Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Panorama Tafelberg Kaapstad

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Panorama Tafelberg Kaapstad

    Panoramisch zicht op de zuidelijke flank van de Tafelberg, Kaapstad, Zuid-Afrika. De foto werd getrokken bij naderende zonsondergang vanop het strand van Campsbay, april 2005. Links zie je 'Lionshead', centraal op de foto de Tafelberg zelf en rechts de zogenaamde '12 Apostelen'. De kwaliteit is niet super, maar ik moest het toen helaas nog doen met een (bijna prehistorische) HP620 (amper 2 megapixel). Gelukkig heb ik mij na mijn halfjaar durend verblijf in Zuid-Afrika wat degelijker materiaal kunnen aanshaffen

    Download hier de foto in groot formaat (1,52MB)



    Kent iemand een gemakkelijke manier om in PS de storende contrastverschillen in de (lucht-)achtergrond snel weg te werken?

    Tot zover mijn bescheiden eerste post op het forum van BD. Commentaar of suggesties uiteraard steeds welkom!

    .b.
    'Let the world change you and you can change the world'
    Canon EOS 350D ∙ Canon EFS 18-55mm ∙ Canon EF 75-300mm USM II ∙ Sigma 24-70mm 1:2.8 EX DG

  • #2
    Re: Panorama Tafelberg Kaapstad

    gebruik PTGUI en je probleem is opgelost

    Comment


    • #3
      Re: Panorama Tafelberg Kaapstad

      Toegegeven, de contrastverschillen zijn met PTGui iets minder uitgesproken, maar naar mijn gevoel nog steeds storend...en dat reclame-watermerk is toch ook niet bepaald je-dat

      Download hier de nieuwe foto in groot formaat
      (1,43MB)



      Iemand nog een andere oplossing? Thnx!
      'Let the world change you and you can change the world'
      Canon EOS 350D ∙ Canon EFS 18-55mm ∙ Canon EF 75-300mm USM II ∙ Sigma 24-70mm 1:2.8 EX DG

      Comment


      • #4
        Re: Panorama Tafelberg Kaapstad

        dan zit er weinig anders op dan ofwel:

        met PS werken
        terug gaan en foto's nemen met manuele belichting

        Comment


        • #5
          Re: Panorama Tafelberg Kaapstad

          Oorspronkelijk geplaatst door v.d.bulcke
          dan zit er weinig anders op dan ofwel:

          met PS werken
          terug gaan en foto's nemen met manuele belichting
          En iemand zoeken die niet te krenterig is om 59 euro uit te geven voor uitstekende software. Het is toch jammer dat mensen zeuren over een beperking op een uitprobeerversie...

          Voor goede panoramaopnames moet je ervoor zorgen dat de belichting en de lichtbalans van alle gebruikte foto's hetzelfde zijn. Als je dat niet doet krijg je de helderheid- en kleurverschillen nauwelijks nog web.

          Groeten, Miriam

          Comment


          • #6
            Re: Panorama Tafelberg Kaapstad

            Oorspronkelijk geplaatst door v.d.bulcke
            dan zit er weinig anders op dan ofwel:

            met PS werken
            terug gaan en foto's nemen met manuele belichting
            Alleszins een verleidelijke optie...

            Oorspronkelijk geplaatst door mvdh
            En iemand zoeken die niet te krenterig is om 59 euro uit te geven voor uitstekende software. Het is toch jammer dat mensen zeuren over een beperking op een uitprobeerversie...
            Ik ben niet te krenterig om 59 euro te besteden aan een goed programma, maar als het resultaat niet beter is dan met de gratis software van Canon (Photostitch 3.1), zie ik er het nut gewoon niet van in...

            Ik vrees dat er niet anders op zit dan "healing-gewijs" een paar uur te Photoshop'en...of terug naar Cape Town te vliegen en met mijn Canon 350D dezelfde plaatjes opnieuw te schieten. Ik heb overigens nog een paar leuke foto's van die avond op dat strand. I'll post them later

            In elk geval bedankt voor de commentaar!
            'Let the world change you and you can change the world'
            Canon EOS 350D ∙ Canon EFS 18-55mm ∙ Canon EF 75-300mm USM II ∙ Sigma 24-70mm 1:2.8 EX DG

            Comment

            Working...
            X