Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Minolta Dimage7

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Minolta Dimage7

    Hallo iedereen,

    Dit is echt wel eentje om te zien.
    Live beelden van de dimage7 voor al diegene die twijfelen...

    http://www.techtv.com/... .../story/0%2C23008%2C3329013%2C00.html

    veel plezier

    Gaetan



  • #2
    Probleempje met de url?

    --
    Met vriendelijke groeten,
    Sven De Troch
    sven@nt-admin.com
    --
    Quidquid latine dictum sit, altum videtur!

    Comment


    • #3
      http://www.techtv.com/... .../story/0%2C23008%2C3329013%2C00.html

      sorry dit zou beter moeten werken

      Gaetan

      Comment


      • #4
        Weer niet gelukt om de een of andere reden, in ieder geval gebruik heel deze lijn als url en je komt er wel.(Rijmt zelfs nog een beetje)Af en toe eens wat werken kan ook geen kwaad he jongens !!

        Gaetan

        Comment


        • #5

          Weer niet gelukt om de een of andere reden, in ieder geval gebruik heel deze lijn als url en je komt er wel.(Rijmt zelfs nog een beetje)Af en toe eens wat werken kan ook geen kwaad he jongens !!

          Gaetan


          Sony A7RIV - Sony 16-35 f2.8 GM - Tamron 35-150 f2-f2.8 - Tamron 150-500 f5-f6.7 - Metz 54MZ-4i / SCA3302 M9 - Lowepro Slingshot 200AW

          Comment


          • #6
            misschien werk het zo:
            http://www.techtv.com/products/consumerelectronics/story/0,23008,3329013,00.html

            of zo:


            Sony A7RIV - Sony 16-35 f2.8 GM - Tamron 35-150 f2-f2.8 - Tamron 150-500 f5-f6.7 - Metz 54MZ-4i / SCA3302 M9 - Lowepro Slingshot 200AW

            Comment


            • #7
              Ongelooflijk Wim, ge ziet met een beetje hulp geraakt men een heel eind !

              bedankt Gaetan

              Comment


              • #8
                Bij Action Shop staat ie te koop aan 64.990 maar nog niet leverbaar. Verwacht wordt dat ie begin juli beperkt en moeilijk leverbaar zal zijn en eind juli beter. Ze doen blijkbaar ook 10% van hun prijs voor contante betaling... Niet slecht dus. Ik ga nog even wachten met de aankoop, de S75 kon me niet zo overtuigen.

                Comment


                • #9
                  In de States is ie leverbaar voor 1500$, niet goedkoop maar allez...

                  http://www.ssdonline.com/detail_page.cfm?Productid=2766-301&affid=A01&urlid=2766-301


                  Bij Action Shop staat ie te koop aan 64.990 maar nog niet leverbaar. Verwacht wordt dat ie begin juli beperkt en moeilijk leverbaar zal zijn en eind juli beter. Ze doen blijkbaar ook 10% van hun prijs voor contante betaling... Niet slecht dus. Ik ga nog even wachten met de aankoop, de S75 kon me niet zo overtuigen.


                  Comment


                  • #10
                    Hallo iedereen,
                    Misschien ben ik wat te laat....
                    Zojuist de review gelezen van de Dimage 7.
                    http://www.dpreview.com/reviews/minoltadimage7/

                    Sven (en Jurgen ?), we hoeven geen tranen te laten met onze 6900Z keuze.

                    Met vriendelijke groeten.

                    Skitch
                    " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

                    Comment


                    • #11
                      Inderdaad, lijkt dat we (nog steeds) een goede koop hebben gedaan.

                      Voordelen van de DImage in mijn ogen: het nuttig lcd schermpje bovenaan de camera en het uiterlijk (hoewel dit lijkt tegen te vallen, afgaande op Phil zijn review).

                      Dus, nog steeds blij met mijn FJ6900Z

                      --
                      Met vriendelijke groeten,
                      Sven De Troch
                      sven@nt-admin.com
                      --
                      Quidquid latine dictum sit, altum videtur!

                      Comment


                      • #12
                        Ik zou zelfs meer zeggen aspherix. Had je die andere gekocht had je er nu waarschijnlijk spijt van gehad. Heel duur ding die D7 en afgaande op de review zeker niet beter dan de 6900Z, integendeel.

                        En Sven smaken verschillen want de 6900 ziet er in mijn ogen sexy uit en dat kan ik echt niet zeggen van de D7.


