Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon digital ixus...wie helpt met aankoop?

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon digital ixus...wie helpt met aankoop?

    Ik overweeg de aankoop van een canon digital ixus camera. Ofwel ga ik voor
    de ixus 300 of voor de ixus v (Ik twijfel nog).

    Alleszinds ben ik niet van plan om de camera hier (duur) aan te kopen maar
    had deze graag via internet besteld.
    Een tweede mogelijkheid is om deze door iemand die ik ken uit China te laten
    meebrengen.

    1. Wat zou volgens jullie de beste prijs opleveren (qua camera, extra
    geheugenkaartje CompactFlash 128mb, en een extra batterij) .......
    De aankoop hier in België, China, of online?

    2. Iemand tips waarom ik voor de ixus v in plaat van de ixus 300 moet gaan?

    3. Als je de camera hier aankoopt kan je voor de taal van het navigatiemenu
    kiezen uit verschillende talen waaronder het Nederlands. Is dit ook het
    geval bij aankoop via internet of aankoop in China? Ik heb geen zin om met
    een Chinees navigatiemenu opgescheept te zitten.

    Iemand ervaringen?..... eventueel betere camera in deze prijsklasse?

    Alle tips zijn welkom.

    met vriendelijke groeten,
    Didier Jouret


  • #2
    Van de camera zelf kan ik niet veel zinnigs zeggen, maar let toch op als je je camera buiten Europa koopt (ik stond ook op het pun om hem in de USA te bestellen), maar naar het schijnt krijg je dan geen garantie in Europa?

    Als het een toestel met een batterijlader betreft, moet je zeker goed opletten. 110V / 220V, onze aansluitingen of niet, ... Allemaal zaken om rekening met te houden.

    Ik heb de mijne nu in de UK besteld. Iets duurder dan in de USA, maar ik zal nu wel een "Europees" exemplaar hebben (zeker voor de duurdere camera's is garantie toch belangrijk).

    --
    Met vriendelijke groeten,
    Sven De Troch
    sven@nt-admin.com
    --
    Quidquid latine dictum sit, altum videtur!

    Comment


    • #3
      Hello Dondidi,
      Het grote verschil tussen de V en de 300 is de lens,de V heeft een 2x zoom, de 300 een 3x zoom. Ik denk dat jij de enige bent die kan weten wat je wil i.v.m. die zoom.

      Thuis heb ik een DVD speler staan, een heel goede overigens aan een "belachelijke prijs", die rechtstreeks uit China komt. Welnu : al de bedieningsaanduidingen op het toestel en op de afstandsbediening zijn in het Chinees. Rarara. Het is dus uitzoeken voor mij hoe het werkt. Ook de gebruiksaanwijzing is in klaar en duidelijk Chinees. Maar ik kom er niet ver mee. Ik gebruik het toestel dus op de tast en met "trial and error" technieken. Maar praktisch is anders. Als je de Chinese taal niet machtig bent raad ik je dit volkomen af. (Om mooie foto's te maken heb je meestal geen tijd om naar een vertaling te zoeken .
      Je kan je vriend in China vragen of ze een model hebben met Engelse menu's. Misschien hebben ze die voor Hong-Kong.
      Maar persoonlijk zou ik, en heb ik, de voorkeur gegeven aan Europese leveranciers , betrouwbare....., via internet. Daar zal je voor de laagste prijs de meeste voldoening hebben. Wel kijken of ze betrouwbaar zijn.

      Skitch


      Wacht ongeduldig op zijn Fuji 6900Z.

