Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fotobewerking ...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Fotobewerking ...

    't Is weer een regenachtige dag geweest en 'k heb me nog wat geoefend in het spelen met PS. Ziehier het resultaat.



    Er gaat een dreiging vanuit die me wel bevalt.
    Kan het jullie bekoren?

    Groetjes,

    Riho.
    Nikon Z6 II & D500 + Nikon 24-70mm + Nikon 28-300mm + Nikon 70-200mm 2.8 VRII + Sigma 180mm macro 1:1 f3.5 APO EX DG HSM + SB900
    Drone piloot A2/A3 met DJI Mavic 2 Pro

  • #2
    Re: Fotobewerking ...

    Er gaat inderdaad iets (dreigends) vanuit wat ik niet precies onder woorden kan brengen. Zoiets kan mij wel boeien

    Hoe heb je het precies gemaakt?
    One day, I would like to make nice pictures :-)
    www.lucaskoijen.nl

    Comment


    • #3
      Re: Fotobewerking ...

      Ik vind de foto/comp best heel goed, alleen de bewerking minder. Dit is voor mijn pesoontje iets te
      Groetjes, Jörgen
      www.beautyshoot.nl

      Comment


      • #4
        Re: Fotobewerking ...

        Code:
        Luckyluke: Hoe heb je het precies gemaakt?
        Op het moment dat ik de foto maakte heb ik die onderbelicht om op die manier de structuur van de wolken mee te hebben. Die foto gebruikte is als uitgangspunt.



        Daarna paste ik de belichting aan zodat de akker vooraan een goede belichting kreeg (iets wat onderbelicht is kan je via photo shop of ACDSee gemakkelijk terug beter belichten), op dat ogenblik ben je natuurlijk de structuur van de wolken kwijt.
        Van de orginele foto met een duidelijke aftekening in de wolken paste ik het contrast extreem aan zodat er alle kleuren explecieter werken.

        Dan naar photo shop: foto met speciale lucht openen, laag bijmaken en foto met goede akker openen, daarna laagmasker toevoegen en in de foto met goed belichte akker de lucht wissen. Op dat moment komt de extreme lucht automatisch "bovendrijven". Daarna van het geheel één laag maken en nog wat spelen met contrast en belichting en 't is gebakken.

        Indien je dit eens wil uitproberen: volg de instructies in ninas tutorials. Daar haalde ik mijn mosterd: zeer begrijpelijk stap voor stap uitgelegd!

        Riho
        Last edited by Riho; 27 mei 2006, 19:51.
        Nikon Z6 II & D500 + Nikon 24-70mm + Nikon 28-300mm + Nikon 70-200mm 2.8 VRII + Sigma 180mm macro 1:1 f3.5 APO EX DG HSM + SB900
        Drone piloot A2/A3 met DJI Mavic 2 Pro

        Comment


        • #5
          Re: Fotobewerking ...

          Oorspronkelijk geplaatst door MadMax
          Ik vind de foto/comp best heel goed, alleen de bewerking minder. Dit is voor mijn pesoontje iets te
          Da's ook mijn mening.
          fotosite

          Comment


          • #6
            Re: Fotobewerking ...

            Oorspronkelijk geplaatst door MadMax
            Ik vind de foto/comp best heel goed, alleen de bewerking minder. Dit is voor mijn pesoontje iets te
            Ook ik ben het hiermee eens. Als je een deel van een foto bewerkt, zorg dan dat het naadloos overgaat in de rest. Hier zie ik het overal bij de randen overgaan in de normale lucht. Misschien als die netjes bijgewerkt zijn, dat het de moeite waard wordt.
            Ik zou proberen om de lucht minder te bewerken, meer bij de werkelijkheid houden. De foto zelf is het wel waard.
            meer over mijn fotografie is te vinden op
            http://www.nandoonline.com

            Comment

            Working...
            X