Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Digitale foto's laten afdrukken?

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Digitale foto's laten afdrukken?

    Ik heb Wim zijn testen gelezen op de website, blijkt dat goede afdrukdiensten (prijs/kwaliteit) toch Spector en Agfanet zijn.

    Enkele vraagjes:
    - Wim, welke dienst gebruik jij, rekening houdend met je ervaringen opgedaan tijdens de testen?
    - Agfanet lijkt me iets goedkoper en iets makkelijker (via post geleverd). Is het kwaliteitsverschil 'echt merkbaar' tussen Spector en Agfanet? Ik zou Agfanet gebruiken als niemand mij dat zou afraden?
    - Wat betreft de grootte, voor het afdrukken moeten de foto's een 3:2 verhouding hebben. Gezien ik absoluut geen ervaring heb op dat gebied; Beter onmiddellijk fotograferen in 3:2 verhouding of later aanpassen in P.S. bvb of (via bvb Agfanet) hun programma laten "croppen"?

    Bedankt voor de info, ik heb nog veel te leren op het gebied van de digitale fotografie

    --
    Met vriendelijke groeten,
    Sven De Troch
    sven@nt-admin.com
    --
    Quidquid latine dictum sit, altum videtur!

  • #2
    Eigenlijk gebruik ik altijd Photobox in London... zijn goedkoper dan Spector en crack hetzelfde en je hebt je foto's ook vlug (3 dagen). En ze hebben het formaat 11x15 cm... komt overeen met de beeldverhouding van vele camera's...

    Ja het verschil is merkbaar, foto's van Colormailer zijn iets meer naar de groenige kant...

    Over Photobox: sinds eind vorig jaar gebruiken ze beta software van Fuji die volgens de EXIF informatie in je beelden een kleurprofiel toepast op je foto's... Ik vond het maar niks... Ik had net een bestelling van meer dan 2000 fr. geplaatst en het resultaat was niet wat ik verwacht had. Ik mailde ze het en ze hebben de ganse opdracht opnieuw afgedrukt zonder het calibratiesystem, was stukken beter... allemaal gratis en voor niets...

    Mocht je daar een bestelling plaatsen, vraag zeker dat ze dat EXIF kleursysteem uit zetten voor je account, ik kan het nooit meer voor hebben want bij mij staat het uit.

    Let wel op met 11x15 cm formaat, albums met vaste grootte kan je niet gebruiken want die zijn allemaal voor 10x15 cm... Beste manier is dan ze allemaal zelf te croppen in Photoshop, jij kan beter beoordelen van welke kant er 1 cm af moet, anders snijden zij er langs iedere kant een halve cm af... kan soms niet goed uitkomen... En van het systeem met 2 witte randjes op een 10x15 ben ik ook afgestapt... foto's worden wel erg klein zo...

    groeten,
    Wim

    Sony A7RIV - Sony 16-35 f2.8 GM - Tamron 35-150 f2-f2.8 - Tamron 150-500 f5-f6.7 - Metz 54MZ-4i / SCA3302 M9 - Lowepro Slingshot 200AW

    Comment


    • #3
      Ik heb al afdrukken laten maken bij Spector en bij Agfa. Bij Spector had ik alleen maar goeie foto's gekregen en de resultaten zijn altijd de beste. SPECTOR is de BESTE. Maar bij Agfa zijn de resultaten nogal verschillend naargelang het labo dat je kiest. Ik had niet colormailer gekozen maar een belgische. Dit was heel handig want ik had ze 2 dagen later thuis en kon dan via overschrijving betalen. De resultaten waren gewoon SLECHT en ik zal dus ook nooit meer deze dienst gebruiken. Tegelijkertijd had ik ook een poster formaat besteld bij Colormailer ( was de enige die dit aanbood). Ik vreesde het ergste maar de poster was van uitstekende kwaliteit. Levering nam wel 10 dagen in beslag.
      Ik heb nooit geen kleiner formaat besteld bij Colormailer maar gezien de resultaten van de poster zullen deze waarschijnlijk ook goed zijn maar niet beter dan Spector misschien ook niet slechter.

      Ik gebruik nog enkel Spector en voor een poster zal ik Colormailer nog wel een keer gebruiken want dat mag wel wat meer tijd in beslag nemen.

      Spector is iets duurder en minder handig dan die lokale Agfa Fotolabs maar geloof me vrij dat als je de foto's kon zien je geen 2 sec zou twijfelen om Spector te nemen.

      Comment


      • #4
        Heeft iemand ooit al eens gebruik gemaakt van de diensten van FNAC ?
        Wat waren de resultaten ?

        thx Gaetan

        Comment


        • #5
          nog niet geprobeerd... hoe zijn de prijzen? vallen ze mee?

          Wim

          Sony A7RIV - Sony 16-35 f2.8 GM - Tamron 35-150 f2-f2.8 - Tamron 150-500 f5-f6.7 - Metz 54MZ-4i / SCA3302 M9 - Lowepro Slingshot 200AW

          Comment


          • #6
            Wel ik gebruik voor mijn afdrukken Fujicolor
            iemand ervaring mee,of ben ik alleen.
            Ik vind de foto zeer acuraat.
            ook de prijs valt mee.
            15 fr de foto 10X15 54 fr opstart kosten.
            Ik zend ze door via internet.
            en haal ze op bij video demey in brugge.
            laat eens iets horen.


            Comment


            • #7
              Wat bedoel je juist met 'Fujicolor'? Staat enkel dat achteraan op de foto? Normaal hoort er achteraan 'Fujicolor Crystal Archive Paper' op te staan... anders gebruikt ie volgens mij het verkeerde fotopapier maar ik ben daar niet 100% zeker van...

