Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Weersomstandigheden

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Weersomstandigheden

    Zomaar wat foto’s van slechte weersomstandigheden aan de Nieuwe Waterweg.
    Helaas in de donkere partijen wat ruis.

    Grt,
    Hexagon






    Last edited by Hexagon; 24 mei 2006, 23:57.
    Grt,
    Hexagon

  • #2
    Re: Weersomstandigheden

    het weer ok, maar het licht bij de eerste opname prachtig hoor.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: Weersomstandigheden

      Ik blijf bij alle drie de foto's de indruk hebben dat de horizon overhelt.
      Maar dat is een detail. Die eerste is het mooiste, maar de horizon breekt de foto door het midden. Ik had voorkeur gehad wat op de voorgrond te zien, of een deel van het water weg, en wat meer lucht. MadMax roept er altijd over, en hier heeft hij zeker gelijk: de horizon op 1/3 van de foto (van bovenaf of onderaf

      Die andere doen me niet zoveel.
      meer over mijn fotografie is te vinden op
      http://www.nandoonline.com

      Comment


      • #4
        Re: Weersomstandigheden

        Oorspronkelijk geplaatst door azhrarn
        Ik blijf bij alle drie de foto's de indruk hebben dat de horizon overhelt.
        Maar dat is een detail. Die eerste is het mooiste, maar de horizon breekt de foto door het midden. Ik had voorkeur gehad wat op de voorgrond te zien, of een deel van het water weg, en wat meer lucht. MadMax roept er altijd over, en hier heeft hij zeker gelijk: de horizon op 1/3 van de foto (van bovenaf of onderaf

        Die andere doen me niet zoveel.
        Lekker dan, krijg ik weer de schuld dat ik altijd iets roep Toch is dat soms niet te voorkomen en soms zelfs gewenst. Maar in deze ga ik een beetje met je mee.
        Ik vind plaatje 2 wel leuk. Is net een zw opname maar door het bootje ook weer niet.
        Groetjes, Jörgen
        www.beautyshoot.nl

        Comment


        • #5
          Re: Weersomstandigheden

          Oorspronkelijk geplaatst door MadMax
          Lekker dan, krijg ik weer de schuld dat ik altijd iets roep Toch is dat soms niet te voorkomen en soms zelfs gewenst. Maar in deze ga ik een beetje met je mee.
          Ik vind plaatje 2 wel leuk. Is net een zw opname maar door het bootje ook weer niet.
          Hmm. De woorden die ik schreef komen iets anders over dan ik wilde. Het was geen aanval, maar het aanhalen van de tips die je daarover altijd geeft.
          Maar dat begrijp je natuurlijk wel.
          meer over mijn fotografie is te vinden op
          http://www.nandoonline.com

          Comment


          • #6
            Re: Weersomstandigheden

            Hier mijn reactie.

            Alle drie de foto’s zijn recht gezet in PS.
            Ik vind het ook, of dat ze nu nog overhellen.
            De eerste gemeten op de horizon.
            De tweede op de palen links.
            Derde gemeten, verticaal op de tanks.

            Code:
            Die eerste is het mooiste, maar de horizon
             breekt de foto door het midden. Ik had voorkeur 
            gehad wat op de voorgrond te zien, of een deel van 
            het water weg, en wat meer lucht
            .

            Deze situatie doet zich misschien 10 a 15 seconde voor, dus je moet kiezen, er is geen tijd om in te stellen, geen uitsnede te maken, gewoon recht voor z’n raap.
            Ik heb nog een poging gedaan om deze in portret te nemen, en het kwam niet goed over.
            En dan is de zon weg.
            Ik heb dan ook maar één kans gehad, om er één foto van te maken.

            Dan de 1/3-2/3 regel is voor mij geen wetmatigheid en kan best eens van afgeweken worden.
            In dit geval is het belangrijker voor mij de weersituatie, met het toevallig weerkaatsend zonnetje te fotograferen
            Omdat het contrast hier erg groot is, valt het des te meer op.


            Code:
            MadMax roept er altijd over, en hier 
            heeft hij zeker gelijk: de horizon op 1/3 van de foto 
            (van bovenaf of onderaf.
            Eén ding is in iedergeval zeker, met z’n tweeën sta je sterker.

            En dan Madmax.
            Je ziet het, je hebt trouwe leerlingen, en als je niet van plan was om te reageren, halen ze je er toch bij.

            Grt,
            Hexagon
            Grt,
            Hexagon

            Comment


            • #7
              Re: Weersomstandigheden

              Oorspronkelijk geplaatst door Hexagon

              Code:
              MadMax roept er altijd over, en hier 
              heeft hij zeker gelijk: de horizon op 1/3 van de foto 
              (van bovenaf of onderaf.
              Eén ding is in iedergeval zeker, met z’n tweeën sta je sterker.

              En dan Madmax.
              Je ziet het, je hebt trouwe leerlingen, en als je niet van plan was om te reageren, halen ze je er toch bij.

              Grt,
              Hexagon

              <grijnst breed hier> Alsof ik de expert ben hier. Voorlopig kijk ik alles van collega's af hier om juist bij te leren. Ik heb pas 7 maanden een toestel
              Je moet mijn foto's eens zien die onbewerkt uit de cam komen. 9 van de 10 keer niks 1/3-2/3. Ik crop dan vaak achteraf bij. Ik ondervind nl met mijn groothoek altijd het probleem dat de horizon juist erg gaat vertekenen als je naar boven of naar beneden richt om die verhoudingen te krijgen.
              Maar wat de horizon betreft heeft Azhrarn wel gelijk, die staat niet recht. Soms kun je meten wat je wilt, maar je oog zegt anders. Gewoon rechtzetten op gevoel in dat geval. En vaak is het niet eens roteren maar vervormen aan één kant of zo. (waar ik een hekel aan heb omdat je dan de kwaliteit gaat verminderen)
              Neemt niet weg dat je de dreigende weersomstandigheden prima op de plaat hebt gekregen

              @Azhrarn: Mafketel Als ik me aangevallen zou voelen, had ik wel een wc-rol naar je toegefaxed. (vanuit een onbekende locatie natuurlijk)
              Groetjes, Jörgen
              www.beautyshoot.nl

              Comment


              • #8
                Re: Weersomstandigheden

                Oorspronkelijk geplaatst door MadMax
                @Azhrarn: Mafketel Als ik me aangevallen zou voelen, had ik wel een wc-rol naar je toegefaxed. (vanuit een onbekende locatie natuurlijk)
                Die onbekende lokatie van jou kennen we nu wel: crooked island
                Of had je nog een ander prive eilandje ergens
                meer over mijn fotografie is te vinden op
                http://www.nandoonline.com

                Comment


                • #9
                  Re: Weersomstandigheden

                  Offtopic, maar ter zake doende @ MadMax: een late reactie hier, maar ik heb een tip op deze
                  ..probleem dat de horizon juist erg gaat vertekenen als je naar boven of naar beneden richt om die verhoudingen te krijgen.
                  en dat is simpelweg door je knietjes zakken, dan richt je niet omlaag maar blijft het objectief horizontaal.
                  Groets, Gerhard
                  Panasonic FZ1000 - Metz 45 - Nikon S3500

                  Comment


                  • #10
                    Re: Weersomstandigheden

                    Zouden de foto's minder ruis gehad hebben met bv een sigma 18-50 2,8 ipv de nikon 18-70 ? Nog andere verschillen ?

                    Comment

                    Working...
                    X