Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

SD-MINI_SHOOT VerzamelCD SD-Mini en album-overzicht deelnemers

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • SD-MINI_SHOOT VerzamelCD SD-Mini en album-overzicht deelnemers

    SD-MINI_SHOOT
    Belangrijk: De aan te leveren beelden moeten liefst niet full-sized zijn. De beelden worden het best deresized (mens wat een woord) naar 1000pixel voor de breedtste zijde. Er worden immers geen orignele full-size beelden op de CD geplaatst

    Opdat het aanmaken van een verzamelcd van alle album's, foto's van de shooting gestructureerd zou verlopen is het aangewezen gebruik te maken van een softwarepakketje.
    Dit softwarepakketje kan je via volgende link ophalen:

    Op te halen programma-zip-bestand en uit te pakken

    Unzip dat pakketje op een harde schijf en zorg ervoor dat de map-structuur behouden blijft.
    Het programma wordt NIET in het register weggeschreven en plaatst nergens bestanden met uitzondering in submappen.
    Naast het prorgamma wordt er ook een doc-bestand (handeleiding) en een sleutelgroep meegegeven.
    Start het programma op en voer eerst uw persoonlijke nodige gegevens in.
    Bewaar op tijd je ingebrachte data. Nadat aan de nodige criteria van datainbreng werd voldaan, kan je beginnen met foto's toevoegen en er sleutels aan toewijzen. Zelf kan je GEEN sleutels aanmaken en kan je enkel die sleutels gebruiken die door de organisator van de SD werden voorzien.
    Indien zou blijken dat er nood is aan bijkomende sleutels, gelieve dit aan de organisator te melden. Eventueel wordt daar gevolg aan gegeven en wordt een aanvullende sleutelpakket aangeleverd. Een aanvullend sleutelpakket kan worden opgeladen zonder verlies van alreeds ingebrachtte gegevens.


    Nadat alle beelden en data werden ingegeven (er moet minimaal één sleutel worden aangeduid per beeld) kan het een soort collectie-bestand worden aangemaakt. (Zie handleiding). Dat bestand bezorg je dan via CD, Internet, ... aan
    Wim Vanmaele
    Bovendonkstraat 159
    9255 Buggenhout
    Mail kan naar vanmaele.wim@gmail.com. In het laatste geval, moet er wel via een link gewerkt worden omdat mijn mailbox niet al te groot is. Je kan natuurlijk die link ook kwijt in een PM, wat nog eenvoudiger is.

    Mensen die een album hebben (op het internet) kunnen via PM ook de link doorsturen. gebruik hiervoor GEEN mail, of thread. Het is de bedoeling hieronder een lijst op te geven van album's, eveneens een lijst van ontvangen collectie-bestanden.

    De uiterste datum waarop het collectie-bestand moet aangeleverd worden is 5 mei 2006. Inzendingen die nadien worden aangeleverd worden niet meer opgenomen in de verzamel-CD

    Als ales correct verloopt, is de CD, eventueel DVD dan klaar in het weekend van 6-7 mei.
    Indien er personen zijn die de CD wensen te ontvangen, dan dienen zij op voorhand een zelfklevend etiket te bezorgen waarop hun correcte coördinaten staan. Dit leesbaar.
    De CD zal dan tegen kostprijs worden opgestuurd. (Prijs CD + prijs voor opsturen + prijs van een noppenenveloppe).
    Natuurlijk staat het iedereen vrij, de CD te kopiëren.

    MAW. Het al dan niet slagen om op tijd een complete verzamelCD van alle beelden te maken, hangt voornamelijk van jullie af.
    PS. Indien je fouten merkt in beelddata, kan je altijd een nieuw aangepast collectiebestand opsturen. De verwerking zal automatisch de verbeteringen volgen. Op het globalisatieprogramma hetwelke de aanmaak van de CD stuurt worden er GEEN manuele data-aanpassingen en/of interventies gedaan.

    SUC6

    Purlut

    Ontvangen CD-bestand:


    Tom .................. 17/04/2006 .. ok
    Sugar ................ 19/04/2006 .. ok
    moeikketreimeloe ..... 20/04/2005 .. ok
    Nat .................. 22/04/2006 .. ok
    Seppuku .............. 01/05/2006 .. ok
    Ajuin...............Technisch probleem - bijna geen foto's
    Haai8
    StevenVH.............Technisch probleem - geen foto's
    JeffBelgium .......... 02/05/2006 .. ok
    Voyager .............. 01/05/2006 .. ok

    Last edited by SD_CD_albums; 12 mei 2006, 13:44.