              Normaal worden die afdrukken met de Fuji Digital Frontier gemaakt, tbeste tot nu toe op de markt...

              groeten,
              Wim

              Edited by - Wim on 13 June 2001 23:05:30
              Sony A7RIV - Sony 16-35 f2.8 GM - Tamron 35-150 f2-f2.8 - Tamron 150-500 f5-f6.7 - Metz 54MZ-4i / SCA3302 M9 - Lowepro Slingshot 200AW

              Comment


              • #8
                Nee ik bedoelde waar ik mijn afdrukken bestel
                http//www.fujicolor.nl
                kijk maar eens.
                groetjes marnix

                Comment


                • #9
                  Aha, interessant... Fujicolor... hmmmz... Baccolor... als ik me goed herinner zijn dit dezelfde mensen als Prestoprint... http://www.prestoprint.be/
                  Ik heb Prestoprint ook getest maar niet gepubliceerd (omdat ze te laat waren voor de tweede update en omdat de kwaliteit toen slechter was dan Spector/Photobox)
                  Maar ik zal ze bij de volgende test opnieuw opnemen (als ik nog mag na hun prints niet gepubliceerd te hebben

                  Ik ben aan de volgende update bezig, ik wacht nu enkel nog op 1 beeld van de Dimage7 (productiemodel) wat ik volgende week ergens verwacht... De bedoeling is om 5 verschillende beelden van recente camera's te gebruiken...

                  groeten,
                  Wim

                  Sony A7RIV - Sony 16-35 f2.8 GM - Tamron 35-150 f2-f2.8 - Tamron 150-500 f5-f6.7 - Metz 54MZ-4i / SCA3302 M9 - Lowepro Slingshot 200AW

                  Comment


                  • #10
                    De dimage 7 zal wel op uw top 10 lijst staan.
                    deze camera is zeker niet slecht,zo op het eerste gezicht.
                    Voor mij tellen al die miljoenen pixels niet zo echt mee.zoals fuji doet met te intepoleren.
                    Je kan eigenlijk met photoshop 5/6 net het zelfde doen.
                    Nee mijn camera moet puur zijn.
                    zeker de color balance en de kleur moeten uitstekent zijn,tot nu toe nog geen camera gezien die kwa beeld the E10 benadert.
                    pixels genoeg,maar dat maakt nog geen mooie foto.
                    en dan natuurlijk de fotograaf die deze tools moet kunnen gebruiken .
                    marnix claus


                    Comment


                    • #11
                      Over resolutie... de dimage 7 doet geen interpolatie en heeft wel degelijk een resolutievoordeel tov de 3.3 en 4 MP camera's. Qua kleur is voor mij nog steeds de D30 de kampioen in dynamiek. De dimage 7 zal zeker geen betere kleuren weergeven dan de E10 maar z'n prijs is zoveel interessanter tesamen met dat kleine resolutievoordeel... Zie het zo: de dimage 7 is voor E10 gebruikers totaal niet het overwegen waard. Ik plan een aankoop voor het einde van dit jaar nog en de dimage7 is een goede kanshebber... maar er zullen wellicht nog meer 5.2MP camera's uitkomen in die periode dus ik wacht ze beter af. Het is alleszins een feit dat de komst van de dimage 5/7 serieus druk zet op de concurrentie... Je moet bijna dom zijn om nu nog een 995 of soortgelijke camera te kopen als je weet dat de dimage 5 (in augustus op de markt) even veel kost maar met echte manuele focus & zoom (7x) komt... enfin, laten we wel de beeldkwaliteit nog even afwachten

                      Wim

                      Sony A7RIV - Sony 16-35 f2.8 GM - Tamron 35-150 f2-f2.8 - Tamron 150-500 f5-f6.7 - Metz 54MZ-4i / SCA3302 M9 - Lowepro Slingshot 200AW

                      Comment


                      • #12
                        Ja daar zegt het wim.
                        wel ik heb de E10 gekozen om vershillende redens. niet alleen resolutie.
                        wat zeer belangrijk is,en dat vergeten de meeste is de Lens.
                        Je moet echt eens een foto van de E10 vergelijken met de D30
                        This natuurlijk persoonlijk maar ik vindt het beeld van de d30 niet zo goed.
                        Niet dat het slecht is,maar de E10 heeft meer echte foto's dan de D30
                        dat is natuurlijk smaak he.
                        marnix claus

                        Comment


                        • #13
                          Probeer ook eens Prestoprint.be.
                          Zelfde papier als Spector. Indertijd zelfde opnames naar zowel Spector als prestoprint verzonden en men zou gaan denken dat ze uit hetzelfde labo komen. Geen verschil te zien !
                          Ook is het goedkoper, slecht 15bfr voor een 10x15 en 54 bfr verwerkingskosten.
                          Alleen spijtig dat het oploaden van files lang duurt, als je geen kabel of ADSL hebt moet jer er zelf niet aan beginnen. Om 30Mb up te loaden heb je 45min to 1 uur nodig !
                          Hierover reeds met Wim gemaild en ik zie dat hij nu ook prestoprint in volgende test zal opnemen, dus afwachten.

                          Groeten

                          Vinc VB




                          Edited by - vince on 14 June 2001 21:43:33

                          Edited by - vince on 16 June 2001 09:29:24

                          Edited by - vince on 16 June 2001 09:29:55
                          daVinci
                          www.pbase.com/davinci/ die spijtig genoeg niet meer ge-update wordt (tijd ....)

                          Comment


                          • #14
                            Ewel zal t'eens uitproberen.
                            laat iets weten.
                            marnix

                            Comment


                            • #15
                              ben zeer tevreden van de spector foto's


                              Asterix
                              Homepage Asterix

                              Comment

                              Working...
                              X