Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Waarom CP995 als je voor 5000 fr. meer 6MP hebt?

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Waarom CP995 als je voor 5000 fr. meer 6MP hebt?

    Heb net de nieuwe Action Shop catalogus gekregen en daar staat de CP990 voor 59.990 en de Minolta Dimage 7 voor 64.990. OK OK, de CP990 zal in andere winkels wel goedkoper te krijgen zijn maar dat geldt dan ook voor de Dimage 7... Als je het mij vraagt zal de Dimage een grote prijzenstorm doen losbreken in de prosumer markt. Even vergelijken:
    - 3x tegen 7x zoom
    - 3.3 tegen 5.2 megapixel
    - echte manuele bediening van zoom en focus tegen 'knopjesmanueel'
    - hot shoe tov een idioot uitziende bracket...

    enfin, enkel al de resolutie van die camera is al een voldoende groot argument... Zelfs de E10 zal het er zeer lastig mee hebben met z'n ruisige 4MP ccd. En ik vermoed dat de Canon Pro90 bij deze ook uit het veld geslagen is met z'n flauwe 2.6 MP... Wat is beter: 2.6 MP en 370mm zoom of 5.2 MP en 200mm zoom??


    Wim
    Sony A7RIV - Sony 16-35 f2.8 GM - Tamron 35-150 f2-f2.8 - Tamron 150-500 f5-f6.7 - Metz 54MZ-4i / SCA3302 M9 - Lowepro Slingshot 200AW

  • #2
    Hmm, heb het boekje van Actionshop hier ook gekregen, we zullen dat eens bekijken, 't is nog niet te laat om van gedacht te veranderen
    Bedankt voor de tip Wim.

    Wat me wel opvalt is het kleine prijsverschil tussen de twee in Europa en het grote prijsverschil in de USA (de CP995 heeft een aanbevolen prijs van 900$ in de USA, de Minolta D7 een aanbevolen prijs van 1500$)?

    De CP990 van Actionshop zal waarschijnlijk nog wel in prijs zakken op het moment dat ze de CP995 aanbieden veronderstel ik?

    Op http://www.dimage.minolta.com is er bijkomende info te verkrijgen over dit apparaat. 't Is waarschijnlijk ook veel prettiger van foto's te nemen met een SLR dan met een ander modelletje veronderstel ik?

    --
    Met vriendelijke groeten,
    Sven De Troch
    sven@nt-admin.com
    --
    Quidquid latine dictum sit, altum videtur!

    Comment


    • #3
      Ik zou niet twijfelen wat ik nu moest bestellen Download maar eens de full size beelden op DPReview (en de 2 andere sites ook, zie nieuws item over dimage 7 op dpreview...)

      Trouwens, de Dimage 5 is net dezelfde maar met 3.3 MP en kost maar 900$ (adviesprijs) maar komt pas over een paar maanden uit, ze geven blijkbaar voorkeur aan hun topmodel (logisch).
      Nee, de tijd van het coolpix 9xx kingdom is over volgens mij als ze niets aan hun prijzen doen... De Dimage 5 en 7 zijn zeer goedkoop voor wat ze bieden...

      Wim

      Sony A7RIV - Sony 16-35 f2.8 GM - Tamron 35-150 f2-f2.8 - Tamron 150-500 f5-f6.7 - Metz 54MZ-4i / SCA3302 M9 - Lowepro Slingshot 200AW

      Comment


      • #4
        Het ziet er inderdaad allemaal wel verleidelijk uit, maar hou er toch nog maar even rekening mee dat het nog niet om een produktiemodel gaat, nog even afwachten dus naar die verdere reviews.

        groetjes

        Gaetan

        Comment


        • #5
          Ga eens een kijkje nemen op de volgende URL
          http://www.dpreview.com/forums/read.asp?forum=1019&page=1&message=1127707

          Je mag je echt niet blind staren op het aantal Pixels alleen, ik weet niet of je al eens een vergroting van 40 X 50 gezien hebt van een digitale opname met de Nikon D 1
          Die heeft slechts 2.7 mega pixels maar wat een kwaliteit. De grote van de pixels hebben ook veel belang.

