Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fototjes uit noorwegen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Fototjes uit noorwegen

    Men zus woont in noorwegen nabij Harstad(vesteralen) ben er overlangs eens op bezoek geweest. Alvast 3 fototjes. Graag julie mening, want ik ben nog maar een beginner kwestie van fotografie, en ik kan natuurlijk altijd bijleren uit jullie reactie.

    Fjorden in de late avond

    Fjord

    Vissershuis


    Alvast bedankt voor jullie reactie!
    Last edited by daralrmatic; 2 mei 2006, 16:46.

  • #2
    Re: Fototjes uit noorwegen

    De eerste vind ik prachtig!
    Bij de tweede is het wat zoeken met die zigzag lijn van berg en oever, maar zeer mooie z/w vind ik.
    De derde is gewoon een vakantiekiekje, leuk voor het reisverslag, maar de eerste twee spreken me meer aan...
    Instagram | The RX1 Files

    Comment


    • #3
      Re: Fototjes uit noorwegen

      Ik wou dat mijn zus ook in Noorwegen woonde. Maar ze woont er niet. Meer zelfs: ik heb zelfs geen zus.

      Uw voornaamste 'fotografisch' probleem noemt: "compositie".

      Op foto nr1 heb je té veel 'lege' lucht en té weinig onderwerp. Je had een flink stuk naar rechts moeten gaan met je camera, ...en eventueel betere lichtomstandigheden afwachten.

      Op foto nr2 zit je zowat pal in het midden met je horizon. Beter (ik zeg niet altijd) is je horizon ofwel naar onder (indien je bv een interessante lucht hebt) te verplaatsen, ofwel naar boven.
      Er is ook weinig interessants te zien op de foto (alhoewel het daar zeker een fantastische omgeving was).

      Op foto nr 3 is er ook niks die de aandacht trekt, behalve de schuine horizon.
      Hier had je bv kunnen focussen op de rode hut, en de achtergrond iets waziger houden. Op die manier probeer je iets te vertellen.

      Ik zou vlug die zus van jou nog eens gaan bezoeken!

      Comment


      • #4
        Re: Fototjes uit noorwegen

        In tegenstelling tot Maniac vind ik foto 1 de betere uit de serie. No2 vind ik te hard en 3 is idd een kiek. Ik denk als je op foto1 nog meer naar rechts was gegaan de boel te zwart was geworden. Nee. Ik vind dit een mooi plaatje dat goed weergeeft hoe uitgestrekt het daar is.
        Wat ik wel jammer vind is dat elke foto scheef is, of lensvertekening vertoont mbt het water. Even rechtzetten en het ziet er meteen een stuk beter uit.
        Leuke serie en ik hoop daar ook eens te mogen schieten.
        Groetjes, Jörgen
        www.beautyshoot.nl

        Comment


        • #5
          Re: Fototjes uit noorwegen

          off topic: Noorwegen,het mooiste land van Europa, amen en uit
          Ik ga binnenkort eens een scanner lenen want daar heb ik ooit mijn beste plaatjes geschoten.

          Voor mij is de 2e het beste.
          Nr1 zou ik in ps proberen bij te werken met schaduw/hooglichten



          Indien je hem weg wilt geef dan maar een seintje.

          Mvg
          Luc
          Nieuwe website

          Comment


          • #6
            Re: Fototjes uit noorwegen

            Drie is niet bijster bijzonder.
            Twee is mooi, met wellicht iets teveel lucht, maar met mooie lijnen in de foto.
            De eerste vind ik het mooist. De leegte heeft mijn inziens een mooie meerwaarde.
            De versie van remip is misschien iets teveel van het goede, maar ik denk dat je met een iets opgehaalde voorgrond een nog sprekendere foto kunt krijgen

            meer over mijn fotografie is te vinden op
            http://www.nandoonline.com

            Comment


            • #7
              Re: Fototjes uit noorwegen

              in tegenstelling tot de rest kan ik het beste wegdromen bij foto drie!
              Stijn Gysemans
              na mijn buitenlands avontuur weer op belgische bodem

              Comment


              • #8
                Re: Fototjes uit noorwegen

                De eerste spreekt mij absoluut niet aan, vanwege het gebrek aan licht in de voorgrond. De tweede, alhoewel inderdaad wat te veel lucht, vind ik toch de leukste. Inderdaad een mooi ZW
                ViV - Mijn foto's

                Comment


                • #9
                  Re: Fototjes uit noorwegen

                  Je foto's spreken mij wel aan want ik vertrek volgende maand voor een rondrit van enkele weken! (veel fotograferen en vissen, hoop ik toch)
                  T@v
                  http://marctav.be

                  Comment

                  Working...
                  X