Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vraagje...

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Vraagje...

    nee,niet lachen...

    Ik ben op zoek naar een manier om foto's te maken van sportduiven.
    Die foto's dienen dan om op stamkaarten gezet te worden.
    Heeft er iemand een idee hoe dit werkt?

    Waarom??
    Omdat iemand mij gevraagd heeft om zulke foto's van zijn duiven
    te maken.

    bedankt....
    Greets
    Silver

    http://www.silver.web-log.nl

  • #2
    Dat is weer eens wat anders he, ik moet eerlijk zeggen dat ik het ook nog nooit gedaan heb, maar als ik je probleem bestudeer zou ik voor de volgende setup kiezen. Ik zou zorgen voor een effen achergrond, stuk stof of een groot vel tekenpapier van 70X100 cm bijvoorbeeld. De camera op statief en tamelijk hoog opgesteld met voldoende vrije ruimte liks en rechts. Het is namelijk de bedoeling dat de eigenaar van de duiven de beestjes vasthoudt, en die mannen kunnen dat ook, die hebben daar de pak van. Als je dan kiest voor een tamelijk hoog plateau waarop de man zijn hand met daarin de duif kan laten rusten, dan heb je bij iedere opname ongeveer hetzelfde standpunt als er ruimte links en rechts is kan de man zich draaien zodat de duif lang twee kanten op de foto kan. Er zal natuurlijk wat experimenteren bij komen zien, maar dat hoort er nu eenmaal bij. Kies een bepaalde kadrage en tracht die bij alle opnames te bewaren ik denk dat het niet zo erg is als er een stukje van de hand mee in beeld komt. Maar alleen de hand natuurlijk, ge moet heel den duivemelker er nie bij doen hé. Zo zou ik het aanpakken. laat eens is iets weten van de afloop.
    Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

    Comment


    • #3
      Ik heb eens op TV, ik geloof Man bijt hond of zoiets, een reportage gezien van een Duivenfotograaf.
      (Het was een Engelsman die in België woont)
      Die man deed niets anders dan foto's van duiven nemen.
      Die had een speciale doos gebouwd om die duif in te zetten.
      De box had langs de boven- en voorkant belichting en aan de voorkant een gat voor de cameralens.
      Aan de zijkant was een klein gaatje voor een stokje.
      Hij zette de duif in de fotobox en wachte een tiental minuten tot de duif de nieuwe omgeving in de box gewoon was en rustig was.
      Dan plaatste hij z'n toestel voor het gaatje en met het stokje bracht hij zachtjes de duif in de juiste positie voor de foto.
      Wel die z'n foto's waren perfect. Maar ja, dat was z'n beroep.
      Misschien kan je ook zo'n doos in elkaar fabriceren.
      Die doos was niet groot hoor, in de breedte iets groter dan de duif zelf, maar in de lengte de afstand nodig om de volledige duif op de foto te krijgen.
      De binnenwand van de doos was witgemaakt.

      Comment


      • #4
        Hoi,

        Digipics & Mic
        De bedoeling is eigenlijk de duif te fotograferen zonder de handen
        van de duivenmelker.
        Dus ik denk dat het zoiets gaat worden wat mic gezien heeft.

        De box had langs de boven- en voorkant belichting en aan de voorkant een gat voor de cameralens.
        Mic,heb jij enig gedacht wat voor lampen je best voor zoiets gebruikt?

        Bedankt in elk geval al voor jullie moeite,
        Nu ben ik weeral een stukje verder...
        Greets
        Silver

        http://www.silver.web-log.nl

        Comment


        • #5
          Ik weet het niet meer juist maar er lag op die doos een platte lamp, dus een gewone gloeilamp zal dat wel niet geweest zijn.
          Misschien een TL lamp of zo'n aquariumlamp misschien?
          Er waren twee lampen , één net boven de cameraopening en één die de ganse bovenkant van de box uitmaakte.
          Geen flitslamp in ieder geval, want dan schrikt dienne vogel zich te pletter.
          Wat me opviel was dat de duiven heel rustig waren in de doos, waarschijnlijk omdat ze niets zagen dan de binnenkant van de doos.
          En zich gewillig met het stokje in de juiste positie lieten brengen.

          Comment


          • #6
            De lichtmeting bij de Olympus E20 gebeurt die door de lens?Of door
            het rode venstertje aan de rechtervoorkant(als je achter de camera staat).

            Ik heb eens een test gedaan door het vensterje met mijn vinger af te dekken.
            En blijkbaar is dit alleen de autofocus...
            Of vergis ik me?
            Greets
            Silver

            http://www.silver.web-log.nl

            Comment


            • #7
              Silver,

              Ik denk dat de oplossing die Mic je gaf de goede is. Ik heb een collega op het werk die een echte duivenliefhebber is en die had mij vroeger ook al zoiets verteld. Een klein verschil nog, in het midden van de ruimte wordt een soort draaischijf opgesteld waar de duif rustig zal opzetten. zo kan je gemakkelijk na een rustpause de duif in de juiste positie als "model" fotograferen. Bijkbaar doen ze dat voor de echte kampioenen Er zijn strenge regels hoe de duif juist moet in beeld gebracht worden. De binnenkant moet echt clean (proper) zijn voor de foto!

              Frans

              Comment


              • #8
                Hallo Frans,

                Een klein verschil nog, in het midden van de ruimte wordt een soort draaischijf opgesteld waar de duif rustig zal opzetten
                Dat is ook nog een goed gedacht....

                Als dat zo verder gaat zullen jullie een dezer dagen de eerste foto's
                kunnen verwachten....
                Bedankt.
                Greets
                Silver

                http://www.silver.web-log.nl

                Comment


                • #9
                  Hallo,
                  Ik ben nog altijd op zoek naar een paar goede ideeën.
                  Greets
                  Silver

                  http://www.silver.web-log.nl

                  Comment


                  • #10
                    De eerste duivenfoto is er...
                    Bedankt voor jullie hulp....



                    Greets
                    Silver

                    http://www.silver.web-log.nl

                    Comment


                    • #11
                      Prachtig resultaat Silver, mooie foto. Spijtig dat de achterste teen (of hoe heet zoiets bij een duif) afgekapt is door uw naam.
                      Ik denk dat volgende week alle duivenliefhebbers bij u zullen komen aankloppen voor foto's....
                      En, volgens mij, kan je niet anders dan Mic op een bak Fanta te tracteren...
                      ('k zal zo ook eens een kattedozeke gaan maken....)

                      Comment


                      • #12
                        Bedankt Sonyke,

                        Spijtig dat de achterste teen (of hoe heet zoiets bij een duif) afgekapt is door uw naam
                        Ik heb het ook gezien ,gelukkig kun je zoiets rap oplossen in photoshop.

                        Greets
                        Silver

                        http://www.silver.web-log.nl

                        Comment


                        • #13
                          wat voor lampen heb je nu gebruikt?
                          www.vildaphoto.net

                          Comment


                          • #14
                            Inderdaad, een wel zéér prachtig resultaat.
                            Geslaagde foto , mooi scherp en knap belicht. Goed werk geleverd hoor.

                            Comment


                            • #15
                              Bedankt Mic,


                              wat voor lampen heb je nu gebruikt?
                              Een enkel buislampje.
                              Greets
                              Silver

                              http://www.silver.web-log.nl

                              Comment

                              Working...
                              X