Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

zelf afdrukken wat voor papier

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • zelf afdrukken wat voor papier

    Ik heb hier een printer staan een Canon S900.
    ik heb er eerlijk gezegd nog geen goede foto's mee kunnen printen,
    komt natuurlijk ook door het papier (denk ik).
    Ik heb zelf het kodak papier gebruikt.

    Maar wat is nu goed fotopapier ??
    mvg
    gabriella
    Canon 300D en 350D
    canon 24-85 mm. f/3.5-4.5 usm
    canon 20-35 usm

  • #2
    Je hebt enerzijds de keuze van instellingen van je printer en anderzijds de keuze van papier.

    Je bent ervan overtuigd dat je probleem niet bij je printer begint, maar controleer toch even dat je instellingen correct staan voor het afdrukken van foto's : minimum print resolutie 720 dpi, 1440 dpi zeer goed, hoger uitmuntend. Je kan dikwijls nog kleurprofielen instellen, photo enhance tools e.d. activeren, formaten aanpassen : één tip : uitproberen en vergelijken. Kost in 't begin veel tijd en geld, maar de enige manier om voor jou persoonlijk een bevredigend resultaat te halen dat altijd hetzelfde is.

    Anderzijds heb je dus het papier. Als referentie zou ik beginnen met het 'eigen merk' papier, voor jou dus Canon. Probeer wat soorten uit, en stel indien mogelijk telkens je printer af op het gekozen papier. Verschillende soorten vereisen immers een andere hoeveelheid inkt, afdruksnelheid, ... Bij sommige merken kan je een 'starterspakket' met verschillende soorten papier kopen, ideaal om verschillende typen van ganzend tot mat eens uit te proberen. 't De keuze hangt weer af van smaak, 't kan best zijn dat je 'hoogglans' helemaal niet zo mooi vindt. Sommige papiersoorten kunnen ook beter bewaard blijven.

    Nu, als je met het eigen merk papier een referentie hebt, kan je volgens mij goed vergelijken met 'de rest'. Heel goed mogelijk dat je best tevreden bent met 'Aldi' papier voor de gewone 'show me yours I'll show you mine' doeleinden. Dus ook weer uitproberen, op verschillende instellingen van je printer.

    Om heel dit proces te verkorten, kan je natuurlijk ook ervaring uitwisselen met andere Canon S900 eigenaars, die kunnen je misschien al een heel eind op weg helpen. Maar daar kan ik je niet mee helpen, ik heb een Epson printer (en gebruik meestal Epson papier en inkt).
    greetings,
    Erik

    Comment


    • #3
      hoi erik bedankt voor je replay,
      ik ga het gelijk proberen met canon papier..

      mvg
      gabriella
      Canon 300D en 350D
      canon 24-85 mm. f/3.5-4.5 usm
      canon 20-35 usm

      Comment

      Working...
      X