Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fototjes uit noorwegen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Fototjes uit noorwegen

    Men zus woont in noorwegen nabij Harstad(vesteralen) ben er overlangs eens op bezoek geweest. Alvast 3 fototjes. Graag julie mening, want ik ben nog maar een beginner kwestie van fotografie, en ik kan natuurlijk altijd bijleren uit jullie reactie.

    Fjorden in de late avond

    Fjord

    Vissershuis


    Alvast bedankt voor jullie reactie!
    Last edited by daralrmatic; 2 mei 2006, 16:46.

  • #2
    Re: Fototjes uit noorwegen

    De eerste vind ik prachtig!
    Bij de tweede is het wat zoeken met die zigzag lijn van berg en oever, maar zeer mooie z/w vind ik.
    De derde is gewoon een vakantiekiekje, leuk voor het reisverslag, maar de eerste twee spreken me meer aan...
    Instagram | The RX1 Files

    Comment


    • #3
      Re: Fototjes uit noorwegen

      Ik wou dat mijn zus ook in Noorwegen woonde. Maar ze woont er niet. Meer zelfs: ik heb zelfs geen zus.

      Uw voornaamste 'fotografisch' probleem noemt: "compositie".

      Op foto nr1 heb je té veel 'lege' lucht en té weinig onderwerp. Je had een flink stuk naar rechts moeten gaan met je camera, ...en eventueel betere lichtomstandigheden afwachten.

      Op foto nr2 zit je zowat pal in het midden met je horizon. Beter (ik zeg niet altijd) is je horizon ofwel naar onder (indien je bv een interessante lucht hebt) te verplaatsen, ofwel naar boven.
      Er is ook weinig interessants te zien op de foto (alhoewel het daar zeker een fantastische omgeving was).

      Op foto nr 3 is er ook niks die de aandacht trekt, behalve de schuine horizon.
      Hier had je bv kunnen focussen op de rode hut, en de achtergrond iets waziger houden. Op die manier probeer je iets te vertellen.

      Ik zou vlug die zus van jou nog eens gaan bezoeken!

      Comment


      • #4
        Re: Fototjes uit noorwegen