Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

In de polder

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • In de polder

    Ik heb geprobeerd om van heel eenvoudige dingen iets te maken.
    Is dat gelukt of weggooien.

    Grt,
    Hexagon






    Grt,
    Hexagon

  • #2
    Re: In de polder

    De eerste zou ik onderaan wat croppen tot net dat baantje eraf. Wordt dan in mijn ogen heel sterk met die wolken.
    De tweede vind ik goed, al denk ik dat hij beter geweest was met een geringere
    dieptescherpte.
    Derde zegt me persoonlijk iets minder.
    fotosite

    Comment


    • #3
      Re: In de polder

      Je tweede zonder de wat storende achtergrond had imo een super plaatje geweest.
      mvg,
      Ludo V.

      Comment


      • #4
        Re: In de polder

        Code:
        [B]elsan[/B]
        De eerste zou ik onderaan wat croppen 
        tot net dat baantje eraf. Wordt dan in mijn ogen heel sterk met die wolken
        .

        [/URL


        Code:
        [B]Ludo V.[/B] Je tweede zonder 
        de wat storende achtergrond had imo een 
        super plaatje geweest.
        Code:
        [B]elsan[/B] 
        De tweede vind ik goed, al denk 
        ik dat hij beter geweest was met een
         geringere
        dieptescherpte.

        Bedoel je zo?



        of zo?

        Last edited by Hexagon; 8 april 2006, 01:41.
        Grt,
        Hexagon

        Comment


        • #5
          Re: In de polder

          mooie opnamen, voor mij gewoon zo laten.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • #6
            Re: In de polder

            De éérste twee vind ik wel mooi
            Wel benieuwd of je enige bewerking op de wolken van de éérste hebt losgelaten, baantje geeft volgens mij iets extra.

            Comment


            • #7
              Re: In de polder

              Crop van de eerste is echt een verbetering en de zwaan met alleen water vind ik erg mooi geworden.
              Joop Snijder - http://www.joopsnijder.com
              Ook foto's verkopen? Kijk eens op Dreamstime, IStockPhoto of ShutterStock
              Bekijk mijn tips & tutorials op mijn blog

              Comment


              • #8
                Re: In de polder

                Die eerste is leuk, maar niet bijzonder. Dat geld eigenlijk ook voor de derde.

                De zwaan daarintegen is prachtig, met het zonlicht dat door de veerpennen heen schijnt. Mijn gevoel zegt me dat deze verscherpt is, iets teveel zelfs. Vooral door het water en de glinsteringen in het gras op de achtergrond.

                Of je de foto zodanig moet bewerken dat die achtergrond volledig weg is, betwist ik. Dan kan je je van elke mislukte foto ook wel iets maken, vind ik. IN dat geval zou ik kiezen voor het gekloonde waterpartij (maar doe het wel wat netter
                Ik zou zeggen; laat de achtergrond origineel.
                meer over mijn fotografie is te vinden op
                http://www.nandoonline.com

                Comment


                • #9
                  Re: In de polder

                  Code:
                  Die eerste is leuk, maar niet bijzonder. 
                  Dat geld eigenlijk ook voor de derde.
                  
                  De zwaan daarintegen is prachtig, met het zonlicht dat
                   door de veerpennen heen schijnt. Mijn gevoel zegt me 
                  dat deze verscherpt is, iets teveel zelfs. Vooral door 
                  het water en de glinsteringen in het gras op de achtergrond.
                  
                  Of je de foto zodanig moet bewerken dat die achtergrond 
                  volledig weg is, betwist ik. Dan kan je je van elke mislukte 
                  foto ook wel iets maken, vind ik. IN dat geval zou ik kiezen 
                  voor het gekloonde waterpartij (maar doe het wel wat netter  
                  Ik zou zeggen; laat de achtergrond origineel.
                  Leuke reacties, hier mijn antwoord
                  In mijn schrijven zeg ik dan ook ”Ik heb geprobeerd om van heel eenvoudige dingen iets te maken”. Er staat eigelijk geen speciaal onderwerp op de foto, toch trekt de lucht ineens de aandacht als je die versterkt.
                  De foto’s die ik even snel heb bewerkt,is alleen gedaan om te laten zien,dat wat andere vinden van je foto’s, werkelijk beter is.Zo vind ik de eerste foto beter tot zijn recht komen als die NIET gecropt is .De lijnen die horizontaal over de foto lopen breken het groene vlak. Bij de gecropte versie vind ik de verhouding niet goed meer.