      Edited by - aspherix on 13 June 2001 21:16:25
      " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

      Comment


      • #4
        Ik keek even de prijzen na op redcorp.be
        De prijzen:
        ixus: 20520 BEF excl btw
        ixus 300: 26743 BEF excl btw
        ixus v: 21794 BEF excl btw

        Zijn dit goede prijzen of vindt iemand ze ergens goedkoper terug?
        Wie helpt me bij de keuze want na het lezen van tientallen opinions en reviews lijkt iedere camera een prachtding.

        mvg
        Didier

        Comment


        • #5
          Effe gekeken op de website waar ik mijn toestel besteld heb (UK):
          Blijkt dat ze daar enkel de Ixus 300 hebben:
          Ixus 300: 468£
          30.703 Bef

          In Duitsland (http://www.computeruniverse.net/)
          Ixus 300: 1399 DM
          28.855 Bef

          Terug UK (http://www.nomatica.com/)
          Ixus 300: 27.612 Bef

          Zelfde winkel, Digital Ixus V:
          26.382 Bef

          enz enz

          Lijkt me dus geen slechte prijs bij Redcorp.

          --
          Met vriendelijke groeten,
          Sven De Troch
          sven@nt-admin.com
          --
          Quidquid latine dictum sit, altum videtur!

          Comment


          • #6
            Is redcorp betrouwbaar, qua garantie en levering, enz... ?

            Iemand ervaringen?

            mvg
            Didier

            Comment


            • #7
              Ik heb er een backupsysteem (HP Ultrium 230e, 100GB/tape) gekocht van rond de 200.000 fr terwijl onze gewone leverancier onmogelijk deze prijs kon geven (240.000 was de laagste prijs via de officiële import, zonder hun winst dan nog...) Waarschijnlijk via import maar we hebben geen problemen gehad... We hebben er ook al hopen Epson papier gekocht tegen prijzen die je nergens anders tegen komt... enfin... blijkbaar zijn ze zeer goedkoop voor sommige produkten...

              groeten,
              Wim

              Sony A7RIV - Sony 16-35 f2.8 GM - Tamron 35-150 f2-f2.8 - Tamron 150-500 f5-f6.7 - Metz 54MZ-4i / SCA3302 M9 - Lowepro Slingshot 200AW

              Comment


              • #8
                Hier ben ik weer ;-)

                Hoogstwaarschijnlijk wordt het de ixus 300.
                Ik heb de camera nu wel ergens goedkoper gezien (1399 DM), voor 27980 fr dus inclusief btw.
                Het betreft hier een aankoop bij www.computeruniverse.net
                Iemand hier al goede ervaringen mee? Is de bijgeleverde garantie geldig in België? Wat kost levering eigenlijk (op site staat 'vanaf' 40DM) en hoelang moet je hier op je camera wachten?

                Als deze 'shop' het interessants blijkt dan wacht ik niet langer op mijn aankoop en laat ik jullie weten hoe alles is verlopen. Moest nu blijken dat computeruniverse niet te vertrouwen is dan plaats ik mijn order bij de (iets duurdere) Belgische redcorp.

                Alvast bedankt.
                Didier

                Comment


                • #9
                  Ik heb ook net bij computeruniverse besteld en ik moet zeggen dat tot hiertoe de service uitstekend was. Als ik binnen de maand m'n aangekochte waren(nikon cp995) niet zou hebben mag ik alsnog van de aankoop afzien en m'n geld terugvragen.
                  De site is in Duitsland trouwens door een heel bekend computerblad uitgeroepen tot 1 van de beste onlinewinkels van duitsland en ze werken dan ook met zeer betrouwbare partners !!

                  Ik hoop je hiermee van dienst te zijn geweest.

                  mvg. Gaetan

                  Comment


                  • #10
                    Toch eerst even zeggen dat jullie me toch wel aardig op weg hebben geholpen.
                    Als ik een camera koop dat doe ik dat bij www.computeruniverse.net

                    Het enige probleem is dat ik ben beginnen twijfelen tussen de Canon A 20 en en Canon Ixus..... De ixus is compacter, heeft een bijgeleverde Li-ion batterij, maar is wel veel duurder. En aangezien ik de camera enkel zal gebruiken om wat vakantiefoto's te nemen denk ik dat de A20 misschien een betere investering zal zijn.

                    Wat denken jullie?

                    En als ik een extra compactflashkaart wil bestellen, doe ik dat dan best ook via computeruniverse ? Ik ben nl al enkele Amerikaanse sites tegengekomen waar ze echt veel goedkoper zijn, maar ze leveren enkel binnnen de US.

