Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Dagje Oostende

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Dagje Oostende

    Na de test-foto's, zijn dit mijn eerste op BD. Mijn grootste twijfels over mijn foto's zijn altijd of het kleur wel goed is Op mijn scherm zijn ze altijd iets donkerder dan op het scherm van mijn ventje.... De foto's zijn onbewerkt, moet nog met PS leren werken. Graag uw commentaar a.u.b. ! Thx

    Hilde

  • #2
    Re: Dagje Oostende

    Je foto's zijn op zich goed, maar wel wat dof en donker. Simpel in nabewerking de levels juist zetten (desnoods gewoon autolevel bv.) zou al veel letterlijk opklaren.
    fotosite

    Comment


    • #3
      Re: Dagje Oostende

      Bedoel je dan in PS ? En is dat dan via Afbeelding, Aanpassingen, Automatische kleuren ? Sorry, maar momenteel ben ik nog meer een "hardware-vrouw", wil de cursus ps zeker nog volgen, maar kan dit pas in september 2077.... Ondertussen hoop ik via BD de nodige tips te kunnen meepikken en ook via een boek.
      Hilde

      Comment


      • #4
        Re: Dagje Oostende

        Oorspronkelijk geplaatst door iedel
        Bedoel je dan in PS ? En is dat dan via Afbeelding, Aanpassingen, Automatische kleuren ? Sorry, maar momenteel ben ik nog meer een "hardware-vrouw", wil de cursus ps zeker nog volgen, maar kan dit pas in september 2077.... Ondertussen hoop ik via BD de nodige tips te kunnen meepikken en ook via een boek.
        Als je er echt helemaal niets van af weet, download dan eens het gratis programma Picassa2 van de makers van Google. Je gaat al een behoorlijkresultaat halen en je moet geen sikkepit soft kennen om dat programma te gebruiken.
        fotosite

        Comment


        • #5
          Re: Dagje Oostende

          Ik moet zeggen dat ik zelden meteen zoveel scherpte in foto's heb gezien. Als deze in PS worden bewerkt heb je alvast 3 mooie plaatjes.

          Je hebt of een heel vaste hand, of het is op statief geschoten
          Wat voor lens eigenlijk en merk/type cam? No1 lijkt me met minimaal een 300mm geschoten

          EXIF zou ook wel handig zijn, maar meer omdat ik erg nieuwsgierig ben

          Ps... kijk uit met alles automatisch in programma's te laten doen. Vaak is het resultaat slechter dan het origineel.
          Groetjes, Jörgen
          www.beautyshoot.nl

          Comment


          • #6
            Re: Dagje Oostende

            Foto's zijn genomen met een Panasonic DMC-FZ7; met 12x zoom. Daar zit een beeldstabilisator op, heb speciaal dit toestel genomen omdat ik nogal een "bevertje" ben en dit verhelpt al een groot deel van mijn probleem. Ze zijn dus gewoon uit de hand genomen. Die Exif, waar vind ik dat ? Sorry, ben echt nog een beginneling hoor. Neem ook nog al de foto's op automatische stand. Die Picasa heb ik staan, maar als ik de kleuren probeer aan te passen, dan worden de foto's in mijn ogen meestal niet echt veel mooier. Die 3 van Oostende zijn ook genomen op een zeer sombere dag, begon nog te regenen diezelfde namiddag... Mss zijn ze daardoor nogal dof en donker ?
            Laat uw tips en advies maar komen hoor !
            Hilde

            Comment


            • #7
              Re: Dagje Oostende

              Dat vind ik dan een HEEL mooi resultaat. Dat ding gaat tot 400mm zoom. En nog haarscherp ook.

              Exif is info zoals sluitertijd, diafragma, brandpuntafstand enz. Is handig om foto's te beoordelen.

              Wat me nl opvalt is de enorme scherptediepte in deze foto's en was dan ook benieuwd naar het gebruikte diafragma. Ik vermoed dat het F8 was, en dat is knap.
              Groetjes, Jörgen
              www.beautyshoot.nl

              Comment


              • #8
                Re: Dagje Oostende

                Voila MadMax, ik heb het eens opgezocht.
                Meeuwen : F/8, 1/500 sec, 7,7 mm
                Huizen : F/5,6, 1/320 sec, 13,4 mm
                Boot : F/8, 1/500 sec, 7,7 mm
                Alstublieft
                Hilde

                Comment


                • #9
                  Re: Dagje Oostende

                  Madmax heeft wel gelijk met wat betreft dat opletten met automatische level setting, maar als je er echt niks van bakt is het beter dan niks.
                  Wat picassa betreft : het is natuurlijk geen gesofisticeerde software, maar geeft toch een touch aan je foto's die beter is dan dat ze recht uit de camera komen :
                  Louter door picassa gehaald :



                  autolevelling in PSP :



                  louter om maar aan te tonen waar je met je foto's naar toe kan.
                  fotosite

                  Comment


                  • #10
                    Re: Dagje Oostende

                    Je hebt groot gelijk hoor elsan, de kleuren zijn idd veel zonniger op de foto's die jij bewerkt hebt. Misschien moet je een weekje bij mij komen wonen en het me leren ? hahaha, graptje hé ! Nee, ik ga echt dringend die ps cursus eens moeten in mijn handen nemen ipv mijn fototoestel...
                    Hilde

                    Comment

                    Working...
                    X