Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Travel 2005

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Travel 2005

    Hoi mensen,

    Enkele shots die ik in 2005 gemaakt hebt op diverse reizen.

    1. Het Nationaal Park van Ecrins in het zuiden van Frankrijk. Gemaakt tijdens een meerdaagse wandeltocht.





    2. Saona, beter bekend als het Bounty Island in de Dominicaanse Republiek.





    3. Mdina in Malta.

    Edit mod JLP: Foto 3 is verwijderd, omdat deze niet voldeed aan de forumrichtlijnen voor wat betreft de bestandsgrootte (max 200kB is toegestaan). Een aangepaste versie kun je altijd terugplaatsen in plaats van deze tekst.


    Zoals je kan zien, hou ik erg veel van blauwe luchten. De foto's zijn niet bijgewerkt. Behalve bij foto 1 heb ik de kleur 'groen/geel' met 18% versterkt.
    Een kleine vraag. Welke is de ideale lens om landschappen te fotograferen ? Dus ik wil zo scherp mogelijk kunnen gaan met een breedhoek.
    Momenteel gebruik ik de kitlens van de Nikon D70, nl 18-70mm.

    Alle commentaar is welkom.
    Hedgehog
    Last edited by JLP; 16 februari 2006, 19:39.
    palenta !!

  • #2
    Re: Travel 2005

    Nr.1 en 2 zijn mijn smaak. Alleen dat witte strand komt een beetje overbelicht over. Over groothoek: ja dat is je eigen smaak, breed of nog breder.
    Zelf hen ik de 18-50 f2.8 daar ben is goed tevreden over, voor mij breed genoeg maar dat is persoonlijk he!
    Mvg, drh

    "Waar doe ik het mee! met mijn 7D" Album Klik

    Comment


    • #3
      Re: Travel 2005

      heel andere kleuren daar, het witte strand iets tè wit volgens mij.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: Travel 2005

        <slik> en dan te bedenken dat ik deze week ook in de tropen had moeten zitten

        Mooie fotos met voorkeur voor 1.

        Groet
        MadMax.
        Groetjes, Jörgen
        www.beautyshoot.nl

        Comment


        • #5
          Re: Travel 2005

          Een kleine vraag. Welke is de ideale lens om landschappen te fotograferen ? Dus ik wil zo scherp mogelijk kunnen gaan met een breedhoek.
          Momenteel gebruik ik de kitlens van de Nikon D70, nl 18-70mm.
          Als liefhebber van blauwe luchten zou ik liever investeren in een pola-filter voor op de kitlens en een degelijk statiefje. Dat laatste kan dan ook van pas komen als je te weinig beeldhoek hebt met de 18mm. Lens ergens tussen 35 en 50mm (eens een revieuw van uw lenske zoeken om te zien op welke stand je de minste vervorming hebt), lichtmeting vastzetten en dan een paar licht overlappend naast mekaar fotograferen en aan elkaar zetten in een stitchprogje. (kunt ze zelfs in staand formaat nemen). Wel zonder pola, want je krijgt kleurverschillen anders. Dat geeft veel mogelijkheden voor een stuk minder geld als een nieuwe lens.
          Mvg,
          Eric
          Een bescheiden gallerytje.. en nu ook een blog(je)...

          Comment


          • #6
            Re: Travel 2005

            Een polarizer heb ik reeds in mijn bezit. Die is inderdaad goud waard !

            Een statief heb ik tot nu toe alleen maar gebruikt bij low light conditions.
            Het is altijd een heel karwei om dit mee te nemen...en trouwens niet altijd mogelijk. Toch heb je gelijk...mijn statief moet vaker gebruikt worden. Had er niet aan gedacht om op zo een manier fotos te maken...bedankt.
            palenta !!

            Comment


            • #7
              Re: Travel 2005

              Oorspronkelijk geplaatst door bouk
              heel andere kleuren daar, het witte strand iets tè wit volgens mij.
              grt,bouk.
              Yep
              'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

              Comment

              Working...
              X