Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Smartmedia kaartjes.

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Smartmedia kaartjes.

    Er "zouden" af en toe wel eens problemen voorkomen bij het gebruik van Smartmedia kaartjes in camera's / readers / ..., vnl. dan in een combinatie van verschillende toestellen. Twee interessante url's daaromtrent zijn http://imaging-resource.com/IRNEWS/a...rrent.htm#Thef & http://www.digit-life.com/articles/smcrestore/.

    Kan misschien handig zijn voor alle toekomstige bezitters van de Fuji 6900Z bvb.

    --
    Met vriendelijke groeten,
    Sven De Troch
    sven@nt-admin.com
    --
    Quidquid latine dictum sit, altum videtur!

  • #2
    Algemeen advies om problemen te vermijden, blijkt het volgende te zijn:
    "Reformat the card(s) with the camera (look in the manual to see how that is
    done). Use the reader to move images only and the camera to delete and manage
    images on the card."

    --
    Met vriendelijke groeten,
    Sven De Troch
    sven@nt-admin.com
    --
    Quidquid latine dictum sit, altum videtur!

    Comment


    • #3
      Inderdaad Sven,
      Een van mijn eerste "angsten" was het gebruik van Smart Media kaarten. Dit was ook een van de reden waarom ik de FUJI zo laat "ondekt" heb. (Ik sloot eerst al de Smartmedia camera's uit in mijn keuzes...) In de Franse magazines steken ze het zelfs niet onder stoelen of banken dat ze de Smartmedia niet lusten....
      Nochtans hebben, merkwaardigerwijs (!!!) enkele "betere merken" deze kaart. Fuji uiteraard maar ook bvb Olympus, Ricoh, enz...
      De reden is dat de "software" van de Smartmedia kaart gestuurd wordt door de camera. Bij de Compactflash zit die software in de kaart zelf. Dit houdt in dat je bij de Smartmedia de camera MOET gebruiken om te formatteren enz. Ook zouden de contacten van de Smartmedia een ietsje gevoeliger zijn. (Rein houden en zorgvuldig wegbergen dus.)
      MAAR : Bij het juiste gebruik van de Smartmedia , waarbij de door jou aangehaalde sites waardevol zijn om te lezen, zullen er, volgens de ervaringen van de "nauwgezette" gebruikers minder, zelfs nooit, problemen zijn met de Smartmedia. Een ervaren beroepsfotograaf heeft me daarvan overuigd. Als hij problemen had met kaarten was het met CompactFlash....
      Een Smartmedia vraagt een beetje meer "kennis van zaken" (d.w.z. de gebruiksaanwijzing lezen en juist volgen), maar dit wordt dan uiteindelijk beloond door een kaart die minder problemen geeft dan de anderen.

      Skitch<font size=1></font id=size1><font size=2></font id=size2>

      Wacht ongeduldig op zijn Fuji 6900Z.
      " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

      Comment


      • #4
        Hallo,

        Ik gebruik sinds 1999 Compac Flash kaarten en heb ze een oneindig aantal malen gebruikt en gewist. Tot nu toe heb ik nog geen enkele fout gehad bij de CF kaarten.
        Op school hebben we een Fuji camera met SM geheugen. De twee kaarten die we hebben (Fuji) vertonen beiden fouten ...
        De Cf kaarten worden gelezen in een Sandisk USB Cardreader en zijn dus al een oneidig aantal malen in de reader geplaatst (65.000 foto's sinds 1999 ...). Steeds zonder problemen en zonder één enkele fout.
        Ik heb dus het volste vertrouwen in CF-kaarten. Dat kan ik niet zeggen van SM ...
        Hier komt geen SM kaart meer binnen.
        De ene die ik heb zat standaard bij de E-10 en is tot nu toe 1 keer gebruikt omdat alle CF-kaarten "vol" waren ...

        Jaja
        webmaster Belgium Digital

        Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
        Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

        Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

        Comment


        • #5
          Hallo JaJa.
          Ik weet het. De CompactFlash kaarten geven in de dagelijkse praktijk de minste problemen. De professionele fotograaf die ik gesproken heb vertelde het me wel anders. Op internet lees je meestal over problemen met SmartMedia kaarten. Dat zal zijn redenen hebben. Akkoord : ik heb GEEN ervaring, nog niet. Als beginneling kan ik mijn ervaring niet gebruiken maar wil ik luisteren naar wat anderen me te vertellen hebben. En jouw CompactFlash kaarten hebben inderdaad al heel wat goed werk afgeleverd.
          Maar ik denk nu, na veel zoekwerk, dat de gebruikers van SmartMedia kaarten niet bang hoeven te zijn. Ik geloof dat een juiste behandeling van SmartMedia kaarten goede resultaten oplevert.
          Mijn ervaring in de digitale fotografie moet nog beginnen..... en ik hoop daat het leuk wordt, met mijn Fuji en zijn Smartmedia kaarten. De links die Sven gepost heeft zijn hierbij ook heel nuttig.

          Groetjes

          Skitch

          Wacht ongeduldig op zijn Fuji 6900Z.

          Edited by - aspherix on 10 June 2001 21:44:25
          " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

          Comment


          • #6
            Ik heb een gloednieuwe Smartmedia 128Mb ( nog
            ingepakt ) en zou die graag ruilen voor een CF 128Mb . Enige belangstelling ?

            Danny

            To live to serve .

            Comment


            • #7

              Hallo,

              Ik gebruik sinds 1999 Compac Flash kaarten en heb ze een oneindig aantal malen gebruikt en gewist. Tot nu toe heb ik nog geen enkele fout gehad bij de CF kaarten.
              Op school hebben we een Fuji camera met SM geheugen. De twee kaarten die we hebben (Fuji) vertonen beiden fouten ...
              De Cf kaarten worden gelezen in een Sandisk USB Cardreader en zijn dus al een oneidig aantal malen in de reader geplaatst (65.000 foto's sinds 1999 ...). Steeds zonder problemen en zonder één enkele fout.
              Ik heb dus het volste vertrouwen in CF-kaarten. Dat kan ik niet zeggen van SM ...
              Hier komt geen SM kaart meer binnen.
              De ene die ik heb zat standaard bij de E-10 en is tot nu toe 1 keer gebruikt omdat alle CF-kaarten "vol" waren ...

              Jaja
              webmaster Belgium Digital


              Comment

              Working...
              X