Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kent iemand irfanview??

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Kent iemand irfanview??

    Bij ons op school werd bij het vak internet technologie enkele programma's besproken voor het bewerken van foto's. Onze leraar raadde irfanview sterk aan. Zelf ken ik het programma niet en ik zou graag weten of iemand opder jullie daar ervaring mee heeft? Wat de sterke punten zijn (behalve dan dat het klein en freeware is)?
    http://www.yonaweb.be/passero
    Flickr Photostream

  • #2
    Ik werk reeds heel lang met irfanview,het is freeware én een fantastisch programmaatje. Je kan croppen, beetje fotos bewerken(licht,contrast,kleur,scherpte,...), er zijn een paar effecten, je kan diashows geven, groepen foto's hernoemen(heel interessant), thumnails tonen, screensavers maken, EXIF informatie bekijken , enz..., te veel om op te noemen. Plus het is een rap programma, neemt niet overdreven veel plaats in, kan in het nederlands gedraaid worden en kent ongelofelijk veel formaten.
    Vele groeten,
    Patric.

    Comment


    • #3
      En hoe zit het met irfanview vs adobe photo shop elements???
      http://www.yonaweb.be/passero
      Flickr Photostream

      Comment


      • #4
        Irfanview is een programma om foto's te bekijken en vlug eens een bewerking te doen, Photoshop Elements (gebruik dat ook) is een uitmuntend programma om 'serieuze' bewerkingen te doen als je veel tijd hebt. Heel goed naast elkaar te gebruiken.
        Groeten,
        Patric.

        Comment


        • #5
          Irfanview is een handig programma om foto's te bekijken en te re-sizen. Heb het op het bedrijf waar ik werk op de workstations geinstalleerd, zodat men pics (van schade gevallen ed) eerst naar een handzaam formaat kan re-sizen voordat de per e-mail worden verstuurd.

          In het verleden probeerde men ng wel eens 90 mb over het netwerk te gooien, met alle gevolgen van dien

          rob
          http:/home.planet.nl/~knegt221

          Comment


          • #6
            Originally posted by Passero
            En hoe zit het met irfanview vs adobe photo shop elements???
            Irfanview is volgens mij gratis, wat uiteraard een enorm pluspunt is .
            Het is handig om foto's te bekijken en eenvoudige bewerkingen uit te voeren, maar voor het steviger werk zou ik PSE of natuurlijk nog beter PS aanraden.

            Jacki
            Meer foto's op Mukblog

            Comment


            • #7
              Ik vind irfanview een geweldig programma om heel snel door een reeks foto's te lopen. Naast het feit dat het programma gratis is en er een aantal bewerkingen in kunnen worden uitgevoerd, vind ik het belangrijkste voordeel dat het enorm snel is, ook bij het roteren van foto's. Ik gebruik het dus eigenlijk voornamelijk als viewer (en om screencaptures te maken) om door mijn bestanden heen te lopen.

              Groeten, Eric
              Groeten, Eric

              Nikon Coolpix 8800
              Fuji S602 Zoom

              Comment


              • #8
                Even een vraagje , is irfanview een snellere viewer dan ACDSee ?
                ACDSee maak hopen ACD***.TMP files aan in mijn temp map
                Een Giotto's blaaspeer die ik 100% onder de knie heb ;-)

                Comment


                • #9
                  Bingel, in de setup van ACDSEE kun jij die thumbnail save uitzetten onder de noemer Database, kun jij store thumbnails disabelen

                  rob

                  http:/home.planet.nl/~knegt221

                  Comment


                  • #10
                    Irfanview is een heel goed programma en ik beschouw het nog steeds als waarschijnlijk het beste programma dat ik ooit gedownload heb.

                    De snelheid is uitmuntend en persoonlijk ben ik helemaal niet zo zeker dat acdsee sneller is (de keren dat ik dat getest heb was dat zeker niet het geval maar dat is lang geleden). Merkbaar is het verschil niet behalve als je natuurlijk uit een tmp aan het lezen bent.

                    Ik werk er nu al jaren mee en bij mij is elke picture file die ik dubbelklik altijd auto geopend in irfanview want het is gewoonweg te handig.

                    Comment

                    Working...
                    X