                    Kent er iemand goedkope adressen die ook in België leveren?


                    met vriendelijke groeten
                    Didier

                    Comment


                    • #11
                      Hi,
                      Verleden week kocht ik een Canon A20.
                      Het is een click and go toestel. Voor de moment gebruikte ik alleen nog maar de /automatische/ instellingen. Knopje half indrukken voor de autofocus en verder klikken is dan de boodschap.
                      Helaas heb ik de indruk dat de flits redelijk zwak is en hij vreet batterijen (maar dat ligt misschien aan mij...lcd, flits, zoomen, beelden bekijken via het tv-toesel, etc.). Daarintegen vind ik dat de macro-shots bijzonder geslaagd overkomen. Natuurlijk moet ik er nog bij zeggen dat ik niets van fotografie ken (sluitertijden, witbalans, etc). Ondertussen ben ik erachter gekomen dat ik verschrikkelijk bibber met een toestel in mijn handen en dat komt de foto ook niet echt ten goede
                      Eigenlijk ben ik meer dan tevreden van de A20. Misschien is het maar omdat ik een gewoon huis-tuin-keuken shooter ben
                      Vooral die 3x optische zoom, die doet absoluut goed zijn job.
                      Indien gewenst plaats ik één van de dagen wel wat foto's online. Ze zijn beslist niet allemaal even geslaagd, dit te meer ik het toestel ook nog moet leren kennen.
                      Gekocht bij een Actionshop voor 22.500. Let wel, blijkbaar zijn de prijzen van die keten afhankelijk van winkel tot winkel (in een andere Actionshop stond ie voor 22.000). Als extraatje heb ik er een set oplaadbare batterijen en een CF 64mb bijgekocht.
                      Met vriendelijke groet,

                      Pierre

                      Comment


                      • #12
                        Het zou inderdaad leuk zijn om je foto's gemaakt met de A20 eens te bekijken. Hou ons zeker op de hoogte!

                        Toch nog redelijk goede prijs 22000fr, of heb ik het mis. De goedkoopste prijs die ik vond was bij computeruniverse, en dat was voor 21615fr.... dus zoveel verschilt dat nu ook weer niet.

                        Heb je die batterijen en lader veel betaald?
                        En 64 mb, hoeveel mag ik daar de dag van vandaag nog aan geven?

                        mvg
                        Didier

                        Comment


                        • #13
                          De lader die ik kocht is een Varta lader NH-NC(1600) + 4 batterijen 1.495bfr (maar wellicht zijn er betere te vinden?)
                          En voor de CF 64mb betaalde ik 4.925bfr.
                          Een kleine selectie van de eerste foto's vind je hier. Allemaal getrokken in dezelfde res.
                          http://users.pandora.be/pm/foto/Page.html
                          Mvg,

                          Pierre



                          Edited by - Pierre on 13 June 2001 20:40:19

                          Comment


                          • #14
                            Hallo Pierre,

                            In verband met het "bibberprobleem".
                            Ik denk dat je hetzelfde bibberprobleem kan hebben als ik dikwijls heb. Vooral nu ik de laatste jaren te weinig fotos gemaakt heb om "in form" te zijn, duikt het weer op.
                            Ik weet hoe het komt, maar dikwijls betrap ik mezelf erop dat ik weer dezelfde fout gemaakt heb. Als het te laat is natuurlijk.

                            Als iemand een interessante foto wil maken, dan heeft hij de neiging om SNEL en HARD de knop in te drukken. Om toch maar die mooie foto niet te missen op dit "enige" moment.
                            Welnu : mijn fout is dat ik in zo'n geval in feite de hele camera naar beneden druk (van de zenuwen ??? ) i.p.v. met de vinger lichtes de sluiterknop te "strelen". Vandaar die "bibber". Het vraagt en beetje oefening en aandacht. Maar als je er op let betert het snel.
                            Groetjes

                            Skitch


                            Wacht ongeduldig op zijn Fuji 6900Z.
                            " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

                            Comment

                            Working...
                            X