                        Comment


                        • #13
                          Ik betwijfel sterk of de beeldkwaliteit van de 6900 beter is dan de D7. Kleurweergave van de D7 en detailering is alleszins een pak beter, dynamiek zal ongeveer hetzelfde zijn. Ik heb de indruk dat iedereen Phil een beetje teveel gelooft, z'n testen zijn wel 'biased' ondanks wat ie zegt op z'n forum. Hij was bijvoorbeeld enorm lovend over de 990 terwijl hij later bij de vergelijking met de G1 met z'n eigen ogen zag wat voor een flutkleuren de 990 weergeeft (blauwe lucht ziet er flets/groenig uit).

                          Ik geloof nog altijd dat de D7 een behoorlijke doorbraak is op de digitale camera markt, zowel omwille van z'n prijs als z'n mogelijkheden. Heb je de ganse test gelezen? Heb je al gezien wat je allemaal kan instellen? Het is een zeer doordacht toestel dat met z'n 5.2 MP een langer leven beschoren is dan de 6900.

                          mvg,
                          Wim


                          Ik zou zelfs meer zeggen aspherix. Had je die andere gekocht had je er nu waarschijnlijk spijt van gehad. Heel duur ding die D7 en afgaande op de review zeker niet beter dan de 6900Z, integendeel.

                          En Sven smaken verschillen want de 6900 ziet er in mijn ogen sexy uit en dat kan ik echt niet zeggen van de D7.

                          Sony A7RIV - Sony 16-35 f2.8 GM - Tamron 35-150 f2-f2.8 - Tamron 150-500 f5-f6.7 - Metz 54MZ-4i / SCA3302 M9 - Lowepro Slingshot 200AW

                          Comment


                          • #14

                            Ik betwijfel sterk of de beeldkwaliteit van de 6900 beter is dan de D7.
                            Zou kunnen, maar heb je het prijsverschil al gezien? Echt goedkoop is de D7 toch niet te noemen me dunkt. Mijns inziens lijkt me dat de D7 een beetje opgeblazen is in de media, het wordt voorgesteld als "de langverwachte, schitterende camera", maar ik vind hem prijs/kwaliteit wel een beetje duur, dan zou ik al eerder opteren voor de D5.

                            Wat de 5.2 MP betreft, dat zal inderdaad langer actueel zijn dan 3.4 MP, maar 3.4 MP lijkt me voor de doorsnee gebruiker toch al meer dan voldoende, je kan hier toch al redelijk grote posters deftig met maken?

                            Ik denk (als DC beginneling uiteraard) dat we met de DC's een beetje de lijn zullen volgen van pc's. Snel nieuwe modellen op de markt, snelle veroudering. 't Is een beetje te vergelijken met nu bvb een Pentium IV te kopen, welke zoals je zegt "langer zal meegaan" dan een Pentium III. Maar als je de snelheidswinst/prijsverschil bekijkt, dan is de keuze snel gemaakt (in mijn geval dan toch). 't Is bijvoorbeeld niet omdat een PII 300 MHz niet meer recent is, dat de gewone gebruiker geen Office toepassingen meer kan draaien?

                            Just my 2c.

                            --
                            Met vriendelijke groeten,
                            Sven De Troch
                            sven@nt-admin.com
                            --
                            Quidquid latine dictum sit, altum videtur!

                            Comment


                            • #15
                              Het prijsverschil ? Ja.

                              Ergens moet ik binnen een budget blijven bij het kopen van mijn speelgoed. Een Nikon D1X kan ik ook wel gebruiken.... liefst met veel lenzen erbij.

                              Maar ook het gebruik van de camera speelt een rol. Een vergroting op A4 formaat is ook niet alledaags. Photo is mijn hobby en niet mijn beroep. En de 6900Z kan ook een A3 afdruk aan als het moet.

                              Met de resolutie van de 3.4 Mp Fuji en zijn tele zit ik ook aan "mijn" limiet in verband met bewegingsonscherpte als ik geen statief gebruik. Meer Megapixels gaan dit alleen maar benadrukken.

                              Er worden ook nog nieuwe cameras op de markt gebracht met 1.3 en 2.1 Mpixels. Die hebben ook hun kopers. En maken ook mooie en goede fotos voor het fotoalbum.

                              Daarbij kan iemand niet eeuwig blijven wachten totdat er telkens een "betere" camera op de markt komt. Dan kan het heel lang duren...

                              Wat ik wel hoop is dat met de tijd, als de 3.4 Mp een beetje uit de tijd geraakt zou zijn, de prijzen gedaald zijn.
                              Misschien koop ik dan over 10 jaar een doodgewone 12.3 Megapixel camera. En zelfs dan zal er nog beter te vinden zijn op de markt.





                              Met vriendelijke groeten.

                              Skitch
                              " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

                              Comment

                              Working...
                              X