Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Citadelle de Saint-Tropez

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Citadelle de Saint-Tropez

    Mijn eerste poging om enkele foto's te posten







    de foto's zijn dit weekend in Raw geschoten, met parameter 1, scherpte een streepje naar rechts.

    nu wat ik me al enige tijd afvraag is of ze niet te scherp zijn...

    heb ze gewoon via canon's conversie programma naar jpg gehaald.

    mvg & alvast bedankt voor jullie commentaar!

    jpke
    *** Canon 350d ***

  • #2
    Re: Citadelle de Saint-Tropez

    Hoi en welkom. Scherp zijn ze best, maar kunnen nog wel wat bewerking gebruiken in PS, met name contrast en iets meer verzadiging. VOoral foto1. Die heb ik eens bekeken in PS en daar valt nog heel veel mee te doen. (wel even met vervormen de zee ietsie rechter zetten. Niet roteren dus want dan klopt het perspectief van het schuine muurtje en boom niet meer )

    Het beste kun je RAW alleen gebruiken voor correctie in witbalans en belichting (+ev en -ev) en de rest lekker in PS. Vooral verscherpen.

    Over de fotos. Ik vind 1 erg mooi, maar jammer dat er links een rommelig hekje stond. Dat verpest een beetje de schoonheid van de foto. Een stapje naar links of rechts zou dat oplossen. Ook vind ik de boom een beetje centraal, maar dat is muggenziften

    Foto 2: patronen, kleuren enz, zijn heel leuk om te schieten en ik ben van plan om er ook wat meer op te letten. In deze foto vind ik het niet tot zijn recht komen omdat de blokken vierkant zijn en schuin geplaatst worden. Dat stoort (vind ik hoor ) Ik zou het kaarsrecht hebben genomen.

    foto 3: geeft goed weer hoe de omgeving eruit ziet, maar is erg druk. (mag best hoor in dit plaatje) Ook deze foto ziet er in PS een stuk beter uit als je de kleur zo ophaalt dat de dakpannen mooi oranjerood zijn.

    Al met al, heerlijk zonnige fotos
    Misschien is het handig als je de volgende keer de EXIF info in de foto laat zitten of apart bijplaatst. Dat is voor mensen die willen meekijken/leren/op- of aanmerkingen willen plaatsen handig.
    Last edited by MadMax; 19 april 2006, 19:10.
    Groetjes, Jörgen
    www.beautyshoot.nl

    Comment


    • #3
      Re: Citadelle de Saint-Tropez

      Hey madmax,

      bedankt voor je commentaar,

      probleem is dat ik qua nabewerking nog niet veel kan verwezenlijken, aangezien ik enkel iphoto ter beschikking heb... ( mijn powerbookje kan aperture jammer genoeg niet draaien...)

      ik weet niet of je de tijd zin hebt,maar zou het mogelijk zijn om is van de bewerkingen die je aanraad, te kunnen tonen. (vooral de dakpannen)

      foto 1 & 3 zijn genomen op respectievelijk 5.6 1/500 en 6.3 1/500. de tweede op 6.3 en 1/100

      en idd spijtig van het hekje...

      alvast bedankt!
      *** Canon 350d ***

      Comment


      • #4
        Re: Citadelle de Saint-Tropez

        Oorspronkelijk geplaatst door jpke
        Hey madmax,

        bedankt voor je commentaar,

        probleem is dat ik qua nabewerking nog niet veel kan verwezenlijken, aangezien ik enkel iphoto ter beschikking heb... ( mijn powerbookje kan aperture jammer genoeg niet draaien...)

        ik weet niet of je de tijd zin hebt,maar zou het mogelijk zijn om is van de bewerkingen die je aanraad, te kunnen tonen. (vooral de dakpannen)

        foto 1 & 3 zijn genomen op respectievelijk 5.6 1/500 en 6.3 1/500. de tweede op 6.3 en 1/100

        en idd spijtig van het hekje...

        alvast bedankt!


        Dat is moeilijk met een kopie van hier. Mag niet boven de 200k komen en dat gaat heel snel in PS
        Blijft niet veel meer van de kwaliteit over, maar ongeveer zoiets als dit. De echte PSsers hier kunnen het vast veel beter Het is ook niet veel hoor, maar een tikkie meer kleur en contrast.




        Groetjes, Jörgen
        www.beautyshoot.nl

        Comment


        • #5
          Re: Citadelle de Saint-Tropez

          welkom erg mooi hoor.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • #6
            Re: Citadelle de Saint-Tropez

            zou 1 ook es rechtzetten
            heb ier al natte voeten

            de tweede nr1 nodigt wel uit om op reis te gaan
            Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
            Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

            Comment


            • #7
              Re: Citadelle de Saint-Tropez

              bedankt voor de positieve reacties,
              kan je de horizon rechtzetten met canon's DPP?
              *** Canon 350d ***

              Comment

              Working...
              X