Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Pixum.nl

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Pixum.nl

    Ik heb mijn eerste reeks foto's toegekregen van Pixum.nl.

    Vooraleer ik verder ga, mijn scherm is gecalibreerd met adobe gamma en dubbel gechecked met test print die speciaal bedoeld is voor het afstellen van kleuren tussen scherm en printers. Ik wil niet zeggen dat ik een professionele set up heb, verre van, maar de basis van kleurcalibratie is toch wel in orde.

    De testopname van pixum.nl leek mij gewoon perfect. Het grijs was neutraler dan ik ooit voor mogelijk hield. De kleuren waren zuiver en intens. Het zuivere groen lijkt wel veel grasgroener dan het fluo-achtige op mijn scherm. Ik weet echt niet welk hier het correcte is.

    Verder, mijn frele sneeuwlandschapjes....mooi geprint. Misschien net iets meer blauw dan op mijn scherm. Maar hier spreek ik echt over zeer frele tinten!

    Mijn opnamen op 3x4 zijn mooi op dat formaat afgesneden.
    Mijn opnamen op 2x3 zijn eveneens correct afgesneden.
    Een panorama foto die langer was dan het maximale toegelaten formaat van 16x9 was toch niet afgesneden in de lengte, maar het canvas was vergroot aan de onder- & bovenzijde.

    Scherpte...alles perfect. Helderheid perfect. Kleurverzadiging prima.

    Formaten 10 breed, 13 breed, 20 breed...alles even goed.

    De tool om de foto's op te laden werkt ook al goed. Je kan rustig dit de hele nacht laten opladen als je wil. Belangrijk ook, er is een vlag om foto's zonder extra bewerkingen te printen, en ik heb ervoor gekozen om al mijn prints "naturel" te laten printen.
    Eens de foto's opgeladen zijn in een album kan je dat album ook delen met anderen wat soms zeer handig kan zijn als je niet commercieel voor anderen iets maakt.

    Toch een minpunt. Mijn opnamen werden thuis in de brievenbus geleverd in een verpakking die niet waterdicht verpakt is. En met dit weer geeft dat dus problemen. Ik was er gelukkig op tijd bij, maar voor hetzelfde geld zijn je foto's beschadigd.

    Nu wacht ik nog in volle spanning op mijn 30x45 prints.

    De foto's worden eigenlijk geprint in Duitsland bij CEWE. Ik weet niet welke apparatuur zij gebruiken, maar ze printen op Agfa papier.

    m.v.g.

    Jos
    http://www.jos-echelpoels.smugmug.com

  • #2
    Ik ben ook vreeee content over Pixum en ze zijn ook nog es de goedkoopste
    ze drukken op Agfa Prestige (net zoals Elka, tiens )
    'k heb wel mijn 30*40 nog altijd ni gekregen
    heb een mailtje gestuurd om te vragen waar ie blijft

    'k heb gisterenavond een print laten doen bij Kruidvat
    ben es curieus
    Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
    Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

    Comment


    • #3
      Bedankt voor deze verhelderende uitleg.

      Comment


      • #4
        Ook van mijnentwege,bedankt voor de toelichtng Jos !!

        Comment


        • #5
          bedankt, pixum lijkt dus de beste in de sector (qua prijs-kwaliteit verhouding toch)?

          greetz
          My Flickr

          Comment


          • #6
            Dirtyharry,

            ik ben ook benieuwd naar jouw vergelijking tussen pixum en kruidvat. Enkele weken geleden deed ik de test en er was GEEN enkel verschil tussen de beide foto's. Ze zaten in een zelfde verpakking, op hetzelfde papier, ...
            Indien er inderdaad geen verschil blijkt te zijn, geef ik owv de prijs de voorkeur aan kruidvat. Enig nadeel : je moet ze natuurlijk zelf afhalen.
            "Roel" (Coolpix 5700 - Sony DSC S75)

            Comment


            • #7
              de 10*15 is iets goedkoper bij Kruidvat (0.28€ tov 0.33€ bij Pixum)maar de a4 is dan weer iets duurder (1.65€ tov 1.49€ bij Pixum)
              ik heb wel enkel A4's besteld bij Kruidvat
              Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
              Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

              Comment


              • #8
                Ook mijn 30x45 van Pixum toegekregen.
                Een woord...perfect.
                Mijn S2 prints zijn stukken beter dan wat ik ooit met mijn Mamiya 645 heb verkregen.
                m.v.g.
                Jos
                http://www.jos-echelpoels.smugmug.com

                Comment


                • #9
                  Bedankt voor de info Jos.Bij deze ook mijn allerbeste wensen voor het nieuwe jaar !!
                  mvg,

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by Igoforit
                    ...mijn S2 prints zijn stukken beter dan wat ik ooit met mijn Mamiya 645 heb verkregen... Jos...
                    Dat belooft Jos, dan krijgen we misschien bij een volgende BD-dag een nieuw album te zien
                    Jempi
                    CANON Ixus 800 IS
                    BD0978BE

                    Comment


                    • #11
                      Ik heb mijn 30*40 nog niet gekregen
                      heb dan een email gestuurd
                      ze zeggen dat er waarschijnlijk iets niet in orde is
                      misschien zal em nog toekomen
                      maar in 't geval em ni toekomt, heb ik toch al een tegoedbon gekregen
                      van Pixum
                      alé vooruit
                      Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
                      Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

                      Comment

                      Working...
                      X