Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Op de boeren buiten

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Op de boeren buiten



    Hoi,

    Dit is mijn eerste keer hier op BD... met knikkende knie'kes kom ik dus hier mijn foto'tje plaatsen...

    Jammer genoeg ben ik wel wat scherpte verloren door de compressie nuja...

    Ik wil graag weten of ik zo wat op de goede weg zit...

    Groetjes
    zotteke

  • #2
    Re: Op de boeren buiten

    Welkom op het forum! Ik vin het thema vd foto wel goed, maar de foto op zich zegt me weinig kan zijn omdat ik zelf van te velde ben. Misschien zou een bewerking (zw/w/sepia/) wat meer sfeer kunnen creeren.

    Grts Janvangent
    Last edited by janvangent; 4 april 2006, 19:30.
    Canon 350D & 40D / EF 50 1.8 MK I & II / EF 100 2.8 USM macro / EFS 17-55 2.8 IS USM / EF 24-70 2.8 L / EF 70-200 2.8 L IS USM / 580 EX / Panasonic Lumix TZ5 / Imac 24" 

    Comment


    • #3
      Re: Op de boeren buiten

      Ja zotteke, je hebt hier de boere buiten goed weergegeven . En ja hartelijk welkom hier hoor, en nog veel foto en lees plezier mvg duindistel

      Comment


      • #4
        Re: Op de boeren buiten

        Alvast van harte welkom!!

        Deze foto is mooi, maar kan me niet echt bekoren, dit komt waarschijnlijk door de nogal "flauwe" kleuren. Een bewolkte dag maakt het extra moeilijk om kleurrijke foto's te maken, en die zie ik liefst, wat je hier kan doen is idd een zw, of sepia bewerking toepassen, de foto zal er dan waarschijnlijk veel beter uit zien.
        De regel van 3 is hier misschien ook wel eens het proberen waard, je foto staat nu nogal tamelijk naar het midde toe, hoewel hij misschien toch wel juist een op sterktepunt valt...ben er zelf nog niet zo goed mee weg, misschien kunnen anderen hierbij helpen

        Toch goed bezig!!

        Groeten,


        Oli4
        Nikon D300
        Once Upon A Day
        Website

        Comment


        • #5
          Re: Op de boeren buiten

          Kleuren zitten erin wel in hoor. Je moet ze er alleen nog effe uithalen.
          Levels aanpassen en je krijgt een veel beter plaatje.
          fotosite

          Comment


          • #6
            Re: Op de boeren buiten

            Ik ben het eens met mijn voorgangers en ik zou als tip nog willen geven om iets minder scheutig te zijn met de USM. De takken van de bomen zijn oververscherpt en dat is ook goed terug te zien in het muurtje.
            Joop Snijder - http://www.joopsnijder.com
            Ook foto's verkopen? Kijk eens op Dreamstime, IStockPhoto of ShutterStock
            Bekijk mijn tips & tutorials op mijn blog

            Comment


            • #7
              Re: Op de boeren buiten

              Oorspronkelijk geplaatst door Joop Snijder
              Ik ben het eens met mijn voorgangers en ik zou als tip nog willen geven om iets minder scheutig te zijn met de USM. De takken van de bomen zijn oververscherpt en dat is ook goed terug te zien in het muurtje.
              yep de zelfde gedachten hier.
              grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

              Comment


              • #8
                Re: Op de boeren buiten

                Hey Joop Snijder,

                Ik ben de vriend van zotteke en ik begeleid haar zoveel mogelijk
                tijdens haar eerste stapjes in de DSLR-fotografie, basis-fotobewerking en het
                posten op BD
                En ik weet zeker dat ze geen USM heeft toegepast, ik heb de originele gezien
                en het USM-effect dat je daar denkt waar te nemen komt enkel en alleen
                door het resizen in BD.

                Groetjes

                Comment


                • #9
                  Re: Op de boeren buiten

                  hey

                  hmm toch wat reactie op mijn foto....
                  Mijn foto is eigelijk wel erg naar de haaien vind ik door die BD sizer

                  Nu ja ik ben nog een groentje en amuseer mij rot met het shoote van allerlei dingen...

                  Hopelijk komt er vroeg of laat eens een uitblinkertje uit mijn Nikon gerold...

                  groetjes
                  zotteke

                  PS: thx voor de verwelkomingen

                  Comment


                  • #10
                    Re: Op de boeren buiten

                    Oorspronkelijk geplaatst door zotteke
                    hey

                    hmm toch wat reactie op mijn foto....
                    Mijn foto is eigelijk wel erg naar de haaien vind ik door die BD sizer

                    Nu ja ik ben nog een groentje en amuseer mij rot met het shoote van allerlei dingen...

                    Hopelijk komt er vroeg of laat eens een uitblinkertje uit mijn Nikon gerold...

                    groetjes
                    zotteke

                    PS: thx voor de verwelkomingen
                    Zeker verder gaan,op hele goeie weg.Bewerken leer je met te doen.
                    Eens kijken of je bij BDsizer scherpen hebt uitgevinkt.
                    Goe bezig
                    'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

                    Comment

                    Working...
                    X