Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kiekjes in Brussel

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Kiekjes in Brussel

    Tijdens bezoekje vorige week in Brussel , oa deze foto's van mijn vriendin genomen.





    en eentje onverwacht (alhoewel t lijkt of staat te poseren )



    mijn eerste probeersels v portretfoto's

    kom mr op met de tips
    Canon : 5D2 + grip | 24-105 4.0L | 135 2L | 70-200 4.0L | 50 1.4 | 85 1.8 | 1.4x Extender II | 580exII
    Fuji : Fuji X10

  • #2
    Re: Kiekjes in Brussel

    't is niet omdat het een schoon madam is, dat het daarom ook automatisch schone foto's zijn hé


    Ik zou beginnen om met een zo groot mogelijk diafragma te fotograferen (dus een zo laag mogelijk f-nummer). Daardoor heb je minder scherptediepte, staat de achtergrond er minder scherp op en gaat al de aandacht naar die schoon madam van jou (dat wil ze toch veronderstel ik?).

    Verder zou ik er in het vervolg voor zorgen dat haar haar niet voor haar gezicht valt ... ze heeft een mooi gezicht, mooie ogen en een mooie lach ... waarom zou ze het dan verstoppen? ...

    Probeer ook eens wat meer aandacht te schenken aan de compositie ook ... je vriendin wat meer beeldvullend fotograferen maakt de foto zoveel mooier ...

    En vooral ... niet opgeven !!

    Comment


    • #3
      Re: Kiekjes in Brussel

      ja, met dit model valt meer te doen.. heel mooi meisje
      gebruik een tele of 50mm om je model meer beeldvullend te maken
      en zorg er ook voor dat er geen palen of standbeelden uit haar hoofd groeien..
      Zen

      Comment


      • #4
        Re: Kiekjes in Brussel

        ja een beetje meer aandacht aan het geheel besteden, verdiend deze dame wel hoor.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #5
          Re: Kiekjes in Brussel

          Oorspronkelijk geplaatst door Mr_Blonde
          ...en zorg er ook voor dat er geen palen of standbeelden uit haar hoofd groeien..
          deze zijn relatief spontaan genomen tijdens een dagje uit , niet dat dit werd gepland ofzo mr thnx vr de tip, zal er proberen op te letten de volgende keer.

          Oorspronkelijk geplaatst door dasilva
          ...
          je vriendin wat meer beeldvullend fotograferen maakt de foto zoveel mooier
          wat bedoel je met beeldvullend, dat het model meer dan 50% uitmaakt van de foto , of dat ze er best volledig opstaat?

          helaas krijg ik niet veel de kans om ze te fotograferen, ze staat trouwens helemaal niet graag voor de lens.
          Canon : 5D2 + grip | 24-105 4.0L | 135 2L | 70-200 4.0L | 50 1.4 | 85 1.8 | 1.4x Extender II | 580exII
          Fuji : Fuji X10

          Comment

          Working...
          X