Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Panorama : Zicht op rechteroever van Antwerpen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Panorama : Zicht op rechteroever van Antwerpen

    Laatst nog eens grote kuis gehouden op m'n computer, en ik kwam een reeksje foto's tegen die ik in oktober 2005 getrokken had, met m'n oude camera (Olympus C-700, een 2 Megapixel model). Even Photoshop's Photomerge erop losgelaten, en na nog wat bewerkingen kwam ik tot een uiteindelijk resultaat met een resolutie van 10039x1325 !
    Vermits we hier beperkt zijn tot 900 pixels zie je hier dus een lage resolutie versie, als je erop klikt zie je het hele panorama. 't is een file van 4,4 MB, even geduld bij het inladen dus !

    D80 + Tamron 17-50mm f/2.8 SP XR Di-II LD & Sigma 50-150mm f/2.8 EX DC HSM & Sigma 2x Teleconvertor & SB-800

  • #2
    Re: Panorama : Zicht op rechteroever van Antwerpen

    Even de grotere versie bekeken ... mooie panorama alleen vind ik die ankerstok een beetje storend op voorgrond
    The quickest way to make money at photography is to sell your camera

    Comment


    • #3
      Re: Panorama : Zicht op rechteroever van Antwerpen

      Ja ook die paal stoort mij ook wel in de grotere versie, toch een
      zeer mooie prachtshoot.
      Groet

      Comment


      • #4
        Re: Panorama : Zicht op rechteroever van Antwerpen

        Thanks !
        tja, dat anker staat er nu eenmaal he... persoonlijk stoort het me niet geweldig, ik vind dat het bijdraagt tot het diepte-gevoel. Ik zie 3 lagen in de foto : het anker, de mensen op de bankjes, en dan de gebouwen op de rechteroever.

        Op't werk hangt er trouwens een print van deze foto op een meter of 6 breed : uitgeprint (in zwart-wit) op een plotter. Dat geeft een mooi effect, het hangt in de gang, en omdat je er dan echt langsloopt (je kan het daar niet vanop afstand bekijken), stoort dat anker daar ook niet.
        D80 + Tamron 17-50mm f/2.8 SP XR Di-II LD & Sigma 50-150mm f/2.8 EX DC HSM & Sigma 2x Teleconvertor & SB-800

        Comment


        • #5
          Re: Panorama : Zicht op rechteroever van Antwerpen

          ! UPDATE !
          Deze foto werd gebruikt in de Feeling Wonen / Gael Maison die sinds vandaag in de winkel ligt. Kijk op pag. 78-79...
          D80 + Tamron 17-50mm f/2.8 SP XR Di-II LD & Sigma 50-150mm f/2.8 EX DC HSM & Sigma 2x Teleconvertor & SB-800

          Comment


          • #6
            Re: Panorama : Zicht op rechteroever van Antwerpen

            spijtig dat je verschillen ziet in de kleur tussen de opnames anders was het prima ( photomerge is nu ook niet het geschikte programma voor pano's)

            Comment


            • #7
              Re: Panorama : Zicht op rechteroever van Antwerpen

              ik ben het met m'n voorganger eens.. je ziet duidelijk waar de foto's gestitched zijn.
              VERNIEUWD: http://www.ezfotografie.nl
              http://www.fietsjunks.nl

              Comment


              • #8
                Re: Panorama : Zicht op rechteroever van Antwerpen

                Akkoord met de opmerkingen van de kleurverschillen. Deze foto is inderdaad een compositie van 8 afzonderlijke opnames, die ik nog met m'n oude camera gemaakt heb (een 2 Megapixel Olympus C-700). De panorama-functie zit daar wel op, maar werkt om een of andere onduidelijke reden enkel met het bijgeleverde Smart-Media kaartje van 8Mb. Ik werkte toen met een 64Mb kaartje, dus zonder Panorama-functie, en dus kan de belichting tussen de verschillende opnames verschillen...
                D80 + Tamron 17-50mm f/2.8 SP XR Di-II LD & Sigma 50-150mm f/2.8 EX DC HSM & Sigma 2x Teleconvertor & SB-800

                Comment


                • #9
                  Re: Panorama : Zicht op rechteroever van Antwerpen

                  Oorspronkelijk geplaatst door jorisd
                  Akkoord met de opmerkingen van de kleurverschillen. Deze foto is inderdaad een compositie van 8 afzonderlijke opnames, die ik nog met m'n oude camera gemaakt heb (een 2 Megapixel Olympus C-700). De panorama-functie zit daar wel op, maar werkt om een of andere onduidelijke reden enkel met het bijgeleverde Smart-Media kaartje van 8Mb. Ik werkte toen met een 64Mb kaartje, dus zonder Panorama-functie, en dus kan de belichting tussen de verschillende opnames verschillen...
                  oude camera of niet, als je van pano's houdt zou ik toch eens naar het programma PTGUI kijken, dit lost al je problemen zo op

                  Comment

                  Working...
                  X