          Met Vriendelijke groeten
          Jeff Ceuppens
          jeff.ceuppens@skynet.be
          Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

          Comment


          • #6
            Ik heb al genoeg D1 foto's gezien, kheb er al een paar duizend bijgewerkt voor magazine drukwerk zodus... en ik ben niet onder de indruk van de D1... (ook onze D1 fotograaf niet trouwens...)
            Wat die amerikanen daar allemaal op het forum uit hun nek aant zwanzen zijn weet ik niet maar niet iedereen heeft er het geld voor over om een D30+lens te kopen en ze vergelijken foto's 1:1 dus ze zijn aant zeveren want hoe kan je nu 2.8 en 5.2 MP op 1:1 vergelijken??? Wees er maar heel zeker van dat de dimage 7 veel meer fijne details opgepikt zal hebben dan de D30 als je het D30 beeld opblaast naar 5.2 MP... Over dynamiek hebben ze gelijk, de D30 heeft een prachtig toonverloop met een beter dynamisch bereik dan de dimage 7, maar daar betaal je dan ook voor...

            Over de E10 vergelijking die ze maken, ik heb de indruk dat de dimage 7 MINDER ruis toont (op 100 asa toch) op de beta sample shots die je kan vinden op die 3 testsites dan de E10... maarja... amerikanen...

            Over de EVF viewfinder... moet ik ook nog eens goed bekijken maar het ziet er alleszins veelbelovend uit omdat het een ander type is dan de tot nu toe gebruikte, 220.000 pixels tov 120.000 pixels EN daarbovenop kan 1 pixel 1 uniek kleur weergeven ipv dat je 3 pixels nodig hebt voor 1 kleur... resolutie is dus faktor 6 groter... en lichtgevoeligheid is ook beter omdat ie naar zwart/wit gaat in donkere omstandigheden en de gevoeligheid van de ccd tijdelijk boost om meer details te kunnen zien...

            We moeten de testen afwachten van de productiemodellen maar het ziet er alleszins al zeer goed uit... toch voor een camera in die categorie... probleem is dat de D30 een heel fijne camera is maar die 3.3 MP zal op termijn te weinig zijn voor zo'n toestel als je ziet dat de simpele consumer camera's al vlug 4 en 5 MP halen met meer scherpte maar minder dynamiek...

            Wim


            Sony A7RIV - Sony 16-35 f2.8 GM - Tamron 35-150 f2-f2.8 - Tamron 150-500 f5-f6.7 - Metz 54MZ-4i / SCA3302 M9 - Lowepro Slingshot 200AW

            Comment


            • #7
              Hi Wim,

              Ik hoop dat je gelijk krijgt als het toestel werkelijk in productie gaat. Al denk ik niet dat mijn D 30 zo vlug in de vergeethoek zal geraken. Het investeren in een syteem met verwisselbare lenzen heeft tal van voordelen ik ben het met je eens dat we hier over een echte investering praten, maar op de lange duur gaat dat zijn vruchten opleveren. Ik maak momenteel vergrotingen van mijn D 30 bestanden met Genuine Fractals tot een formaat van 30 X 45 in huis geprint op de Epson 1290 met een kwaliteit en voor een prijs die je nergens kan kopen. Ik heb verschillende testen gedaan, en momenteel heb ik de thuis haalbare kwaliteit weten te overtreffen met een een 30 x 45 print van de Durst lambda maar die heb ik dan ook 995 Bf moeten betalen. Voor de minder veeleisende (de meeste onder ons) zijn mijn prints, méér dan voldoen qua kleur en scherpte. Geinterpoleerd met Genuine Fractals van 3 naar 12 mega pixels.

              Met Vriendelijke groeten
              Jeff Ceuppens
              jeff.ceuppens@skynet.be

              Edited by - Digipics357 on 05 June 2001 21:43:38
              Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

              Comment

              Working...
              X