Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

River Maas & macros Wim

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • River Maas & macros Wim

    Wat kan ons belgenlandje toch mooi zijn als het weer eens mee wil voor een keertje !!
    De foto van het groene veld waar net de sporen van de traktor verse groeven in getrokken heeft vind ik één van de mooiste voorbeelden hiervan. Prachtig shot Jaja !!
    Wat betreft de macros van Wim....ik ben nog druk bezig met m'n kaken terug opeen te krijgen nadat deze zodanig ver waren opengevallen na het zien van de sprinkhaan....en dan die druppel..WOW !!!

    Alle twee prachtig werk en voor mij terecht de reden waarom deze site telkens weer m'n startpagina is wanneer ik m'n browser open.

    keep up the good work !!!!!

    Gaetan


  • #2
    Hallo Gaetan,

    België is een prachtig land, het moest enkel overdekt zijn of 1000 km dichter bij de Middellandse Zee liggen ))
    Je hebt uiteraard groot gelijk. Er zijn zoveel mooie plekjes te ontdekken.
    Veel buitenlanders zijn jaloers op de grote variatie die we hier hebben op een beperkte oppervlakte ...
    En de macro shots van Wim zijn naar mijn mening onovertroffen. Wat die uit zijn Canon S10 haalt met die Peak loupe ...
    Telkens weer verbluffend.

    Bedankt voor je fijne reactie.

    Jaja
    webmaster Belgium Digital

    Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
    Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

    Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

    Comment


    • #3
      Grappig dat de forum engine 'kak' door sterretjes vervangt (censuur) maar als je een reply maakt op die boodschap zie je het wel staan
      De sprinkhaan foto was met een S20 die ik hier tijdelijk even liggen heb, werkt even goed als met de S10 (niet verwonderlijk aangezien ze dezelfde lens hebben) en dankzij z'n 3.3MP heeft ie ook iets meer detail ondanks de verhoogde ruis. Ik heb het groen wel 'groen' moeten maken in Photoshop, de S20 gooit er iedere keer wat teveel rood in zodat groen niet fris meer is...
      Ik heb de loupe ook met de Canon A20 geprobeerd en ze waren belange zo scherp niet. Ik vraag me af wat Canon gaat doen met de nieuwe 4.1MP ccd, die chip is compleet pin-compatibel met de 3.3MP zoals die in de S20 wordt gebruikt, dus eigenlijk kunnen ze een 'S30' maken met 4.1 MP door enkel de chip te vervangen... daar wil ik nog wel eens m'n loupje tegen houden

      groeten,
      Wim


      Wat betreft de macros van Wim....ik ben nog druk bezig met m'n kaken terug opeen te krijgen nadat deze zodanig ver waren opengevallen na het zien van de sprinkhaan....en dan die druppel..WOW !!!
      Sony A7RIV - Sony 16-35 f2.8 GM - Tamron 35-150 f2-f2.8 - Tamron 150-500 f5-f6.7 - Metz 54MZ-4i / SCA3302 M9 - Lowepro Slingshot 200AW

      Comment


      • #4

        De foto van het groene veld waar net de sporen van de traktor verse groeven in getrokken heeft vind ik één van de mooiste voorbeelden hiervan. Prachtig shot Jaja !!
        Wat betreft de macros van Wim....ik ben nog druk bezig met m'n " " terug opeen te krijgen nadat deze zodanig ver waren opengevallen na het zien van de sprinkhaan....en dan die druppel..WOW !!!

        Keep up the good work !!!!!

        Gaetan


        Met vriendelijke groeten.

        Skitch
        " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

        Comment

        Working...
        X