Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Demer

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Demer

    Deze avond even langs de Demer gewandeld.
    Demer zou uit het Keltisch stammen en iets met zwart water te maken hebben, verwant met Tamara, Thames....






  • #2
    Re: Demer

    Aha, dit herken ik onze geliefde Maagdentoren...spijtig genoeg in verval
    maar toch weer mooi weergeven met deze knappe compo.
    Demer en omgeving blijven voor inspiratie zorgen...zeker voor mensen uit deze regio.
    Knap werk

    Groetjes JLM

    Comment


    • #3
      Re: Demer

      Rustgevende plaatjes! Mooie!

      Grtz, Fabienne
      Het vinden van oplossingen geeft minder stress dan het zoeken van problemen.
      BD0675BE- Canon EOS 300D EF-S 18-55
      The name of the game is to fill the frame!
      http://Fabke.fotopic.net

      Comment


      • #4
        Re: Demer

        Mooie rustige plaatjes met als voorkeur 1 en dan 2.
        Wat voor filter heb je voor de lucht gebruikt?
        Groetjes, Jörgen
        www.beautyshoot.nl

        Comment


        • #5
          Re: Demer

          Oorspronkelijk geplaatst door MadMax
          Mooie rustige plaatjes met als voorkeur 1 en dan 2.
          Wat voor filter heb je voor de lucht gebruikt?
          Filter Zuivere Zichemse zonsondergang
          Ik vulde de lucht op 2 en 3 wat in met gradiënt.
          Het rare is dat in de rivier ook een lichte gradientschijn te zien is, terwijl ik daar niets aan deed.

          Comment


          • #6
            Re: Demer

            Knappe landschapsreeks !!!
            Greetz, Kariboe

            P.S. Ik had de bewerkingen opgemerkt, blijkbaar Madmax ook. Dus eigenlijk betekent dat dat ze niet goed is... Let op, het principe vind ik goed en het past duidelijk bij de sfeer van de platen, maar een bewerking mag je feitelijk niet opmerken. Misschien komt het omdat je de 'gradient' hebt proberen te stoppen bij de toppen van de bomen (2 en 3) ?! Misschien kan je die gradient er gewoon laten overlopen en valt het zo veel minder op ???
            Just my two cents...
            * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
            Euh... deze quotering is zeer subjectief !

            Comment


            • #7
              Re: Demer

              Oorspronkelijk geplaatst door Kariboe
              Knappe landschapsreeks !!!
              Greetz, Kariboe

              P.S. Ik had de bewerkingen opgemerkt, blijkbaar Madmax ook. Dus eigenlijk betekent dat dat ze niet goed is... Let op, het principe vind ik goed en het past duidelijk bij de sfeer van de platen, maar een bewerking mag je feitelijk niet opmerken. Misschien komt het omdat je de 'gradient' hebt proberen te stoppen bij de toppen van de bomen (2 en 3) ?! Misschien kan je die gradient er gewoon laten overlopen en valt het zo veel minder op ???
              Just my two cents...
              Ik ga met je akkoord tot op zekere hoogte
              Ik ben altijd fan van gradiëntfilters geweest, ook vroeger op men Mamiya 6x7 gebruikte ik Cockin filters. Dit geeft geen natuurlijk effect, maar daarom is het niet per defenitie lelijk. Ik ben altijd fan geweest van het gebruik van dergelijke filters in Amerikaanse speelfilms, je ziet daar ook zeer duidelijk dat het niet natuurlijk is, maar daarom niet minder beeldend.

              Bij foto 2 is idd boven de bom een te witte vlek, bij 3 vind ik de overgang naar wit net leuk....

              Comment


              • #8
                Re: Demer

                Mooie reeks.
                Spijtig dat bij foto 1 de boomtoppen ontbreken.

                grtn popol
                popol

                http://www.fotopopol.be

                Comment


                • #9
                  Re: Demer

                  Goeie reeks.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Demer

                    mooie reeks, wel jammer van die moderne brug bij de eerste opname.
                    grt,bouk.
                    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                    Comment


                    • #11
                      Re: Demer

                      Oorspronkelijk geplaatst door bouk
                      mooie reeks, wel jammer van die moderne brug bij de eerste opname.
                      grt,bouk.
                      Die brug (de blauwe brug genaamd) is niet zo modern hoor
                      uiteraard niet zo oud als de toren die (moet het eens opzoeken) van rond 1400 nc is. Die brug is een oude spoorwegbrug van de lijn Zichem-Scherpenheuvel en is toch al een 80 jaar oud (bij benadering ) hoor.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Demer

                        Knap. Zie ik "de Witte" daar niet ergens lopen (of zwemmen...) ? Eigenlijk verwondert het mij dat die toren geen rol speelt in het boek, of zie ik wat over het hoofd (al een tijdje geleden dat ik het boek nog eens gelezen heb).
                        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                        Comment


                        • #13
                          Re: Demer

                          Oorspronkelijk geplaatst door nete
                          Knap. Zie ik "de Witte" daar niet ergens lopen (of zwemmen...) ? Eigenlijk verwondert het mij dat die toren geen rol speelt in het boek, of zie ik wat over het hoofd (al een tijdje geleden dat ik het boek nog eens gelezen heb).
                          In het boek zwemmen ze in de Demer,maar in de verfilming van Robbe Dehert en het feulleton "wij Heren van Zichem" is dat een andere beek (den deulp zoals ze hier zeggen) De Demer was bij de laatste verfilming zo vervuild dat één slok je het ziekenhuis kosste Nu is de Demer weer een beek met zuurstof in...

                          De toren komt wel in beiden voor, het is de cel waarin Wannes Raps de nacht doorbrengt en bij Robbe Dehert spelen ze er de Leeuw van Vlaanderen voor (er passeert daar dan trouwens een straaljager )

                          Comment


                          • #14
                            Re: Demer

                            Mooie reeks en voor mij één en drie.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Demer

                              knappe platen,simpel maar zoals het is,mijn favoriet nr 1

                              mvg, digidan
                              Mvg, Digidan.
                              BD0844BE
                              website.

                              Comment

                              Working...
                              X