Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Venus

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Venus

    Een boom bij zonsondergang. O ja, en die 'hot pixel' is Venus.

    Last edited by Leonidas; 7 maart 2006, 07:23.

  • #2
    Re: Venus

    ik krijg niets te zien

    Comment


    • #3
      Re: Venus

      Hmm, ik net ook niet maar nu ik inlog wel.

      Comment


      • #4
        Re: Venus

        een mooie opname, misschien iets meer doortekening aan de onderkant.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #5
          Re: Venus

          (heb de URL toch maar aangepast, nu moet het beter gaan denk ik)

          Bouk, ik heb de foto nu op 4 verschillende monitoren bekeken en het is ongelooflijk wat een verschil. Op een is de ondergrond eigenlijk te licht en het andere uiterste is dat je de stam niet meer kunt herkennen. Niet zo'n geschikte foto om te posten dus.

          Comment


          • #6
            Re: Venus

            Inderdaad te donker onderin. Een ND grad filter zou hierbij erg veel nut hebben.
            http://www.jeroenvandaal.nl/

            Comment


            • #7
              Re: Venus

              Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas
              (heb de URL toch maar aangepast, nu moet het beter gaan denk ik)

              Bouk, ik heb de foto nu op 4 verschillende monitoren bekeken en het is ongelooflijk wat een verschil. Op een is de ondergrond eigenlijk te licht en het andere uiterste is dat je de stam niet meer kunt herkennen. Niet zo'n geschikte foto om te posten dus.
              Op mijn TFT is hij redelijk, op mijn CRT scherm inktzwart onderaan, wel zo'n band van een 5 cm. Jammer, mits het juiste contrast potentieel knappe foto.
              't Zal er eentje worden om uit te printen in de juiste settings.
              fotosite

              Comment


              • #8
                Re: Venus

                Oorspronkelijk geplaatst door vanDaal
                Een ND grad filter zou hierbij erg veel nut hebben.
                Wacht maar tot ik vanmiddag thuis ben dan zal ik dat filter eens gebruiken.

                Ben wel benieuwd naar een reactie van iemand met een gecalibreerde monitor want hier op het werk is het onderin totaal te donker maar thuis heb ik wel degelijk doortekening.

                Comment


                • #9
                  Re: Venus

                  Ondanks dat de onderkant bij mij ook compleet zwart is, vind ik dit een hele mooie foto.
                  Ik geloof dat hij op een goede monitor, of uitgeprint heel goed tot z'n recht komt.
                  Groetjes, Jörgen
                  www.beautyshoot.nl

                  Comment


                  • #10
                    Re: Venus

                    Hier redelijk donker ('k zie wel de stam nog) maar toch een mooie!

                    Grtz,Fabienne
                    De belangrijkste dingen in het leven zijn geen dingen...
                    BD0675BE- Canon EOS 300D EF-S 18-55
                    The name of the game is to fill the frame!
                    http://Fabke.fotopic.net

                    Comment


                    • #11
                      Re: Venus

                      Ik heb opnieuw een calibratie uitgevoerd, deze keer contrast en brightness allebei op 50%. Nu is zelfs dit grijstiltbalkje van voor tot achter verschillend. Op de foto van Leonidas zie de onderkant, onder de boomstam dus zwart. Maar zet ik mijn color settings op gaming bijvoorbeeld, dan wordt dat stuk wel opgelicht, maar daar zit niks in. (dus ik denk dat dat zwart hoort te zijn)

                      Comment


                      • #12
                        Re: Venus

                        Oorspronkelijk geplaatst door Maarten_T
                        Ik heb opnieuw een calibratie uitgevoerd, deze keer contrast en brightness allebei op 50%. Nu is zelfs dit grijstiltbalkje van voor tot achter verschillend. Op de foto van Leonidas zie de onderkant, onder de boomstam dus zwart. Maar zet ik mijn color settings op gaming bijvoorbeeld, dan wordt dat stuk wel opgelicht, maar daar zit niks in. (dus ik denk dat dat zwart hoort te zijn)
                        Oops, dit hoorden dus hier thuis:

                        of dan vooral het gebrek eraan is een beetje een probleem. Als ik thuis foto's bewerk en die bv op BD zet, is het af en toe schrikken als ik die op het werk op m'n goeie ouwe NEC cad monitor zie verschijnen. Er verschijnen nogal wat zaken die ik thuis niet zag. Bij het afstellen van het LCD scherm krijg ik het niet gefixt om


                        Maar met te linken heb ik het fout gezet.

                        Leonidas: kijk hier eens, dit balkje is iets duidelijker.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Venus

                          Oorspronkelijk geplaatst door Maarten_T
                          Op de foto van Leonidas zie de onderkant, onder de boomstam dus zwart. Maar zet ik mijn color settings op gaming bijvoorbeeld, dan wordt dat stuk wel opgelicht, maar daar zit niks in. (dus ik denk dat dat zwart hoort te zijn)
                          Als ik in Photoshop de schuifjes in Levels naar uiterst links verplaats krijg ik het volgende resultaat.

                          Er is dus wel degelijk detail aanwezig. Over de kwaliteit van de aanwezige beeldinfo zal ik me maar niet uitlaten...

                          Oorspronkelijk geplaatst door Maarten_T
                          Leonidas: kijk hier eens, dit balkje is iets duidelijker.
                          Er gebeuren dingen die ik niet verklaren kan. Het balkje op die pagina is veel beter dan die hier bij BD, in die zin dat ik zelfs op de monitor op mijn werk alle gradaties kan onderscheiden.

                          Het wordt nog vreemder. Als ik het balkje van BD open in Photoshop (ik gebruik gewoon sRGB) worden de gradaties veel duidelijker dan als ik hetzelfde balkje bekijk in de browser. Dan zou je zeggen het ligt aan IE maar dat verklaart niet waarom ik de gradaties op die andere site dan wel beter kan onderscheiden. Ik heb beide ook nog even vergeleken met behulp van de pipet in PS en hoewel er wel verschillen zijn in RGB-waarden zijn de verschillen zo miniem dat dat geen verklaring kan geven.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Venus

                            En het wordt nog vreemder... ik werk in photoshop in Adobe RGB, als ik een print screen maak van deze site en deze plak in photoshop, bekijk in deze in Adobe RGB, want ik krijg geen melding voor een omzetting te doen. Wanneer ik de print screen converteer naar sRGB wordt het balkje veel duidelijker. Maar dat kan toch niet, een browser werkt toch niet in Adobe RGB hoe dan de site dan in photoshop in sRGB er anders uitzien dan hier
                            Net nog een vreemd fenomeen meegemaakt, in werk in C1 ook in adobe rgb, want hij neemt de settings van photoshop over. Wanneer ik uit mijn raw files jpegs draai en deze open in photoshop geven ze een andere kleurweergave. Zou niet mogen, want ik werk in beide programma's in Adobe RGB.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Venus

                              Nou ja, hopelijk komt er iemand met een verklaring.

                              Blijft een feit dat ik mijn foto onderin toch maar niet ga aanpassen. Jammer voor diegenen die onderin alleen maar zwart zien maar de foto is gemaakt toen de voorgrond ook echt pikdonker was (8 s belichtingstijd op 800 iso omdat anders de planeet niet goed zichtbaar was).

                              Comment

                              Working...
                              X