Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Paisaje

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Paisaje

    Hier nog drie landschapsfoto's van mijn 10-daagse vakantie twee weken geleden in Spanje. Opnamen zijn van ongeveer halverwege Albacete en Madrid, Castilla La Mancha, het land van Don Quichotte*). Het donkerbruin van de aarde in combinatie met het heel helder groene gewas was een uitzonderlijk gezicht. 't Zou misschien nog iets mooier zijn geweest als de laagstaande zon in staat was geweest door de wolken door te breken. Ik toon hier niet alle foto's tegelijk omdat ik denk dat deze eerste afzonderlijk beter tot zijn recht komt.



    De overige twee uit de serie:




    *) Over molens gesproken: die laatste geeft mooi het probleem aan dat ik steeds meer tegenkom in Spanje: het hele land wordt volgezet met windmolens. Goed voor het milieu maar vervelend voor sommige foto's. Ik moet eerlijk bekennen dat ik ze op de laatste foto pas zag toen de foto al online stond. Heb ze dan maar laten staan...

  • #2
    Re: Paisaje

    Ik zie er maar 1.
    En aangezien die prachtig is eis ik de 2 andere ook hier te mogen zien.

    Comment


    • #3
      Re: Paisaje

      Oorspronkelijk geplaatst door pol parasol
      ... eis ik de 2 andere ook hier te mogen zien.
      Er staan toch links naar die andere twee?

      Comment


      • #4
        Re: Paisaje

        Je mag er toch 3 posten?

        Comment


        • #5
          Re: Paisaje

          Ja, maar
          Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas
          Ik toon hier niet alle foto's tegelijk omdat ik denk dat deze eerste afzonderlijk beter tot zijn recht komt.

          Comment


          • #6
            Re: Paisaje

            Sober en heel mooi!

            Comment


            • #7
              Re: Paisaje

              Mooi en niet mooi?
              De lucht vind ik iets te sober, de donkere delen iets teveel ontdaan van detail. De kleuren lijken erg overdreven - maar is dat wel zo? Is dat in het echt ook zo erg rood en groen?

              De foto qua compositie is erg mooi, maar alles komt zo.... onnatuurlijk over - wat natuurlijk ook weer zijn charmes heeft.
              meer over mijn fotografie is te vinden op
              http://www.nandoonline.com

              Comment


              • #8
                Re: Paisaje

                Oorspronkelijk geplaatst door azhrarn
                De lucht vind ik iets te sober, de donkere delen iets teveel ontdaan van detail. De kleuren lijken erg overdreven - maar is dat wel zo? Is dat in het echt ook zo erg rood en groen?

                De foto qua compositie is erg mooi, maar alles komt zo.... onnatuurlijk over - wat natuurlijk ook weer zijn charmes heeft.
                Dat bijzondere was ook de reden dat ik van de weg ben afgegaan en de veldenweggetjes ingereden. Geen kleurenbewerking o.i.d. toegepast. Maar ik was al bang dat er getwijfeld zou worden. Ik zal na het weekend eens speuren of ik zulke foto's ook van anderen kan vinden want ik ben vast niet de enige die dit heeft vastgelegd.

                Hier al snel iets gevonden. Wel een ander jaargetijde en uur van de dag maar ik denk dat het uit hetzelfde gebied komt. http://www.pbase.com/wychen/image/39370873
                Last edited by Leonidas; 5 mei 2006, 22:01.

                Comment


                • #9
                  Re: Paisaje

                  Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas
                  Dat bijzondere was ook de reden dat ik van de weg ben afgegaan en de veldenweggetjes ingereden. Geen kleurenbewerking o.i.d. toegepast. Maar ik was al bang dat er getwijfeld zou worden. Ik zal na het weekend eens speuren of ik zulke foto's ook van anderen kan vinden want ik ben vast niet de enige die dit heeft vastgelegd.

                  Hier al snel iets gevonden. Wel een ander jaargetijde en uur van de dag maar ik denk dat het uit hetzelfde gebied komt. http://www.pbase.com/wychen/image/39370873
                  Ik heb ook geen reden om te twijfelen. Ik vroeg het me gewoon af.
                  Samenstelling van de aarde kan bijzondere kleuren geven, weet ik. Zo heb ik ooit water uit twee bergstroompjes samen zien komen; allebei een andere kleur; beige en bruin, en je vraagt je af hoe het kan...
                  Alleen die unieke kleuren maken het al de moeite waard om foto's van te maken. Ik heb even naar die andere twee gekeken, die je als link hebt staan, en ik moet zeggen dat ik die vele malen mooier vind.
                  meer over mijn fotografie is te vinden op
                  http://www.nandoonline.com

                  Comment


                  • #10
                    Re: Paisaje

                    Ik vind ze alle drie heel mooi , met een lichte voorkeur voor de eerste.

                    Grtz, Fabienne
                    Het vinden van oplossingen geeft minder stress dan het zoeken van problemen.
                    BD0675BE- Canon EOS 300D EF-S 18-55
                    The name of the game is to fill the frame!
                    http://Fabke.fotopic.net

                    Comment


                    • #11
                      Re: Paisaje

                      Drie mooie, maar ik vind de twee die je niet post net mooier dan de eerste. Vind daar de kleuren prachtig. De eerste doet somber aan. Een kniesoor die over die molens valt. Probeer hier in Vlaanderen maar eens een landschap te fotograferen waar niks in de weg staat
                      fotosite

                      Comment


                      • #12
                        Re: Paisaje

                        Erg knappe compo
                        Een streepje zon kon er wel bij.
                        mvg,
                        Ludo V.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Paisaje

                          3 schitternde plaatjes met oog voor detail en toch simpel van inhoud.

                          Dit zijn foto's waar ik wel van hou
                          www.wildlifepixs.com

                          Comment


                          • #14
                            Re: Paisaje

                            Drie hele mooie
                            Pure landschapsvervuiling die windmolens

                            Comment

                            Working...
                            X