Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

French Welch

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • French Welch

    Paar omgevingsshots van het zuidelijkste puntje van Crooked Island. Vandaag 6 uur gevaren en hier nog even gestopt in de namiddag voor een duik en wat foto's. We waren bekaf maar hebben wel de Leguanen en Flamingo's te pakken gekregen
    Hoi:) Deze lieve beesten wonen ongeveer 30km van de 'bewoonde' wereld. Gelukkig speelde het weer mee zodat ik mijn kids en schoonouders veilig over de zee kon meenemen. Vreemd genoeg komen de Iguana's alleen op dit onbewoonde eilandje voor. (bij Crooked) Er zijn maar een paar eilandjes waar ze leven en dan compleet


    Tja... wat moet ik over dit stekkie vertellen. Ik vaar hier vaker naar toe omdat het ECHT onbewoond is. Hier vissen we meestal ons maal bij elkaar en picknicken en barbequen dan ergens onder casuarina boom. Het zand is fijner dan peper en het water zelden kouder dan 28 graden. De dolfijnen komen binnenkort weer om te paren en die hoop ik in de zomer te kunnen vastleggen. Oja... het stikt er wel van de haaien HEEL grote zelfs.

    Het komt niet vaak voor dat ik de bodem moet meten om overbelichting te voorkomen Het zand gaf 1/5000 aan en de wolken 1/2500.

    ps.. enne niet zeuren over F4 in foto 1. Gewoon een beginnersfoutje. Ik had er helemaal geen erg in terwijl ik me omdraaide en overschakelde op F11. Last van de hitte denk ik Nu weet ik ook waarom ik die 1/5000 zo raar vond Het scheelde mij in ieder geval de censorstof weg poetsen op die foto hehehe.

    Standaard aanpassingen in PS en alleen geschoten met polfilter.






    Last edited by MadMax; 4 mei 2006, 04:21.
    Groetjes, Jörgen
    www.beautyshoot.nl

  • #2
    Re: French Welch

    alleen voor de wolken, zou ik er al graag vertoeven, prachtig.
    maar hier in Holland mogen we ook niet klagen hè.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: French Welch

      Prachtige omgeving, daar valt weinig over te zeggen.
      De foto's zijn weinig uitdagend. Daar moet jij meer uit kunnen halen.
      Maar ik kan me voorstellen dat deze triviale dingen je daar niet veel uit zullen maken, wanneer je geniet van de leegte, de stilte, het oneindige geluid van de golven op het strand, onder een hete zon.
      <zucht>
      meer over mijn fotografie is te vinden op
      http://www.nandoonline.com

      Comment


      • #4
        Re: French Welch

        Oorspronkelijk geplaatst door azhrarn
        Prachtige omgeving, daar valt weinig over te zeggen.
        De foto's zijn weinig uitdagend. Daar moet jij meer uit kunnen halen.
        Maar ik kan me voorstellen dat deze triviale dingen je daar niet veel uit zullen maken, wanneer je geniet van de leegte, de stilte, het oneindige geluid van de golven op het strand, onder een hete zon.
        <zucht>
        Die foto's daar hebben allemaal een beetje een hoog ansichtkaartgehalte vind ik zelf. Is erg moeilijk om daar iets uitdagends van te maken als je de ervaring nog niet hebt Komt misschien ook omdat we laat waren die dag.
        In de zomer probeer ik het nog eens
        Groetjes, Jörgen
        www.beautyshoot.nl

        Comment


        • #5
          Re: French Welch

          Klasiek, postkaartjes niet uitdagen of vervreemdend, MAAR het blijft wel héél mooi om naar te kijken
          mvg,
          Ludo V.

          Comment


          • #6
            Re: French Welch

            Oorspronkelijk geplaatst door MadMax
            Tja... wat moet ik over dit stekkie vertellen. Ik vaar hier vaker naar toe omdat het ECHT onbewoond is. Hier vissen we meestal ons maal bij elkaar en picknicken en barbequen dan ergens onder casuarina boom. Het zand is fijner dan peper en het water zelden kouder dan 28 graden. De dolfijnen komen binnenkort weer om te paren en die hoop ik in de zomer te kunnen vastleggen. Oja... het stikt er wel van de haaien HEEL grote zelfs.
            Nog één woord en ik kom je persoonlijk de mond snoeren kerel

            Zeer herkenbaar met levendige herinneringen - niet wat betreft locatie, maar wel qua sfeer : met speedboot over turkoois water zweven, uren waterskieën, op zoek naar (over land ontoegankelijke) inhammen, barbecuen op het strand, dolfijnen achtervolgen, zee-egels ontwijken, snorkelen in glashelder water, met als enige bekommernis wat je straks weer aan lekkers zal voorgeschoteld krijgen.
            Voor jaren lang hemelse vakanties op de eilanden van de Adriatische kust (Rab, Hvar, Krk), lang vóór de tijd dat de hotelketens en de vastgoedbaronnen de streek verminkten en bezoedelden...

            Je tekstje (en je beelden) brachten me bijna 'lijfelijk' terug naar deze geneugten...
            Gelukzak !!!
            Greetz, Kariboe
            * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
            Euh... deze quotering is zeer subjectief !

            Comment


            • #7
              Re: French Welch

              Oorspronkelijk geplaatst door Kariboe
              Nog één woord en ik kom je persoonlijk de mond snoeren kerel

              Zeer herkenbaar met levendige herinneringen - niet wat betreft locatie, maar wel qua sfeer : met speedboot over turkoois water zweven, uren waterskieën, op zoek naar (over land ontoegankelijke) inhammen, barbecuen op het strand, dolfijnen achtervolgen, zee-egels ontwijken, snorkelen in glashelder water, met als enige bekommernis wat je straks weer aan lekkers zal voorgeschoteld krijgen.
              Voor jaren lang hemelse vakanties op de eilanden van de Adriatische kust (Rab, Hvar, Krk), lang vóór de tijd dat de hotelketens en de vastgoedbaronnen de streek verminkten en bezoedelden...

              Je tekstje (en je beelden) brachten me bijna 'lijfelijk' terug naar deze geneugten...
              Gelukzak !!!
              Greetz, Kariboe

              ook dat klinkt bekend Ben blij dat je even hebt kunnen wegdromen. Voor mij is deze vakantie bijna teneinde. Morgen de boot eruit, inpakken, opruimen en zaterdag weer naar huis. Maaaaarrrrrr... over een paar maanden ben ik er weer
              Groetjes, Jörgen
              www.beautyshoot.nl

              Comment


              • #8
                Re: French Welch

                Een reis om nooit te vergeten en foto's om dit zeker niet te doen
                'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

                Comment


                • #9
                  Re: French Welch

                  Prachtige serie !!

                  moet dat nu echt naast zo'n knappe platen nog eens alles in detail beschrijven zodat het water ons uit de mond komt gelopen, ik kom Kariboe helpen
                  fotosite

                  Comment


                  • #10
                    Re: French Welch

                    Alle foto's zijn gewoon prachtig. Niet uitdagend genoeg ? Voor mij wel hoor, ik zou maar al te graag direct naar dit strand willen vliegen. Desnoods fietsen
                    Gr, Hilde
                    Hilde

                    Comment


                    • #11
                      Re: French Welch

                      Mooi je kunt er gewoon blijven naar kijken, ik heb weer een stukje van de mooie wereld gezien, dank zei al die mooie super foto's die hier allemaal verschijnen. mvg duindistel.

                      Comment

                      Working...
                      X