  • #2
    Re: VerzamelCD SD-Mini en album-overzicht deelnemers

    Ik veronderstel dat dit voor de mini shoot is?
    flickr

    Comment


    • #3
      Re: VerzamelCD SD-Mini en album-overzicht deelnemers

      Ik heb een slordige 111 foto's op mijn album on-line staan ; voor elk van deze foto's zit daar een full image achter, dat maakt dus ongeveer 111 x 6 MB = 666 MB.

      Je moet die bestanden in flickr wel één voor één ophalen (maar iedereen kan ze opvragen)

      Wil je dat ik je een bestand van 666 MB doorstuur, of ga je vertrekken van mijn flickr page?



      sugar
      "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

      http://supermasj.zenfolio.com

      Comment


      • #4
        Re: SD-MINI_SHOOT VerzamelCD SD-Mini en album-overzicht deelnemers

        mijn MINI album staat hier en bibi is begonnen met da progske van Purlut ... Ik heb wel 2x de manual moeten lezen eer ik de gedachtengang er achter door had maar tot nu toe nog geen (grote) problemen
        ooit ... .

        Comment


        • #5
          Re: SD-MINI_SHOOT VerzamelCD SD-Mini en album-overzicht deelnemers

          Miljaar seg,het ging precies te vlot. Op het einde krijg ik deze foutmelding.

          De gemiddelde oplossing voor mijn computerproblemen is meppen maar hier helpt het niet ...
          ooit ... .

          Comment


          • #6
            Re: SD-MINI_SHOOT VerzamelCD SD-Mini en album-overzicht deelnemers


            Heb het nochthans op diverse-windowsplatformen getest en het lukte. Vanavond thuis even naar de code zien. Nu, geen probleem, niets verloren.
            Sh*t, sh*t, sh*t
            https://www.fotospotter.be
            Je suis content d’être heureux

            Comment


            • #7
              Re: SD-MINI_SHOOT VerzamelCD SD-Mini en album-overzicht deelnemers

              Tezjust "tegnikal assiestaans" gekregen en het zou deze avond in orde komen
              ooit ... .

              Comment


              • #8
                Re: SD-MINI_SHOOT VerzamelCD SD-Mini en album-overzicht deelnemers

                Sorry mensen, maar ik heb een verkeerde build geplaatst. Ben dat gebruik van klein en groot letterkes niet echt gewoon ...
                De build (bovenaan in frame) moet die van 20060414 zijn.
                Nogmaal, alle excuses.
                Je kan die gewoon plaatsen op de vorige versie, alle data blijven behouden.
                Gebruik de link in startthread aub.

                Comment


                • #9
                  Re: SD-MINI_SHOOT VerzamelCD SD-Mini en album-overzicht deelnemers

                  Progje werkt nu perfect !
                  ooit ... .

                  Comment


                  • #10
                    Re: VerzamelCD SD-Mini en album-overzicht deelnemers

                    Oorspronkelijk geplaatst door sugar
                    Ik heb een slordige 111 foto's op mijn album on-line staan ; voor elk van deze foto's zit daar een full image achter, dat maakt dus ongeveer 111 x 6 MB = 666 MB.

                    Je moet die bestanden in flickr wel één voor één ophalen (maar iedereen kan ze opvragen)

                    Wil je dat ik je een bestand van 666 MB doorstuur, of ga je vertrekken van mijn flickr page?



                    sugar
                    Heee, ik wil ook zo'n flikker site ....

                    Comment


                    • #11
                      Re: VerzamelCD SD-Mini en album-overzicht deelnemers

                      Oorspronkelijk geplaatst door Tom
                      Heee, ik wil ook zo'n flikker site ....
                      Lach maar, een pro-account kost nog geen 50 EUR voor TWEE jaar en geeft je recht op 2GB upload per maand met onbeperkte opslagcapaciteit (dus na 2 jaar kan dan 48 GB zijn) en onbeperkte verkeer...

                      de naam neem ik ze wel bij

                      sugar
                      "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

                      http://supermasj.zenfolio.com

                      Comment


                      • #12
                        Re: SD-MINI_SHOOT VerzamelCD SD-Mini en album-overzicht deelnemers

