Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Beheer leesmarkeringen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Beheer leesmarkeringen

    Iedereen,

    In het verleden gebeurde het beheer van de leesmarkeringen op cookie niveau. Niet altijd liep dit even perfect.
    De maker van onze forumsoftware vBulletin was zich hiervan bewust. Sinds onze forumupgrade van afgelopen week hebben we ook de mogelijkheid om dit op database niveau te laten gebeuren.

    Sinds deze namiddag hebben we deze manier van leesmarkeringen bijhouden actief gezet. De eerste maal is het misschien aangewezen om alle topics als gelezen te markeren. Dit kan via de optie markeer forum als gelezen via ondermeer directe links in de menustructuur.

    Vanaf heden zal iedere topic automatisch als gelezen gemarkeerd worden in de database.

    We zijn ervan overtuigd dat dit het comfort van lezen gevoelig moet verbeteren.

    Veel plezier,
    Peter & Sven
    Last edited by peter; 12 februari 2006, 14:54.

  • #2
    Re: Beheer leesmarkeringen

    amai, sinds drie uur geleden plots 20 pagina's unread... Even schrikken
    Zal maar eens kijken hoe dat het beste op te lossen valt

    You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
    [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
    Imagening the world with Nikon and Tamron stuff


    Comment


    • #3
      Re: Beheer leesmarkeringen

      't Was even schrikken maar toen zag ik deze topic staan en was direct gerustgesteld.
      Alles gemarkeerd als gelezen en vanaf nu geen miserie meer met die cookies
      Mijn fotowebsite : www.filover.be

      Comment


      • #4
        Re: Beheer leesmarkeringen

        Ik heb de indruk dat het perfect werkt.

        bvb. vooraf alles "markeren als gelezen" activeren (dit zet alle bestaande postings op 'gelezen' in de database voor uww gebruikersnaam

        Als je dan na een tijdje terug komt, dan zie je de nieuwe postings. Als je bvb van een lijstje van 10 postings er 3 leest en dan weer weg gaat, dan zal je de volgende keer de 7 niet gelezen topics gemarkeerd zien (+ de nieuwe uiteraard).

        M.a.w. nu wordt bijgehouden per gebruiker, per topic welke je gelezen hebt of niet, waar voorheen het een beetje "alles of niets" was. Denk dat het een grote vooruitgang zou moeten zijn ...

        Sven
        --
        Quidquid latine dictum sit, altum videtur!

        Comment


        • #5
          Re: Beheer leesmarkeringen

          Hier werkt het alleszins naar behoren.


          seppuku.

          Comment


          • #6
            Re: Beheer leesmarkeringen

            Ik dacht al..., even drie uurtjes ergens anders mee bezig en een nieuwe postings allemaal ! Ik heb alles maar als gelezen gemarkeerd, vanaf vandaag maar even vers starten dan !
            Zenfolio

            Comment


            • #7
              Re: Beheer leesmarkeringen

              Owkee, heb dus gedaan wat jullie voorstelden en ja, dit werkt
              Maarrrrrrrr, sinds vandaag zijn er nog andere rare dingen...posten gaat ineens tergend langzaam...dan weer razendsnel...heb hiermee voor de forumupdate nooit een probleem mee gehad...strange

              Ik gebruik WinXP,SPII, IE 6.
              Na stopzetting herbegonnen met een 60D...

              Comment


              • #8
                Re: Beheer leesmarkeringen

                Maarrrrrrrr, sinds vandaag zijn er nog andere rare dingen...posten gaat ineens tergend langzaam...dan weer razendsnel...heb hiermee voor de forumupdate nooit een probleem mee gehad...strange
                Bij mij van hetzelfde
                fotosite

                Comment


                • #9
                  Re: Beheer leesmarkeringen

                  Een klein vraagje ivm deze nieuwe feature. Als ik het goed begrijp worden alle threads die ik effectief lees gemarkeerd als "gelezen". Als je de volgende maal terug komt op BD zie je alle nieuwe trhreads plus diegene die je nog niet gelezen had bij het vorige bezoek. So far so good.

                  Als je nu pakweg een 20-tal minuten nodig hebt om door alle paginas met nieuwe threads te browsen en dan besluit dat al wat je wou lezen gelezen is en wat je niet wil lezen weg mag, gebruik je het commando "Markeer forums als gelezen".

