Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ongewone landschapsfotografie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Ongewone landschapsfotografie

    Ik heb enkele foto's uitgezocht, die in de bossen gemaakt zijn. Ze zijn redelijk druk (door de bomen het bos niet meer zien zou bijna van toepassing kunnen zijn), maar ik heb in PS wat geexperimenteerd.

    Foto 1: poging een soort sprookjesachtig-effect te maken
    Omgezet naar z/w via channelmixer; vervolgens via enkele doorgedrukte layers en gausian blur een IR-effect geprobeerd, en een lichte tint meegegeven.
    exif:EOS 20D + EFs 17-85mm @ 85mm / diafragmavoorkeuze, f8 bij 1/30 @ ISO400 / witbalans 3800K

    Foto 2: poging het ruimtelijk effect enigszins te versterken zonder blur
    Sharpen via high-pass filter, op dezelfde manier omgezet naar z/w als de bovenstaande, en via een doorgedrukt negatief de donkere en lichte partijen aangepast. Als laatste wat met de levels gespeeld.
    EOS 20D + EFs 17-85mm @ 17mm / diafragmavoorkeuze, f22 bij 1/20 @ ISO400 / witbalans 4000K
    edit: levels aangepast om meer contrast te krijgen; naar aanleiding van enkele reacties - thx daarvoor

    Foto 3: een beetje nostalgie?
    Sharpen via high-pass filter, en vervolgens dezelfde bewerking als Foto 1, zij het met enkele andere waarden.
    EOS 20D + EFs 17-85mm brandpunt @ 28mm / diafragmavoorkeuze, f13 bij 1/90 @ ISO400 / witbalans 4500K

    Ik ben benieuwd wat de meningen erover zijn, en naar eventuele tips...
    Last edited by azhrarn; 8 april 2006, 21:34.
    meer over mijn fotografie is te vinden op
    http://www.nandoonline.com

  • #2
    Re: Ongewone landschapsfotografie

    foto 2 = betere van de reeks.
    maar mocht serieus wat contrastrijker.
    en je hebt doorgedrukt zeg je?
    mm
    ∏__|_ ∏__|_
    "no rules, great shots"
    Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

    Comment


    • #3
      Re: Ongewone landschapsfotografie

      Ik vind ze alle drie wel wat hebben. De tweede mag inderdaad meer contrast hebben, maar er zit verhaal in deze platen.
      Joop Snijder - http://www.joopsnijder.com
      Ook foto's verkopen? Kijk eens op Dreamstime, IStockPhoto of ShutterStock
      Bekijk mijn tips & tutorials op mijn blog

      Comment


      • #4
        Re: Ongewone landschapsfotografie

        Ik lust deze foto's wel

        Comment


        • #5
          Re: Ongewone landschapsfotografie

          Oorspronkelijk geplaatst door mm
          foto 2 = betere van de reeks.
          maar mocht serieus wat contrastrijker.
          en je hebt doorgedrukt zeg je?
          mm
          Helemaal mee eens.
          fotosite

          Comment


          • #6
            Re: Ongewone landschapsfotografie

            Helemaal geen slecht resultaat

            Foto 1 is idd sprookjesachtig.

            Bij foto 3 mis ik toch iets nostalgisch. mss in de vorm van een hekje, een karretje of een slootje of iets dergelijks. De bult aan het eind stoort me een beetje en ook die schaduw op die foto leidt erg af. (maar dat is mijn simpele mening hoor )

            Foto 2 vind ik de beste door die rare tak aan die boom die heel veel diepte geeft. Met die foto zou je heel er kunnen spelen als er nog andere belichting in het bos is. Mist of die zonnestralen ... je weet wel. Het is net alsof die boom een man is met zijn armen uit elkaar. Maar dan zou de achtergrond meer moeten vervagen. Ik zou die boom zeker in gedachten houden als het weer eens extreem wordt om nog eens een paar opnamen te maken. Deze is in ieder geval al
            Groetjes, Jörgen
            www.beautyshoot.nl

            Comment


            • #7
              Re: Ongewone landschapsfotografie

              Oorspronkelijk geplaatst door elsan
              Helemaal mee eens.
              Oorspronkelijk geplaatst door mm
              foto 2 = betere van de reeks.
              maar mocht serieus wat contrastrijker.
              en je hebt doorgedrukt zeg je?
              mm
              Helemaal waar. Er zit inmiddels wat meer contrast in. Maar het mag niet teveel worden, anders heeft mijn bewerking geen zin gehad.
              Wat dat doordrukken betreft;
              layertje gekopieerd - gesatureerd - negatief - klein beetje gaussian blur - transparantie op 20% - via masker levels aangepast
              Inderdaad, niet echt doordrukken.

              Oorspronkelijk geplaatst door MadMax
              Helemaal geen slecht resultaat

              Bij foto 3 mis ik toch iets nostalgisch. mss in de vorm van een hekje, een karretje of een slootje of iets dergelijks. De bult aan het eind stoort me een beetje en ook die schaduw op die foto leidt erg af. (maar dat is mijn simpele mening hoor )
              Die schaduw kwam als geroepen. Ik heb er dankbaar gebruik van gemaakt, anders had je de schaduw van mijn buikje kunnen zien
              meer over mijn fotografie is te vinden op
              http://www.nandoonline.com

              Comment


              • #8
                Re: Ongewone landschapsfotografie

                Oorspronkelijk geplaatst door azhrarn
                Die schaduw kwam als geroepen. Ik heb er dankbaar gebruik van gemaakt, anders had je de schaduw van mijn buikje kunnen zien
                Je weet zeker dat het je buik niet is?
                Groetjes, Jörgen
                www.beautyshoot.nl

                Comment

                Working...
                X