Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vechten voor voedsel

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Vechten voor voedsel

    De natuur is mooi maar hard. Zelfs in de tuin.
    Ik heb geprobeerd het gevecht voor voedsel, dat tuinvogels dagelijks voeren, in beeld te brengen. Het is geen reeks waar de scherpte van afdruipt maar ik denk dat dit hier ook niet echt hoeft. Het was namelijk absoluut niet de bedoeling om de individuele vogels in beeld te brengen. Maar wel om aan te tonen dat die liefelijke vogels heel snel in vechtmachines veranderen als het om overleven gaat.
    Ik ben ten zeerste benieuwd wat jullie van dit experiment vinden.

    1. Een groepje kepen hield een gevecht voor de pinda's in een netje. Ze bleven er rondfladderen maar van zodra er eentje ging zitten werd hij onmiddellijk weggejaagd.



    2. Een keep zet de frontale aanval in op een groenling die een plaatsje bezette op de voedertafel. De volgende groenling zat reeds klaar om de keep weg te jagen.


    3. Een groenling (vrouwtje) zet de aanval in van uit de lucht.
    Niet volgens de goesting van het mannetje. Maar ondanks zijn tegenreactie moest hij het onderspit delven.

    Meer foto's op mijn website

  • #2
    Re: Vechten voor voedsel

    mooie reeks, de tweede de mooiste.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: Vechten voor voedsel

      heel mooi, de actie druipt van mijn sc herm
      groetjes delukke

      Comment


      • #4
        Re: Vechten voor voedsel

        Oorspronkelijk geplaatst door delukke
        heel mooi, de actie druipt van mijn sc herm
        klopt

        Comment


        • #5
          Re: Vechten voor voedsel

          Hele mooie reeks... proficiat

          Comment


          • #6
            Re: Vechten voor voedsel

            Knappe "actiefoto's"...eens iets anders, een beetje afwisseling kan nooit kwaad
            D70/18-70,D700/28-70, Tripod Velbon AEF-3,Lowepro Nova 4 AW,X-drive PRO 40Gb,SB600,SB900,Sigma APO Macro 180mm,Nikon 50mm 1.8, Sigma 70-200 2.8 APO DG,Sigma12-24,Bigma 50-500mm
            BD0290BE

            Comment


            • #7
              Re: Vechten voor voedsel

              De uitleg draagt hier heel zeker bij tot je prachtige foto's
              (Ga er eens mijn synoniemenboekje moeten bijhalen, want val hier van de ene verbazing in de andere)

              Comment


              • #8
                Re: Vechten voor voedsel

                Ik mis hier en daar wat scherpte, maar het blijft een leuke reeks. Van een leuk onderwerp. En nu ik toch bij "onderwerp" terecht gekomen ben, passen deze foto's niet beter in de Showcase "Dieren"? Inderdaad, dit is "Natuur en landschappen" en vogels zijn natuur. Maar er is een speciale showcase voor dieren? (Misschien ben ik nu ook "off topic" bezig )
                Canon EOS 30D met te weinig én mindere kwaliteit glas ( EF 35-80mm 1:4-5.6 en EF 75-300mm 1:4-5.6 II ultrasonic )

                Comment


                • #9
                  Re: Vechten voor voedsel

                  Oorspronkelijk geplaatst door Bonnie Charlie
                  Ik mis hier en daar wat scherpte, maar het blijft een leuke reeks. Van een leuk onderwerp. En nu ik toch bij "onderwerp" terecht gekomen ben, passen deze foto's niet beter in de Showcase "Dieren"? Inderdaad, dit is "Natuur en landschappen" en vogels zijn natuur. Maar er is een speciale showcase voor dieren? (Misschien ben ik nu ook "off topic" bezig )
                  Bedankt iedereen voor de reacties op dit experimentje.

                  [off topic]
                  Over de plaatsing in deze rubriek moet imho niet gedebatteerd worden.
                  De sticky zegt duidelijk dat de fotograaf beslist in welke rubriek hij/zij zijn foto's post. Ik post ze hier omdat ze voor mij een weergave zijn van de harde realiteit in de natuur, nl. de strijd voor het overleven. En da's voor mij anders dan de vogels in pose die ik onder dieren zet.

                  Dat er vogels opstaan is toch geen reden om ze enkel bij dieren te posten?
                  Moet je dan elke landschapsfoto waar bv paarden of koeien opstaan ook verplaatsen? Mogen er onder de rubriek macro enkel foto's van planten en muntstukken? Ik zet er namelijk ook hoofdzakelijk dieren op.
                  Trouwens, Van Dale benoemt 'natuur' als "niet door de mens gewijzigde omgeving of omstandigheden".
                  In onze drukbevolkte lage landen wordt het wel wreed moeilijk om nog zo'n situatie te vinden, laat staan er foto's van te maken.

                  No hard feelings hoor
                  [/off topic]
                  Meer foto's op mijn website

                  Comment


                  • #10
                    Re: Vechten voor voedsel

                    eens een ander onderwerp en goed in beeld gebracht
                    Groetjes Christianne
                    Christianne's fotoweb
                    BD0243nl

                    Comment


                    • #11
                      Re: Vechten voor voedsel

                      Oorspronkelijk geplaatst door pendragon
                      Bedankt iedereen voor de reacties op dit experimentje.

                      [off topic]
                      Over de plaatsing in deze rubriek moet imho niet gedebatteerd worden.
                      De sticky zegt duidelijk dat de fotograaf beslist in welke rubriek hij/zij zijn foto's post. Ik post ze hier omdat ze voor mij een weergave zijn van de harde realiteit in de natuur, nl. de strijd voor het overleven. En da's voor mij anders dan de vogels in pose die ik onder dieren zet.

                      Dat er vogels opstaan is toch geen reden om ze enkel bij dieren te posten?
                      Moet je dan elke landschapsfoto waar bv paarden of koeien opstaan ook verplaatsen? Mogen er onder de rubriek macro enkel foto's van planten en muntstukken? Ik zet er namelijk ook hoofdzakelijk dieren op.
                      Trouwens, Van Dale benoemt 'natuur' als "niet door de mens gewijzigde omgeving of omstandigheden".
                      In onze drukbevolkte lage landen wordt het wel wreed moeilijk om nog zo'n situatie te vinden, laat staan er foto's van te maken.

                      No hard feelings hoor
                      [/off topic]

                      Leuk standpunt en zie er ook nog wat in

                      Fotos: Die zijn heerlijk om naar te kijken. Ik bewaar dit soort ook altijd omdat het net even wat anders is.
                      Voor plaatje 3 vind ik heel sterk.

                      Groet
                      MadMax.
                      Groetjes, Jörgen
                      www.beautyshoot.nl

                      Comment

                      Working...
                      X