Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

CD r's duurder...

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • CD r's duurder...

    INFO
    Wij amateur fotografen die veel digitale foto's maken zetten onze foto's op CD. Alé ik doe dit toch, om mijn harde schijf niet binnen enkele maanden vol te hebben.

    Nu kreeg ik vandaag enkele berichten binnen dat deze Cd's in 't vervolg een stuk duurder gaan worden, wel 25%.

    -----------------------knip----------------------------
    Wie wil geld verdienen moet vlug veel cd-r Kopen.

    Ze worden mogelijk binnen de 14 dagen 20 eurocent per stuk duurder.
    En 60 eurocent voor een DVD schijfje.

    Een cd-r die nu 40 eurocent kost daar komt 14 eurocent bij.

    In holland liggen de zaken plat : Hollanders kopen ze massaal in Belgie.

    Zodus maar dat je een voorraad heb.

    -------------------knip---------------------------

    Ik heb verschillende zulke berichten ontvangen, dus zal er iets van waar zijn.
    En natuurlijk ben ik naar m'n plaatselijke dealer gelopen en weet je wat, nog drie dozen van 20 stuks... De rest alles uitverkocht...
    Hehe, ik heb er dan toch nog 60 aan den oude prijs.
    Ik heb nu m'n wijnkelder leeggemaakt (drink toch geen wijn, maar Fanta) en ga deze vullen met CD's...





  • #2
    Ja Mic en ik heb nog slecht nieuws niet alleen cdr's, dvd-rw's enz gaan duurder worden maar ook flash kaartjes.

    Dit omdat er zogezegd teveel muziek op gezet zou worden en wij daar van nu af aan auteursrechten op moeten betalen. Schandalig eigenlijk. weeral een verdoken tax erbij. Dank u regering.

    Comment


    • #3
      Al een geluk dat ik een paar weken terug een doos van 100 stuks gekocht heb...nu kan ik toch nog een tijdje verder

      Comment


      • #4
        Originally posted by slipstream
        Ja Mic en ik heb nog slecht nieuws niet alleen cdr's, dvd-rw's enz gaan duurder worden maar ook flash kaartjes.

        Dit omdat er zogezegd teveel muziek op gezet zou worden en wij daar van nu af aan auteursrechten op moeten betalen. Schandalig eigenlijk. weeral een verdoken tax erbij. Dank u regering.
        JAMAAR ???Ik zet geen muziek op die CD's alleen foto's, mijn eigen foto's dan nog wel !...
        Dan moet ik toch niet gaan lijden onder een prijsverhoging omdat er ergens iemand is, die illegale muziek Cd's maakt???
        En nu ook nog de flashkaartjes duurder? man, man, man, wat een miserie, wat een miserie...

        Comment


        • #5
          Originally posted by mic

          JAMAAR ???Ik zet geen muziek op die CD's alleen foto's, mijn eigen foto's dan nog wel !...
          Dan moet ik toch niet gaan lijden onder een prijsverhoging omdat er ergens iemand is, die illegale muziek Cd's maakt???
          En nu ook nog de flashkaartjes duurder? man, man, man, wat een miserie, wat een miserie...
          Mja..dat is waar de jeugd van tegenwoordig zich mee bezighoud hé...muziekcd's maken en verkopen, om toch wa €€ bijeen te krijgen...
          En uiteraard is de brave werkmens daar weer de dupe van

          Comment


          • #6
            Inderdaad McCleod,
            Gisteren hoorde ik een verhaal waar ik van achterover viel. Een vriendin van iemand had in de kerstvakantie eventjes zoveel cd's gecopiëerd, dat de moeder er heel kwaad op was. Toen ik vroeg over hoeveel het hier ging, moest ik gokken. Ik moet toegeven dat ik heel dikwijls heb moeten gokken voor ik aan het juiste aantal kwam.Bij 300 was ik juist. Wat die persoon ermee ging doen wist ze niet, maar ze dacht voor eigen gebruik (????)
            En ja Mic, ik had dit al gehoord van die extra taxen, maar ik dacht dat het niet voor nu was.
            En cd's, ik gebruik dat voor van alles en nog wat. Eindwerken worden er op gezet, back-ups, ik gebruik ze zelfs om te knutselen (maar dan wel de mislukte hé?, maar daar heb ik er veel van hoor )

            Comment


            • #7
              Enkele jaren geleden zijn de kopieertoestellen ook al
              opgeslagen met 5000 BEF kopieerrechten.

              Straf zenne als je daarmee alleen je eigen werk kopieert

              Yoda.
              "Away put your weapon, I mean you no harm"

              Comment


              • #8
                Als je goedkope cd's wilt kan je best naar een computerbeurs gaan. Ik kocht daar een spindel van 100 voor 25 €, en tzijn hele goeie.

