Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Dirty Sunsets (+nieuwe versie)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Dirty Sunsets (+nieuwe versie)

    De prachtige zonsondergang van deze avond eens op een andere manier getrokken, vanuit een vervallen huis.







    Edit: van de laatste foto heb ik verder in de thread een nieuwe versie geplaatst...
    Last edited by oVan; 11 mei 2006, 09:15. Reden: (+nieuwe versie)
    Instagram | The RX1 Files

  • #2
    Re: Dirty Sunsets

    Inderdaad wat ongewoner dan de doorsnee zonsondergang-foto's.

    Maar helemaal geslaagd vind ik ze niet, hoewel het zeer zeker de moeite waard is of was om te proberen.
    De voorgrond is te donker om te weten wat er nu eigenlijk is. Ik zie donkere randen die de foto als een lijstje omsluiten. Ik mis daar detail in - wat natuurlijk zonder invulflits niet te doen is.
    De omgeving is gewoon zonder toelichting niet te plaatsen en dat is jammer.

    Tweede opmerking is over de vuile ramen. Bij de eerste dacht ik in eerste instantie aan vuil op de sensor, die je niet weggepoetst had. Bij de tweede begon het te dagen dat dit geen vuil op de sensor, maar op de ramen is. Met dit onderwerp is het mijn inziens storend.

    Een goed experiment, dat zeker - een die zeer zeker een vervolg verdient. Dus daaarom; goed gedaan
    meer over mijn fotografie is te vinden op
    http://www.nandoonline.com

    Comment


    • #3
      Re: Dirty Sunsets

      Oorspronkelijk geplaatst door azhrarn
      Inderdaad wat ongewoner dan de doorsnee zonsondergang-foto's.

      Maar helemaal geslaagd vind ik ze niet, hoewel het zeer zeker de moeite waard is of was om te proberen.
      De voorgrond is te donker om te weten wat er nu eigenlijk is. Ik zie donkere randen die de foto als een lijstje omsluiten. Ik mis daar detail in - wat natuurlijk zonder invulflits niet te doen is.
      De omgeving is gewoon zonder toelichting niet te plaatsen en dat is jammer.

      Tweede opmerking is over de vuile ramen. Bij de eerste dacht ik in eerste instantie aan vuil op de sensor, die je niet weggepoetst had. Bij de tweede begon het te dagen dat dit geen vuil op de sensor, maar op de ramen is. Met dit onderwerp is het mijn inziens storend.

      Een goed experiment, dat zeker - een die zeer zeker een vervolg verdient. Dus daaarom; goed gedaan
      Het is idd vuil op de ramen (vandaar de titel). Ivm de donkere voorgrond, ik kan er wel een en ander uithalen maar er zit behoorlijk veel chroma-ruis op, ik had er dus voor gekozen dit zo donker mogelijk weer te geven. Misschien probeer ik het eens om ze wat op te lichten.
      Het grootste probleem was dat dit handheld shots zijn, dus veel langer kon ik niet trekken zonder bewegingsonscherpte... het statief lag in de auto en dat ging te lang duren.
      Bedankt voor je reactie, en opbouwende kritiek!
      Instagram | The RX1 Files

      Comment


      • #4
        Re: Dirty Sunsets

        vind het een aparte reeks, waarvan de laatste de beste.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #5
          Nieuwe versie

          De laatste heb ik eens bewerkt zodat het donkere gedeelte toch doortekent...is het iets geworden?
          Instagram | The RX1 Files

          Comment


          • #6
            Re: Dirty Sunsets (+nieuwe versie)

            Appart maar zeker geslaagde reeks. mvg duindistel.

            Comment


            • #7
              Re: Dirty Sunsets (+nieuwe versie)

              Hmmmm ja Dat is beter. Misschien nu net iets te licht
              meer over mijn fotografie is te vinden op
              http://www.nandoonline.com

              Comment


              • #8
                Re: Dirty Sunsets (+nieuwe versie)

                Ik vind het origineel van de derde beter... Het is niet alleen een zwart kader he, er is ook nog een stuk ladder (enfin, toch een paar stukken metaal) en die horizontale band, die duidelijk maken dat dat kader meer dan een kader is.
                Inderdaad een specialeke, die reeks. Niet direct om aan de muur te hangen, maar zeker een waardevol experiment.
                ViV - Mijn foto's

                Comment


                • #9
                  Re: Dirty Sunsets (+nieuwe versie)

                  Dus geen behangpapier van maken?
                  Instagram | The RX1 Files

                  Comment

                  Working...
                  X