street portraits" eens bekeken!!

                              Oelala! Da's wat ik ook wil gaan doen, maar kan mij geen 200mm @ F2.8 permitteren hoor... 'k Ga eens wat pogingen doen met de 70-300, rond de 180/200 komen we dan wel rond de F5 uit, 'k hoop dat het nog mooi is qua bokeh dan....

                              fingers crossed dat de Sigma 50-150 2.8 EX naar KM mount komt!!

                              Comment

                              Working...
                              X