Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Jessy *2*

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Jessy *2*







    Model: Jessy
    Visagie: Juan-Carlos Salazar
    Fotograaf: ikke

  • #2
    Re: Jessy *2*

    weer een mooie reeks hoor.
    de derde spreekt mij het meest aan qua pose and compositie.
    website: www.stijnboelens.com

    Comment


    • #3
      Re: Jessy *2*

      prachtreeks maar ook voor mij is derde de mooiste die vind ik echt subliem
      The quickest way to make money at photography is to sell your camera

      Comment


      • #4
        Re: Jessy *2*

        Idd weer een prachtreeks
        Meer foto's op mijn website

        Comment


        • #5
          Re: Jessy *2*

          Technisch weinig op aan te merken
          Maar wees voorzichtig met het in beeld brengen van handen. Niet alle modellen hebben ook super elegante vingers. In nr3 valt daarbij de niet perfect aangebrachte nagellak op. Handen en hals verraden meestal de leeftijd.
          Modelfotografie in studio is moeilijk door één persoon uit te voeren, gezien de complexiteit. Een helpje om op allerlei secundaire zaken te letten is steeds welkom.

          Henri
          lidnummer: BD0435BE

          Comment


          • #6
            Re: Jessy *2*

            Oorspronkelijk geplaatst door kodachrome Bekijk bericht
            Technisch weinig op aan te merken
            Maar wees voorzichtig met het in beeld brengen van handen. Niet alle modellen hebben ook super elegante vingers. In nr3 valt daarbij de niet perfect aangebrachte nagellak op. Handen en hals verraden meestal de leeftijd.
            Modelfotografie in studio is moeilijk door één persoon uit te voeren, gezien de complexiteit. Een helpje om op allerlei secundaire zaken te letten is steeds welkom.

            Henri
            Geen kritiek op je gefundeerde bemerkingen hoor Henri, goed dat je die geeft. Die vertrekken vanuit een welbepaalde visie op modelfotografie die waarschijnlijk veel aanhangers kent maar die ik niet deel. (Dat wist je waarschijnlijk al)

            Moet een model perfecte vingers hebben? Mag je aan handen en hals van een model haar leeftijd niet zien? Ik hoor niet bij de groep van mensen die vinden dat - al dan niet geretoucheerde - perfecte modellen mooi zijn.

            De vingers van dit model waren mij bij de eerste reeks ook al opgevallen. Maar om daarom te gaan besluiten dat deze dame alleen met haar gezicht op een foto zou mogen staan, dat gaat mij te ver.
            Geef mij maar foto's met echte mensen, met hun perfecte kantjes en hun onvolmaaktheden.
            Meer foto's op mijn website

            Comment


            • #7
              Re: Jessy *2*

              Oorspronkelijk geplaatst door kodachrome Bekijk bericht
              Technisch weinig op aan te merken
              Maar wees voorzichtig met het in beeld brengen van handen. Niet alle modellen hebben ook super elegante vingers. In nr3 valt daarbij de niet perfect aangebrachte nagellak op. Handen en hals verraden meestal de leeftijd.
              Modelfotografie in studio is moeilijk door één persoon uit te voeren, gezien de complexiteit. Een helpje om op allerlei secundaire zaken te letten is steeds welkom.

              Henri
              'k zal misschien eerst een korte situatieschets geven...
              Die shoot was aanvankelijk gepland met een ander model. Enkele uren voor de shoot cancelt het model echter. Toen contacteerde ik Jessy die ogenblikkelijk in haar wagen sprong om zomaar eventjes 140 km te rijden tot bij mij om zo alsnog de shoot te kunnen laten doorgaan (waarvoor nogmaals dank!! ).
              Ze had haar nagels dus niet gedémaquilleerd... En inderdaad, misschien had Juan-Carlos ze heropnieuw moeten doen, maar aanvankelijk had hij niet gedacht dat ik haar handen ook mee en beeld zou trekken. Ikzelf trouwens ook niet, want poses komen op het moment zelf. Die plan ik nooit!

              Ik wil zeker geen excuses zoeken, verre van, want perfect ben ik zeker niet, ook niet in m'n hobby.

              Maar al bij al ben ik heel blij dat:

              - het maar bij zo'n foutjes bleef
              - jij dat foutje opmerkte omdat ik daarmee weet dat je aandachtig m'n werk bekijkt!

              Groetjes,

              Comment


              • #8
                Re: Jessy *2*

                De opmerking i.v.m. handen gaf ik hier omdat dit een punt is waar dikwijls over gekeken wordt. Probeer in die omstandigheden de handen een elegante houding of actie te laten uitvoeren. Merk hoe in nr3 de vingers reeds veel harmonischer overkomen.
                Algemeen: dames (zelfs doorwinterde modellen) vergeten dikwijls hals en handen bij hun make-up. En dat zijn belangrijke weggevers.

                Henri
                lidnummer: BD0435BE

                Comment


                • #9
                  Re: Jessy *2*

                  Dit is IMO een reeks waar je pas kan over oordelen als je het doel kent...
                  Technisch perfect, tenzij dan de nagels blijkbaar
                  Maar kwa sfeer koud en hard.

                  Comment

                  Working...
                  X