                        Ik heb een hele structuur op mijn harde schijf gebouwd rond de nummerplaten van de wagens, maar daar heb ik weinig aan, omdat de selectie blijkbaar op kenmerken gebeurd en niet op nummerplaat
                        als ik 306 foto's allemaal opnieuw moet opendoen om de juiste sleutels toekennen ben ik daar een dag zoet mee.
                        Vervolgens lukt het mij maar niet om beelden in te voegen. (Aantal gevonden beelden : -1)
                        Ik heb het op dit ogenblik ongelooflijk druk en niet echt de tijd om alle foto's van speciale tags te voorzien of deze software te gaan debuggen. Mijn hele directory is 500 megabyte en past perfect op 1 CD. Ik kan deze uiteraard wel "an sich" doorsturen. De structuur is wel nummerplaat gerelateerd en niet kenmerk gerelateerd.
                        natwork.be

                        Comment


                        • #13
                          Re: SD-MINI_SHOOT VerzamelCD SD-Mini en album-overzicht deelnemers

                          Ik had dus ook de hele structuur (voor zover ik het nog kon uitmaken uit de details) opgebouwd rond de nummerplaten.
                          Ik heb dus telkens 1 map ingevoerd in da progje en dan sleutels toegekend volgens de thumbnails die er naast komen te staan.
                          Ikzelf had het niet verwacht maar het gaat verbazend vlug.
                          Eens de boel werkte heb ik over mijn 111 foto's net geen 20 minuten gedaan (op't gemakske hé).
                          Af en toe moet je de originele foto nog wel eens open doen want de thumbs zijn wat korrelig ... .

                          Nat : ik peis da ge na het selecteren van de beelden nog eens op "invoegen beelden" moet klikken
                          ooit ... .

                          Comment


                          • #14
                            Re: SD-MINI_SHOOT VerzamelCD SD-Mini en album-overzicht deelnemers

                            Hier is t' ook klaar
                            ik vrees wel dat er een paar mindere foto's in de eindselectie zijn terechtgekomen, maar dat zal wel geen kwaad kunnen denk ik

                            'k zal wel een DVD-ke moeten doorsturen want 't bestand is > 1 GB

                            sugar
                            "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

                            http://supermasj.zenfolio.com

                            Comment


                            • #15
                              Re: SD-MINI_SHOOT VerzamelCD SD-Mini en album-overzicht deelnemers

                              Bon, moe heeft mij over de streep getrokken. Het programma ondersteunt geen subdirectories en dat was mijn probleem. Ik heb dus alle directories manueel moeten aanklikken. Ik heb mij suf geklikt en telkens "gewacht" tot de foto's van die directory geladen waren. Vervolgens zijn de thumbnails te klein om het exacte kleur te achterhalen en heb ik nog maar eens de helft van de foto's moeten bekijken in een ander programma. Daarbij komt dan nog dat door de geringe plaats, de locatie van de file niet zichtbaar is (ik heb hele lange directorynamen) - enfin een hele hoop frustratie... moe, hoe jij erin geslaagd bent die klus te klaren in 20 minuten ontgaat mij volledig moe. Ik ben er heel wat langer mee bezig geweest en nog is het niet naar mijn zin, maar ik laat het nu maar zo... Ik heb gewoon geen tijd meer en vooral geen zin meer. Vervolgens neemt het ding 2 maal de plaats in beslag als de totale grootte van uw originele foto's. Indien je 500 megabyte source materiaal hebt, wordt 1 gigabyte extra verbruikt.
                              Maar verder ontgaat mij de indeling volledig. Als eigenaar van een wagen zou ik zoeken onder mijn nummerplaat. Nu staat de wagen onder de categorie blauw en detail en groep of rood, indien het dak anders gekleurd is dan de deuren.
                              purlut, ik wil hier zeker niet onderschatten welk werk je hierin hebt gestoken, het programma werkt stabiel en correct, ik ken je programmeer capaciteiten, hoedje af voor een dergelijk stuk software, maar mijn visie in de structuur van mijn foto's wordt volledig teniet gedaan. Ik zie duidelijk de "archiveer" capaciteit van het programma - in de trend van : "geef mij eens alle mini's met een wit dak en paarse wielen" - maar dat schiet hier toch wel zijn doel voorbij.

                              Enfin, de strijd is gestreden, dinsdag zet ik de file op het net (yousendit).

                              Groeten !

                              Nat
                              natwork.be

                              Comment

                              Working...
                              X