                Eerstvolgende:
                12 januari (Grenslandhallen) Hasselt
                19 januari (Halles des Foires) Luik
                26 januari (Congrescentrum ICC) Gent

                telkens van 10 tot 17 u

                Komt onder andere ook in Charleroi, Wieze, Genk, Brugge, Leuven, Oostende, Mechelen, Kortrijk, ...

                meer info:
                Dipro computerbeurzen computerbeurs COMPUTERS (hardware, software en toebehoren) - Video - Audio - Foto - domotica - Telefonie - Games - Films - Muziek - Elektronica - Fotografiebeurs platenbeurs cdbeurs filmbeurs fotobeurs platen platenbeurzen cdbeurzen muziekinstrumenten onderdelen partituren muziekbeurs fototoestellen lenzen photokina fotografica muziekinstrumenetenbeurs platen en cdbeurs platenbeurs cdbeurs verzamelbeurs vintage speelgoed treinen auto modelbouw lego rommelbeurs brocantebeurs

                Comment


                • #9
                  Ik weet niet meer wanneer het juist was maar ik denk vorig jaar... Men deed op radio en televisie ongelooflijk veel aankondigingen dat er prijsstijgingen zouden komen op cd's, schrijvers,... ik natuurlijk met de hele klas ook onze voorraad ingeslagen maar wel tegen een hogere prijs dan ze nu ondertussen staan dus toen was er niets van waar wil ik maar zeggen. Natuurlijk kan het nu wel waar zijn maar ik doe dus geen extra voorraad meer in (ik heb er nog liggen van toen ) maar inderdaad in Hasselt in de Grendslandhallen kan je koopjes doen op de computerbeurs,

                  mvg,
                  Lex

                  PS: mic: niet persoonlijk bedoelt of zo he, ik zeg maar wat ik meemaakte, ik zeg zeker niet dat je niet juist bent of zo, groetjes Lex
                  .:www.shadowarts.be:.

                  Comment


                  • #10
                    Dat zeiden ze 2 jaar geleden ook al en der is niks gebeurd, en dat had toen zelf in de krant gestaan en al.
                    En anders gaan kopen in Frankrijk hé halfuurtje rijden en gastjes die veel cd's willen inkopen gaan naar den makro natuurlijk
                    Heb er nu toevallig nog 170.

                    offtopic: ja ik ben een jonge gast en ja ik kopieer muziek maar als het een goede cd is koop ik hem in de winkel anders niet.
                    Godspeed You, Black Emperor!

                    Comment


                    • #11
                      wel toen zeiden ze dat omdat de wet toen juist gestemd was -dank u regering- maar nu pas hebben alle invoerders en distributeurs een verwittiging gehad dat ze dit moeten betalen en dat er zelfs de kans bestaat dat ze moeten betalen met terugwerkende kracht. Het heef teven genomen voor ze hun structuur op poten hadden.

                      Comment


                      • #12
                        http://www.3dcomputers-nederland.nl/
                        Op deze site zijn ze echt goedkoop. Ook de DVD's. Het zijn echter minder bekende merken. Ik vraag me af of de DatWrite DVD+R betrouwbaar is om te gebruiken op een DVD-recorder. De meeste DVD+R's kosten dubbel zoveel of nog meer.
                        Jef H.
                        Sony DSC-S85 / Panasonic DMC-FZ7
                        www.pbase.com/jef_heylen

                        Comment


                        • #13
                          da's nu echt totale bull****! (sorry voor mijn taal), meer betale voor flash-kaartjes voor foto's op te zetten, tssssk, what's next?

                          echt niet normaal
                          .·: Schoonheid heeft twee kanten :·.

                          modellen: http://model.ompleya.be

                          Comment


                          • #14
                            [QUOTE] Originally posted by MacCleod
                            Originally posted by mic

                            Mja..dat is waar de jeugd van tegenwoordig zich mee bezighoud hé...muziekcd's maken en verkopen, om toch wa €€ bijeen te krijgen...
                            En uiteraard is de brave werkmens daar weer de dupe van
                            kom kom kom wie heeft er nooit een cd'ke gekopieerd ????? geef eerlijk toe dat we dat allemaal wel eens doen !!! Ik vraag me af hoeveel mensen een legaal windows hebben gekocht ????

                            Comment


                            • #15
                              CD's duurder worden??? daar twijfel ik toch aan ze, er zijn zoveel leveranciers die tegen elkaar op concurreren, dat ze ineens duurder gaan worden .. noway!!

                              Of het moesten taxen zijn zoals onze buren (Frankrijk) moeten betalen, maar in België staan ze wel wat jaartjes achter op dat gebied, dus ik denk niet dat we ons zorgen moeten maken over de schrijfceedeekes

                              Greetz
                              My Flickr

                              Comment

                              Working...
                              X