Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

BD lens meeting

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • BD lens meeting

    Hallo BDers, ik weet niet of dit hier al georganiseerd is, maaar het lijkt me interessant om eens samen te komen om lenzen van elkaar te proberen, wat testjes mee te doen. Op deze manier krijg je eens de kans om verschillende lenzen te proberen en zo kun je makkelijk een eventuele knoop doorhakken als je twijfelt tussen 2 lenzen . Ik had gedacht om een dag in de paasvakantie te nemen en een locatie die redelijk centraal ligt (Brussel?). Als hier animo voor is werken we alles natuurlijk verder uit. Mensen die willen deelnemen (enkel BDers denk ik?) kunnen hier alvast posten wat ze zouden meebrengen. (Ik hoop minimum op een 20 tal personen, als we dan een datum vastleggen zullen er ongetwijfeld nog enkelen afvallen...). Ik denk dat iedereen hier wel weet hoe met de apparatuur om te gaan en verantwoordelijk genoeg is zodat problemen uitblijven. Op GOT heeft men dit gedaan en dat was een succes, dus waarom zouden wij achterblijven?

    Ander materiaal als flitser, statief, ed zijn natuurlijk ook welkom!

    Wat ik zou meebrengen:
    -Laptop en kaartlezer die alle gangbare formaten ondersteunt
    -D70s met 18-70 kitlens, Af D 50mm, Tamron 70-300

    Nu is het aan jullie
    Last edited by Frigolamptje; 14 maart 2006, 16:55.

  • #2
    Re: BD lens meeting

    Zeker geinteresseerd. Al mijn materiaal is ter beschikking (zie signature.) Uiteraard op voorwaarde dat de datum past. En misschien is tegen dan ook het materiaal gewijzigd.
    Persoonlijk zou ik eens een bigma willen vasthebben en een 18-200VR...
    natwork.be

    Comment


    • #3
      Re: BD lens meeting

      Ik ben ook wel geïnteresseerd in zo'n SD

      Lensjes die ik heb:

      Canon EF 16-35mm f2.8 USM L
      Canon EF 50mm f1.8 II
      Sigma AF 28-105mm f2.8-4.0 IF Asp
      Sigma AF 70-200mm f2.8 EX DG APO HSM


      Ik zou ook die Bigma Canonversie wel eens willen zien en vasthouden .

      Mvg.

      Steven
      1DMkII/IV + 40D + Glas + Light + Storage

      Comment


      • #4
        Re: BD lens meeting

        hopelijk komt er nog wat meer animo, lijkt mij uiteindelijk wel interessant . Statieven enzo zijn natuurlijk ook welkom, net als flitsers enzo, deze dingen worden mijn volgende aankopen dus altijd leuk als je wat kan vergelijken .

        Comment


        • #5
          Re: BD lens meeting

          Ben nog maar net lid van BD, maar dit lijkt me zeer interessant.

          Heb een D50 met 18-55 lens (de kit).
          Hoop eind deze maand de 18-200 in mijn bezit te hebben.

          Comment


          • #6
            Re: BD lens meeting

            als je naar een gewone SD gaat kan je veel van die dingen toch ook al uitproberen...?
            [FONT=Century Gothic][SIZE=2]WWW.NATUURBEELD.BE | FACEBOOK

            Comment


            • #7
              Re: BD lens meeting

              Lijkt me op zich best leuk, maar een aardige locatie lijkt me wel gewenst.
              Sony en Olympus
              Fotoseries

              Comment


              • #8
                Re: BD lens meeting

                Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart
                Lijkt me op zich best leuk, maar een aardige locatie lijkt me wel gewenst.
                Voorstellen zijn steeds welkom . Momenteel is de respons wel niet zo groot...

                Comment


                • #9
                  Re: BD lens meeting

                  Klinkt wel interessant! Als beginnend hobby-fotograaf kan ik wel nog interessante dingen te weten komen. Mijn collectie is voorlopig als volgt:

                  canon 350d
                  canon EF-s 17-85mm IS USM f4.0 - 5.6
                  canon 70-200mm L f4.0 USM
                  sigma 17-35mm f2.8 - 4.0
                  sigma 150mm f2.8 macro
                  canon speedlite 580EX
                  fuji S7000 met bower telelens + breedhoeklens

                  Heeft er toevallig iemand ervaring met statieven? Laat dan iets weten op de_puren@pandora.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: BD lens meeting

                    Zou je niet beter Gent nemen als plaats van samenkomst. Ligt mijns inziens toch centraler, en naar Gent kan ik misschien wel komen.

                    Comment


                    • #11
                      Re: BD lens meeting

                      Gent looks nice

                      Comment


                      • #12
                        Re: BD lens meeting

                        Oorspronkelijk geplaatst door Jazzaddict
                        Zou je niet beter Gent nemen als plaats van samenkomst. Ligt mijns inziens toch centraler, en naar Gent kan ik misschien wel komen.
                        Centraler ? Het ligt maar hoe je het bekijkt, voor mij toch zo'n 185 km. enkele reis.
                        Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
                        Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

                        Comment


                        • #13
                          Re: BD lens meeting

                          Ik heb eigenlijk geen ervaring met dergelijke dingen organiseren hoor, ik dacht Brussel aangezien het op de kaart centraal ligt. Ik zie dat er nog veel mensen zijn van Limburg enzo... De lensmeeting vond ik een goed idee, waar en wanneer is mij gelijk, zolang het maar in de paasvakantie en niet in het weekend is . Nu, het komt steeds dichterbij dus we zullen alles weldra wat concreter moeten maken willen we er mee doorgaan... We moeten ook eens afspreken hoe we de lenzen techisch en optisch kunnen testen (bijvoorbeeld een wit blad met een vierkant om vormen van distortion op te sporen), deze informatie kan dan misschien ook gebruikt worden voor lenstesten op BD.

                          Comment


                          • #14
                            Re: BD lens meeting

                            Oorspronkelijk geplaatst door jan.brouwers
                            Centraler ? Het ligt maar hoe je het bekijkt, voor mij toch zo'n 185 km. enkele reis.
                            De Nederlandse leden kunnen toch zelf iets dichterbij organiseren.

                            Comment


                            • #15
                              Re: BD lens meeting

                              Dat is nog beter, dan maken wij er 2 lensmeetings van. Misschien eentje bij Corné of Konijnenberg. Als ik toch mooie lenzen zie, dan wil ik die natuurlijk ook direct kunnen kopen. En als de locatie geschikt moet zijn, dan is Maastricht wel een hele mooie optie. Het ligt alleen iets minder centraal in Nederland, maar je kan natuurlijk niet alles.

                              Ik vind het wel jammer dat hier zomaar aangenomen wordt dat de Nederlanders maar een aparte lensdag moeten organiseren omdat het anders te lang reizen is naar Gent. Dit is niet alleen lang reizen voor mensen uit Nederland, maar ook vanuit Belgisch Limburg. Dus die BD-ers worden dan ook tekort gedaan. Maar mochten er 2 lensdagen komen, dan zijn de Belgische Limburgers (en ieder ander BD forumlid dan ook) gewoon welkom in Nederland.
                              Technisch perfect is onbelangrijk, als de foto maar goed is.
                              --------

                              Comment

                              Working...
                              X