Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Etiketten voor CD's

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Etiketten voor CD's

    Ik heb een powerpoint presentatie gemaakt en heb nu van Avery Zweckform etiketten gekocht om op de cd te kleven. In de winkel zeiden ze me dat het programma van het internet kon downloaden, maar aangezien mijn duits niet zo denderend is, bak ik er niets van. Kan iemand mij (stap voor stap) uitleggen hoe en wat ik moet doen?
    Ik zal u er héééééél dankbaar voor zijn.

  • #2
    Probeer dit programmatje maar eens het is engelstalig en herkent een hele boel formaten waaronder ook Avery en Zweckform.
    http://www.coverxp.com/main.asp
    Take care ! - Fuji S2 Pro - http://www.tribal69.be

    Comment


    • #3
      Tribal, ik heb het gedownload maar het is niet wat ik zocht. Ik zoek wel degelijk de etiketten die je kleeft op de cd zelf. De hoesjes had ik al gemaakt op een niet "orthodoxe" manier, maar het lukte wel. Maar wel bedankt hoor, nu heb ik dat programma wel voo de volgende keer.

      Comment


      • #4
        Als je op paper templates en dan labels klikt dan heb je de etiketten voor op de cds zelf.
        Take care ! - Fuji S2 Pro - http://www.tribal69.be

        Comment


        • #5
          als je Roxio Easy CD Creator 5 Platinum hebt daar zit een cdlabelcreator in en die ondersteunt ook Zweckform discs 6015 (A4).
          voor op de cd's te plakken
          Groeten Svenny007
          Lier (BE)

          (Nikon D90 + AF-S Nikkor 18-200mm + AF-S Nikkor 12-24 + SB-900) (Nikon P510) (Nikon AW100)

          Comment


          • #6
            Etiketten op cd's plakken ... ik raad dat ten stelligste af!
            Je kan je wel inbeelden welke onbalans dat geeft als dat etiket een fraktie uit het midden plakt en dan in een 50-speed cd-rom gestoken wordt zeker!?
            Heb dat in 't begin ook een paar keer gedaan, nix dan last mee!

            Comment


            • #7
              Ai Tony, wat moet ik dan doen? Wat raad je me aan? Ik heb een presentatie gemaakt voor op school en wilde het "professioneel" afmaken. ik wilde het écht "af" hebben. Is er een andere manier buiten alcoholstiften? Thx

              Comment


              • #8
                In de dik 5 jaar dat ik CD's schrijf met zelfklevende etiketten ben ik nog niet 1x tegen gekomen dat er eentje gelost is. Wel moet ik erbij vertellen dat ik een prestoestelletje heb om ze erop te plakken zodat ze niet uit het midden komen.
                Zelfs voor muziek in de auto MP3 speler geen enkel probleem ondanks condensatie en andere ongunstige omstandigheden.
                Laat je niet afschrikken Act.
                Take care ! - Fuji S2 Pro - http://www.tribal69.be

                Comment


                • #9
                  Zelf ook nog nooit problemen gehad met etiketten op CD’s, wel ook opgekleefd met zo’n toestelletje.
                  De etiketten maat ik meestal in Photoshop, het afdrukken gebeurd vanuit Corel-Draw, de tekening op de juiste plaats positioneren en vervolgens afdrukken.

                  Dirk

                  Comment


                  • #10
                    Op deftige toestellen geeft dat misschien geen problemen, maar ge moet zo'n cd eens in een mini-ketentje proppen!
                    Ik gebruikte trouwens ook zo'n 'stamper...

                    Maar het staat Act natuurlijk vrij om het te doen hé

                    Comment


                    • #11
                      Mensen, mensen door al de bomen zie ik het bos niet meer. Ik weet dus niet wat ik moet doen. Ik ga het proberen. Een echt machientje heb ik niet om die labels erop te kleven maar wel een hulpstukje. En Tony het is een presentatie met foto's dus... ik denk niet dat ze veel met een mini-ketentje kunnen doen. Ik ga alleszins eens proberen.
                      Svenny ik heb nog nooit over Roxio gehoord, maar ga dat straks proberen te downloaden dat zal wel kunnen zeker? Tribal het nummer dat ik nodig heb is inderdaad zoals Svenny zegt : Zweckform discs 6015 (A4) en dat heb ik niet gevonden op coverxp. Ik heb het voorlopig gedaan op een heel onortodoxe manier, met veel meer gebruik van inkt maar : resultaat is hetzelfde. Alhoewel
                      Bedankt voor alle hulp.

                      Comment


                      • #12
                        cd labeler gold kun je alle formaten mee bedrukken omdat je de de instellingen zelf kunt veranderen aan de hand hoe je labels staan
                        Kijk da is allemaal gemaakt met nen Canon 50D - En wat glas er bij - Cactus trigger en Lowepro Flipside 400 Groetjes,John

                        Comment


                        • #13
                          Waar woon je Act? Je mag mijn stamper gratis en voor nix komen halen zenne
                          Zonder 'machientje' zou ik er toch niet aan beginnen zenne, want dan krijg je zeker onbalans!!

                          Comment


                          • #14
                            Kijk ook eens op http://www.easycomputing.be die hebben papier en etiketten in alle maten en formaten, dus misschien ook die programmaatjes (ben zelf niet gaan kijken hoor).
                            --
                            Quidquid latine dictum sit, altum videtur!

                            Comment


                            • #15
                              in alle jaren dat ik CD labels gebruik heb ik nog maar enkele etiquetten gehad waar luchtbellen in kwamen, en dat voor problemen kon zorgen.. dit gebeurde door 3 jaar onafgebroken in de wagen te liggen .. koud - warm - condensatie .. en mogelijks ook een reden is dat het toen nog met een deskjet afgedrukt was, en dat het etiquet bij bevestigen "oververzadigd" van de inkt was .. (en dus krulde voor ik het etiquet aanbracht) .. niettemin heeft dit etiquet het toch maar 3 jaar overleeft alvorens gedeeltelijk los te komen in deze "barre" omstandigheden.

                              met de etiquetten die met de laser afgedrukkt zijn, nog nooit probs gehad .. maar je moet het etiquet met je "cd-stomper" na corecte bevestiging heel goed aandrukken.

                              ik heb gewoon in Illustrator een sjabloon gemaakt om het ontwerp van een CD-hoes te maken naar de specs van mijn merk van papier. Onlangs heb ik nieuw papier gekocht (A4 ipv letter) en ik zal mijn sjabloon nu wel nog moeten aanpassen

                              Comment

                              Working...
                              X