Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het laatste licht van de dag

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Het laatste licht van de dag

    Gisteren een latertje in natuurpark "De Grote Peel". Ongeveer een half uur na zonsondergang de volgende foto gemaakt:

    EOS 20D + EFs17-85 @ 30mm / diafragmavoorkeuze f13 bij 6/1 -1,0EV @ ISO100 / witbalans 5650K

    Daarna werd het al snel te donker; m'n autofocus had geen flauw idee meer...
    meer over mijn fotografie is te vinden op
    http://www.nandoonline.com

  • #2
    Re: Het laatste licht van de dag

    Knappe foto met mooie kleuren En toch nog voldoen detail in de voorgrond alhoewel de zon al onder was
    Groetjes Vicky

    Comment


    • #3
      Re: Het laatste licht van de dag

      mooie opname, maar ja van mij mag er wel weer wat van de boven en de onderkant af hoor.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: Het laatste licht van de dag

        Oorspronkelijk geplaatst door bouk
        mooie opname, maar ja van mij mag er wel weer wat van de boven en de onderkant af hoor.
        grt,bouk.
        Dan moet je me toch eens vertellen wat je motivatie is. Die polletjes gras op de voorgrond brengen mijn inziens diepte in de foto. Een deel van de wolkenpatronen is gespiegeld in het water. Wanneer ik die weghaal zie ik een verloren streep in het water die ik niet kan thuisbrengen, alsof het een veeg over de foto is.
        Dat je er iets vanaf zou willen hebben, tot daar aan toe. Maar ik zou die motivatie wel eens willen weten.
        meer over mijn fotografie is te vinden op
        http://www.nandoonline.com

        Comment


        • #5
          Re: Het laatste licht van de dag

          omdat ik vind dat zoveel voorgrond hier niets toevoegd, als je het halveert, krijg je zo wie zo meer diepte in de opname en wordt de aandacht meer getrokken naar het water en de kleuren.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • #6
            Re: Het laatste licht van de dag

            Het laatste licht van de dag is - samen met het eerste licht van de dag - het mooiste licht van de dag
            Knappe foto !!! Ik zou misschien(!) de donkere tonen nog wat verdonkeren en de lichte tonen wat verlichten... Het kontrast dus wat verhogen... Let op : ik zei "misschien"
            Knap werk !!!
            Greetz, Kariboe
            * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
            Euh... deze quotering is zeer subjectief !

            Comment


            • #7
              Re: Het laatste licht van de dag

              Altijd prachtig,zulke foto's
              'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

              Comment


              • #8
                Re: Het laatste licht van de dag

                Oorspronkelijk geplaatst door vicky
                Knappe foto met mooie kleuren En toch nog voldoen detail in de voorgrond alhoewel de zon al onder was
                idd klopt wat Vicky zegt
                Fotografie betekent 'schrijven met licht' Xposed
                Fujifilm X-Pro1 - Fujinon 35mm F/1.4 - Compact drive PD70X - Manfrotto 475B, 808RC4 en statieftas M100P - Ona Brixton field tan .

                Comment


                • #9
                  Re: Het laatste licht van de dag

                  Oorspronkelijk geplaatst door azhrarn
                  Dan moet je me toch eens vertellen wat je motivatie is. Die polletjes gras op de voorgrond brengen mijn inziens diepte in de foto. Een deel van de wolkenpatronen is gespiegeld in het water. Wanneer ik die weghaal zie ik een verloren streep in het water die ik niet kan thuisbrengen, alsof het een veeg over de foto is.
                  Dat je er iets vanaf zou willen hebben, tot daar aan toe. Maar ik zou die motivatie wel eens willen weten.
                  Ik zou een deel van de lucht wegcroppen en een minder deel van de onderkant, gewoon omdat het beeld dan krachtiger wordt, nu is er "teveel " om naar te kijken. Dit als motivatie voor mijn crop.
                  Maar de foto is zeker

                  Comment


                  • #10
                    Re: Het laatste licht van de dag

                    Ik heb nu een paar keer na deze foto gekeken. Het belichting zit precies goed en de kleuren zijn prachtig. Maar de compo blijf ik iets uit balans vinden. IMHO is de oplossing om twee stappen naar voren te nemen en ietsje door jouw knieen te zakken. Zo blijft er een beetje gras in de voorgrong, maar de middelste gedeelte van de foto met de water zal wat meer uitgerekt worden.
                    vriendelijke groeten, Helen
                    Updated WWW.HELENICA.NL
                    ---- DE INHOUD VAN EEN BEELD IS TOCH VAN GROTER BELANG DAN DE AANTAL PIXELS ----

                    Comment


                    • #11
                      Re: Het laatste licht van de dag

                      knappe foto met prachtige kleuren
                      Nikon materiaal

                      Comment


                      • #12
                        Re: Het laatste licht van de dag

                        Oorspronkelijk geplaatst door Helen
                        Ik heb nu een paar keer na deze foto gekeken. Het belichting zit precies goed en de kleuren zijn prachtig. Maar de compo blijf ik iets uit balans vinden. IMHO is de oplossing om twee stappen naar voren te nemen en ietsje door jouw knieen te zakken. Zo blijft er een beetje gras in de voorgrong, maar de middelste gedeelte van de foto met de water zal wat meer uitgerekt worden.
                        Ik ben bang dat hij dan natte voeten krijgt
                        Ik vind het idd een mooi belichte foto waar overal nog net genoeg detail te zien is. Knap hoor, doe het je nog niet na
                        Maarruuehh.... geen manual focus? Doe ik sinds kort steeds meer, zeker bij landschappen. Die wind gooit vaak roet in het eten met autofocus. Bevalt prima moet ik zeggen. Nu stel ik ook veel meer scherp op dingen op de voorgrond terwijl dat vaak achterwege blijft.
                        Groetjes, Jörgen
                        www.beautyshoot.nl

                        Comment


                        • #13
                          Re: Het laatste licht van de dag

                          Oorspronkelijk geplaatst door MadMax
                          Ik ben bang dat hij dan natte voeten krijgt
                          Ik vind het idd een mooi belichte foto waar overal nog net genoeg detail te zien is. Knap hoor, doe het je nog niet na
                          Maarruuehh.... geen manual focus? Doe ik sinds kort steeds meer, zeker bij landschappen. Die wind gooit vaak roet in het eten met autofocus. Bevalt prima moet ik zeggen. Nu stel ik ook veel meer scherp op dingen op de voorgrond terwijl dat vaak achterwege blijft.
                          Nee, geen manual focus. Maar dat doe ik wel vaak. Hier heb ik handmatig het autofocuspunt gekozen (keuze uit 9), dus in zekere zin wel handmatig. Dit doe ik vaak - niet altijd succesvol.

                          Oorspronkelijk geplaatst door Helen
                          Ik heb nu een paar keer na deze foto gekeken. Het belichting zit precies goed en de kleuren zijn prachtig. Maar de compo blijf ik iets uit balans vinden. IMHO is de oplossing om twee stappen naar voren te nemen en ietsje door jouw knieen te zakken. Zo blijft er een beetje gras in de voorgrong, maar de middelste gedeelte van de foto met de water zal wat meer uitgerekt worden.
                          Een stap naar voren betekende al een val van twee meter in het water. Ik stond op het zogenaamde 'knuppelbruggetje' dat in de Grote Peel te vinden is. Ik ben in ieder geval verder gegaan dan door de knieen; ik lag op mijn buik over de rand...
                          Misschien zijn lieslaarzen een idee
                          meer over mijn fotografie is te vinden op
                          http://www.nandoonline.com

                          Comment

                          Working...
                          X