Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Continuous Ink System

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Continuous Ink System

    In de USA bestaat er sinds kort een vervanging voor de dure cartridges voor onze Epson printer. Het is een hele constructie met 6 afzondelijke flesjes ink die door middel van zeer dunne slangetjes verbonden zijn aan een zwarte en een kleur cartridge. De chip op de cartridges is write protected zodat ze (voor de printer altijd vol blijven) het is niet meer nodig ze uit de printer te halen je kan gewoon alle flesjes zo bijvullen. Ik heb de link vermeld dan kan je zelf eens een kijkje gaan nemen.
    http://www.nomorecarts.com/
    De verzendingen voor de 1270 en 1290 printers starten op 30 mei. Voorlopig kijk ik de kat nog wat uit de boom, het is ook niet echt goedkoop te noemen compleet met ink, verzending en inkomende rechten schat ik het op ongeveer $425 vlug gerekend een 19000 BF. Dan heb je gelijk 6 flesjes ink van elk 4 oz dat is ongeveer 120 ml ink van elke kleur. Als deze op zijn, of liefst voor dat ze op zijn kan je de ink alleen bestellen voor $110 voor 6 flesjes. Voorlopig alleen te bestellen via het internet, betaling met VISA kaart. Als er een van onze leden mocht belangstelling hebben om zo een kit te bestellen mag hij altijd met mij contact opnemen

    Met Vriendelijke groeten
    Jeff Ceuppens
    jeff.ceuppens@skynet.be
    Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

  • #2
    Hello Jeff,
    In mijn "goede oude tijd" heb ik refills gebruikt voor mijn HP Deskjet printer. Ik was toen al heel blij dat ik mijn typemachine kon wegbergen om met een "computer" brieven te schrijven dank zij Wordperfect......(klinkt nu bijna historich.... haha)
    Je moet er wel op letten dat de miscroscopisch kleine gaatjes van je inkjet geen stofpartikels kunnen doorlaten.
    Dus telkens als je inkt bijvult zullen er (voor 100% zeker) minuskule stofpartikels met de inkt naar de kop van de inkjet gaan, die dan definitief verstopt geraken.
    In de praktijk zal je dan één keer kunnen bijvullen, met véél geluk twee keer. Dan zal je alleszins de inktkoppen moeten vernieuwen.
    Je begrijpt dat je bij het bijvullen zo stofvrij mogelijk moet werken. En met "stof" bedoel ik niet die pluisjes die je ziet zweven door de lucht, maar de voor ons oog onzichtbare stofdeeltjes. Vul dan bij in een kamer die een tijdje zonder open ramen of deuren geweest is en stap niet door die kamer als een hazewind....
    (Voor die microscopische gaatjes van de inktkop zijn die zichtbare pluisjes zoals dikke boomstammen, zoniet gehele bossen).
    Als je je bewust bent van dit "microscopisch stofprobleem" kan je inderdaad wel geld uitsparen.

    Skitch

    Droomt van een Coolpix 995 of een Fuji 6900Z.
    " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

    Comment


    • #3
      Beste, Aspherix

      Ik ken dat in den tijd vulde ik ook bij voor de HP deskjet. Maar met den Epson is en wel degelijk een verschil de printkop is in dit geval een vast onderdeel van de printer en niet van de cartridge de cartrdige bevat alleen ink, ben je al eens gaan kijken op de site dan zie je heel het systeem voor je. Ik denk dat het wel wat is maar, ze zijn er wel vreselijk duur mee en daar komen dan nog eens invoerrechten en verzending bij voorlopig wacht ik nog wat af en lees de forums door op dprevieuw.com dat is nog altijd de beste site voor digitale fotografie.

      Met Vriendelijke groeten
      Jeff Ceuppens
      jeff.ceuppens@skynet.be
      Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

      Comment


      • #4
        Wel jongens ik heb een betere oplossing dan zo een duur systeem.
        surf eens naar http://www.Millennium.be
        en daar kunt he inkt bestellen voor bijna alle printers aan 1495 fr Kleur set + wit zwart set.
        Ik gebruik de HP P1000 Photoprinter en ik vul deze tot 10 keer.
        Nooit een probleem gehad.
        Van dat stof moet he u niet veel aantrekken.
        Er zit namelijk in iedere kleur cartridge een spons die de inkt samenhoud.
        Ik zou echt niet weten hoe dat stof door de sponsen zou geraken.
        hoe klein het ook moge wezen.
        een printer van 1 micron zou daar nog geen last van hebben.
        Wat er wel mogelijk is ,is dat de inkt te lang in de cartridge steekt en deze de fijne gaatjes van de met lazer gemaakte koppen verstopt.
        Daarom is het aanteraden een inkt cartouge niet volledig leeg te printen.
        maar bij te vullen wanneer die bijna leeg is.
        dat geld voor iedere printer.

        Ik wil niet tegen de schenen shoppen van gelijk wie.
        maar juist is juist.
        Marnix claus.


        Comment


        • #5
          Beste,

          bedankt voor de URL dat was nu iets waar ik zelf al lang achter aan het zoeken was, vooral voor de inkten. Ik ben nog steeds van plan een CFS systeem te bouwen maar als ik de inkten van hier kan bekomen scheelt dat een heel deel in de kosten. Een ding mag je echter niet uit het oog verliezen, bij HP is de printkop verbonden met de cartridge dat is bij de Epson printers niet het geval en bevat de cartridge alleen maar ikt. Daarom is een CFS systeem zo interessant als je wil kan je eens gaan kijken op nog een andere URL in de USA en die verkopen de componenten alleen om zelf een CFS te maken misschien dat ik daar ook voor opteer als mijn voorraad aan cartridges is uitgeput.
          http://www.inksupply.com/index.cfm?source=html/main2.html

          Ik hou iedereen op de hoogte

          Met Vriendelijke groeten
          Jeff Ceuppens
          jeff.ceuppens@skynet.be
          Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

          Comment


          • #6
            Beste Digipics357
            Ik heb uwe link uitgeprobeert ,en moet zeggen het ziet er niet slecht uit.
            In ieder geval bedankt voor uw intresse.
            Ik gebruik refiels al zeer lang,anders is het gewoon niet te betalen.
            Ik print ook het meest op A4.
            en op die manier gaat de inkt in zeer snel tempo naar beneden.
            hervullen is de enige goedkope manier.
            Ik heb al veel systemen gezien op computerbuurzen,maar die hebben allemaal een nadeel.
            Dus heb ik maar de minst kwade genomen.
            allee ,het weer slaat hier tegen voor het moment ,en ik wilde juist eens mijn Circ pol filter en macro mcon-35 uitproberen.
            maar tzal vandaag niet zijn.
            verdorie ik wacht al 3 dagen he.
            allee op beter weer en tot ziens.

            Marnix claus

            Comment

            Working...
            X