                  De vraag is nu : Indien tijdens die 20 minuten nieuwe posts op BD geplaatst worden, worden deze dan gemarkeerd als gelezen of niet. Maw het commando "markeer forums als gelezen" werkt dit op de lijst die de gebruiker "ziet" of neemt die gewoon een timestamp op het moment dat je het commando oproept?
                  DigiCam

                  Comment


                  • #10
                    Re: Beheer leesmarkeringen

                    er wordt af en toe getest met de database rebuild voor de 'simular threads' functie, zoals voorheen vermeld ... Snelheid heeft dus alles met deze actie te zien en dus niets met forum upgrade.
                    Sven
                    --
                    Quidquid latine dictum sit, altum videtur!

                    Comment


                    • #11
                      Re: Beheer leesmarkeringen

                      Hier werkt het toch niet goed, zowel op mijn pc, als op het werk

                      Nikon D200 v Canon EOS 30D FvdM Today 09:16
                      by Visio 17 477 Camera's

                      The threads below have not been updated since your last visit but still contain unread posts.

                      powershot S2 IS macro Lacroix Timothy Yesterday 20:30
                      by wernwatt 5 240 Camera's

                      [peleng 8mm fisheye][Nikon][D2X D2H D200 D50] ervaring ? purlut Today 11:39
                      by purlut 9 227 Objectieven
                      Na een vijftal nieuwe postings te zien, krijg ik dat bericht dus. Ligt dit aan het feit dat ik weer automatisch aanlog? Ik zal het eens proberen met uit te loggen, maar vind het nu echt wel raar qua opzet, toch zeker hoe het hier naar voren treedt...


                      Hopelijk werkt het met uit te loggen, laat het weten... Deze melding heb ik echter enkel na de upgrade gezien, en klopt echt niet.
                      Er zijn echt nieuwe postings bijgekomen in dat topic, hoewel systeem zegt van niet. Volgens het systeem heb ik nachtje door gedaan om het zo te stellen...

                      You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
                      [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
                      Imagening the world with Nikon and Tamron stuff


                      Comment


                      • #12
                        Re: Beheer leesmarkeringen

                        @Peter
                        Er gebeuren soms toch eigenaardige dingen.
                        Wanneer ik opstart en naar Nieuwe berichten vraag krijg ik dus een lijst in twee delen.

                        Een deel van nieuwe niet-gelezen items sinds je laatste bezoek.


                        Alle onderstaande onderwerpen zijn niet geüpdate sinds je laatste bezoek maar bevatten nog steeds ongelezen berichten.

                        Het is me al een paar maal opgevallen dat er in de tweede lijst items voorvallen die ik nog helemaal niet heb gezien, laat staan gelezen. maw, bepaalde items vallen direkt in de tweede lijst
                        Dit betekent dat ik iedere keer de tweede lijst dien te overlopen om toch geen threads te missen.
                        Zoals Ajuin al opmerkte, is er ook geen opschoning. De tweede lijst wordt langer en langer, en alhoewel bepaalde personen dit laatste verschijnsel wel zouden willen hebben zie ik dat liever niet. Ik los het momenteel op door steeds weer alle markeringen te laten verdwijnen aan de hand van je linkje in je startmail, maar ik vermoed dat dit toch niet de bedoeiling was en is.

                        groetjes
                        https://www.fotospotter.be
                        Je suis content d’être heureux

                        Comment


                        • #13
                          Re: Beheer leesmarkeringen

                          Inderdaad, link in de startposting is het enige dat helpt, uitloggen helpt niets (voordien ging dat wel...)

                          Dan maar opnieuw deze workaround tot het op punten staat. Na het bezoek, snel naar die link hierboven, en dan prima...

                          You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
                          [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
                          Imagening the world with Nikon and Tamron stuff


                          Comment


                          • #14
                            Re: Beheer leesmarkeringen

                            Het werkt hier allemaal naar behoren, maar 1 kort verzoek: kan de link voor het als gelezen markeren van alle fora standaard ook bij het "new posts" lijstje beschikbaar gemaakt worden?

                            Comment


                            • #15
                              Re: Beheer leesmarkeringen

                              Zit onder quick links...

                              Jo.
                              Oorspronkelijk geplaatst door Joost
                              Het werkt hier allemaal naar behoren, maar 1 kort verzoek: kan de link voor het als gelezen markeren van alle fora standaard ook bij het "new posts" lijstje beschikbaar gemaakt worden?
                              A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.
                              Nikon stuff

                              Comment

                              Working...
                              X