                  Dan de zwaan.
                  Het is een aardige foto, maar is aan de bovenkant van de vleugels totaal uitgebrand. De achtergrond is voor mij acceptabel de zwaan zat daar gewoon in z’n natuurlijke omgeving.Dat het een mooie foto was geweest als er een mooie DOF achter had gezeten is misschien waar.Ik was eigelijk mijn 70-210 objectief aan het uitproberen, dus ik zat niet in een tentje om de zwaan er eens geweldig op te zetten met alle juiste instellingen.

                  Het bewerken van foto’s
                  Ik heb totaal geen bezwaar tegen, om zo als je zegt “elk mislukte foto” te bewerken of er iets van te maken. Het is meestal gemakkelijker om het over te doen

                  Te veel verscherping, dat zou kunnen en is ook nog een kwestie hoe goed je foto is.
                  Deze was zeker geen topper, dus moet je het op een ander manier doen, en dat is dan in PS en…… misschien te veel.

                  De andere foto’s zijn even snel bewerkt, om te laten beoordelen of deze veranderingen ook verbeteringen zijn, aan jullie het oordeel.


                  Grt,
                  Hexagon
                  Grt,
                  Hexagon

                  Comment


                  • #10
                    Re: In de polder

                    Oorspronkelijk geplaatst door Hexagon
                    Leuke reacties, hier mijn antwoord
                    In mijn schrijven zeg ik dan ook ”Ik heb geprobeerd om van heel eenvoudige dingen iets te maken”. Er staat eigelijk geen speciaal onderwerp op de foto, toch trekt de lucht ineens de aandacht als je die versterkt.
                    De foto’s die ik even snel heb bewerkt,is alleen gedaan om te laten zien,dat wat andere vinden van je foto’s, werkelijk beter is.Zo vind ik de eerste foto beter tot zijn recht komen als die NIET gecropt is .De lijnen die horizontaal over de foto lopen breken het groene vlak. Bij de gecropte versie vind ik de verhouding niet goed meer.

                    Dan de zwaan.
                    Het is een aardige foto, maar is aan de bovenkant van de vleugels totaal uitgebrand. De achtergrond is voor mij acceptabel de zwaan zat daar gewoon in z’n natuurlijke omgeving.Dat het een mooie foto was geweest als er een mooie DOF achter had gezeten is misschien waar.Ik was eigelijk mijn 70-210 objectief aan het uitproberen, dus ik zat niet in een tentje om de zwaan er eens geweldig op te zetten met alle juiste instellingen.

                    Het bewerken van foto’s
                    Ik heb totaal geen bezwaar tegen, om zo als je zegt “elk mislukte foto” te bewerken of er iets van te maken. Het is meestal gemakkelijker om het over te doen

                    Te veel verscherping, dat zou kunnen en is ook nog een kwestie hoe goed je foto is.
                    Deze was zeker geen topper, dus moet je het op een ander manier doen, en dat is dan in PS en…… misschien te veel.

                    De andere foto’s zijn even snel bewerkt, om te laten beoordelen of deze veranderingen ook verbeteringen zijn, aan jullie het oordeel.


                    Grt,
                    Hexagon
                    Ik ben het helemaal met je eens over croppen. Mijn bescheiden mening zegt me dat dit door veel mensen veel teveel gedaan wordt (met alle respect voor hen die ik daarmee bedoel). Beelduitsnede doe je in het veld, en niet achter je scherm. Dat wil niet zeggen dat een afwijkend formaat in sommige gevallen wel meerwaarde geeft, maar het mooiste blijft toch die oude vertrouwde 3/2 verhouding.

                    Over dat bewerken; Het gaat me te ver wanneer goede elementen uit mislukte foto's bij elkaar gezet worden, met de woorden van: "kijk eens wat een mooie foto heb ik gemaakt"
                    Dat is wat ik bedoel.
                    meer over mijn fotografie is te vinden op
                    http://www.nandoonline.com

                    Comment

                    Working...
                    X