Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Insect gezocht

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Insect gezocht

    Zou graag deelnemen aan de macro wedstrijd met een GOEIE foto. Heb enkele ideetjes, maar... weet er iemand waar je dezer dagen insecten vindt? De dierentuin ?

    Nee echt serieus! De enige insecten waarvan ik weet dat ze in huis zijn ...zijn stofmijten. Mijn lens is niet krachtig genoeg maar ik weet dat ze er zijn, want onze kat heeft er last van...

    Ik wordt stilaan radeloos...

    J.
    http://www.theafricabug.com

  • #2
    Hallo Jochen,

    Het schijnt dat in bepaalde keukens kakkerlakken zouden zijn?

    Jaja
    Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
    Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

    Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

    Comment


    • #3
      Originally posted by jaja
      Hallo Jochen,

      Het schijnt dat in bepaalde keukens kakkerlakken zouden zijn?

      Jaja
      Ik dacht dat ik dit nooit zou zeggen, maar... mijn vrouwke is veel te proper!

      J.

      PS. M.a.w. schaamluizen zijn dus ook al uitgesloten.
      http://www.theafricabug.com

      Comment


      • #4
        en ook al eens gehoord van de examinus folterae halvus annus, in de volksmond beter bekend als semesterexamens? Deze tijd in Leuven een echte plaag. kheb ze zitten....

        En om ff serieus te antwoorden, buiten ga je nu geen insectjes meer vinden. Enkele noodoplossingen zijn:
        -als ik in de winter mijn brandertje gebruik om tijdens het wandelen soep te koken kruipt er soms een lieveheersbeestje uit de grond, dat denkt dat t al zomer is (door warmte vuurtje)
        -idd, de zoo misschien
        -in het natuurhistorisch museum van brussel zijn er enkele opgespelde
        -spinnen in de kelder, moet te doen zijn
        -....
        Eigenlijk wacht je dus beter op de zomer
        mvg,
        Bert
        D90 - Tokina 12-24/F4 - ...

        Comment


        • #5
          Serieus

          Insecten vind je nu nog in de tuin, (wat slaperig), kijk eens onder (in)een hoop bladeren, takken, enz...

          Succes "gegarandeerd"

          Comment


          • #6
            Jochen, ik weet het, ne mens denkt direct aan insecten en aan bloemen als we aan macro denken, maar... mijn eerste gedacht was, stom, nu in de winter thema macro. Maar, ik ben van mening veranderd. Juist nú is het boeiend, omdat wij nu onze fantasie moeten laten werken bij gebrek aan bloemen en insecten. Kijk maar op de challenge en laat je fantasie gaan. Dus... ik heb gezocht en gezocht en iets origineels gevonden. Ik hoop dat jij ook iets origineels vindt. Want daar wordt ook op gekeken hoor, originaliteit.
            En... als je het écht niet ziet zitten, wil ik jou wel helpen, ik heb zelf nog wat tips die ik heb uitgeprobeerd. Mail me maar dan zoeken we samen wel iets

            Comment


            • #7
              Ik heb nog een paar honderd kakkerlakken zitten. En ze zijn zodanig groot dat je zelfs geen macro-mode nodig hebt op je camera! Geloof je het niet? http://www.geocities.com/tkpatric/
              Groetjes,
              Patric.

              Comment


              • #8
                Ik moest voor Kerstmis van mijn vrouw een kerstboom maken en sneed daarvoor wat takken van coniferen af.
                Een 7 à 8 dagen hadden we last van wantsen (van die groene met een rode streep op hun rug, +/- 1 cm groot)
                Ik ben niet zeker, maar volgens mij kwamen die uit die takken (eieren door de warmte uitgekomen ?). We hadden er van de eerste dag in huis last van

                Comment


                • #9
                  Lang geleden stond hier eens iets gepost van een diepvriezer... Voor de oude BD-leden

                  Comment


                  • #10
                    idd, in mijn diepvries zitten nog wat insecten.
                    Ik heb die er toen (in de zomer 2002) ingestoken omdat die beesten niet stil willen zitten. Als je een libelle in de diepvries steekt blijft ze tenminste zitten zodat je er een foto van kan maken.
                    Nu in de winter, nu het buiten ook een diepvries is, gaat het makkelijker, maar zijn die libellen moeilijker te vinden juist omdat ze nu weer niet bewegen.
                    Foto's trekken kan soms moeilijk zijn....

                    Comment


                    • #11
                      Hallo,


                      Je kan ook bij mij steeds terrecht voor fruitvliegen (2 soorten), springstaarten (2 soorten), krekels en doodhoofdskakkerlakken. Ik kweek deze namelijk allemaal als voedseldieren voor mijn uit de hand gelopen kikkerhobby....

                      Greetz,

                      Todosranas
                      Canon EOS 5D II en III met wat glaswerk en prullaria

                      Comment


                      • #12
                        als je naar een shop gaat die reptielen verkopen, daar kan je nog al eens wat insecten vinden, wij moesten er ook eens voor school zoeken, en ben er toen een deel gaan kopen omdat ik niet aan het aantal geraakte, maar het viel vooral niet op. er zaten amerikaanse sprinkanen tss , diegen wat voor die plagen zorgt.

                        dus als je er geld wil aan spenderen, koop je insecten, is wel nooit zo echt als eentje gevonde hebben in de natuur.
                        succes
                        D70 kit met 18-70 + tamron 28-300 3.5-6.3 macro

                        Comment


                        • #13
                          voor 1500 oude belgische frankses kunt ge naar het schijnt op sommige van onze steenwegen schaamluis kopen...
                          (kweet echter niet of die groot genoeg zijn...)
                          Groeten
                          Eddy

                          Comment


                          • #14
                            even een paar passen achteruit gedaan om een foto te maken?
                            www.vildaphoto.net

                            Comment


                            • #15
                              De Vlindertuin in Knokke? (zijn wel niet echt insecten denk ik, maar ja, tis wel leuk voor macro-opnames)

                              Comment

                              Working...
                              X