Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Thumbnails op maximale kwaliteit.

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Thumbnails op maximale kwaliteit.

    Hallo,
    Ik gebruik een Olympus 2100UZ, werk meestal in HQ op 1600 x 1200.
    Nu zoek ik een gemakkelijke manier om een 25-tal foto’s op een A4-blad
    te printen - dus eigenlijk een soort thumbnails - maar in de best mogelijke
    kwaliteit. Ik bezit nog een (oude) ThumbsPlus2.0, maar die afdrukken van de
    thumbnails zijn afschuwelijk. Ik bezit Photoshop, Corel PhotoPaint, PaintShop en
    Graphic Workshop, maar ken van geen van allen de finesse...



    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
    Si non, on devient bonbon
    Et les gens nous mangent !"

  • #2
    Je kan in veel fotopakketten een macro (of script) aanmaken om van alle geselecteerde foto's automatisch een kopie te maken met kleinee afmetingen. In photopaint gaat dit via menu venster, koppelvensters (of docking-windows) , recorder. Nu zie je rechts in beeld een extra tab verschijnen. Nu wijst het zichzelf uit of gebruik de help-ftie en zoek op script. zo kom je er wel.
    Bewaar je script waar je het weet staan.
    Nu kan je via bestand de optie groepsgewijs verwerken of zoiets kiezen en eens dat open is wijst het zichzelf uit.
    Als ik tijd heb en ik onthoud het zal ik eens een scriptje aanmaken voor paint en uitzoeken hoe we die automatische plaatsing op a4 gedaan krijgen. Is dit binnen 2 weken niet gepost, stuur dan eens een mailtje (als je het forum opvolgt natuurlijk).

    jimmy<font face='Courier New'></font id='Courier New'><font face='Book Antiqua'></font id='Book Antiqua'><font color=navy></font id=navy>

    Comment


    • #3
      Probeer eens Thumbs Plus 5.5, je kunt een trial versie downloaden (30dagen).
      Langs geen kant te vergelijken met de oude versie 2.0 - Nu bestaat ook mogelijkheid om
      rode ogen te corrigeren alsook op een gemakkelijke manier te "resizen". Thumbnails afdrukken is enorm verbetert (zelf druk ik af op HP Premium Inkjet Coated paper (is betaalbaar (±5 bfr/bl)
      Groeten
      Davinci

      daVinci
      www.pbase.com/davinci/ die spijtig genoeg niet meer ge-update wordt (tijd ....)

      Comment


      • #4
        Dat script komt er niet meer van, op het www is voldoende freeware te vinden voor dit doel. Als attachement het eerste het beste programma dat ik tegenkwam.
        Neen, upload werkte om een of andere reden niet maar dit was de file-name. typ in in je zoekrobot en je zal het wel vinden:
        MyAlbumSetup.exe

        groetjes en succes<font face='Book Antiqua'></font id='Book Antiqua'><font color=navy></font id=navy>



        Edited by - jimmy on 11 August 2001 13:41:34

        Comment

        Working...
        X