Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Suggesties?

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Suggesties?

    Howdies,
    Reeds lang zitten wij te denken over de aanschaf van een digitaal fototoestel. Ondertussen heb ik zowaar honderden reviews gelezen, met als gevolg dat ik het nu helemaal niet meer weet. Het zou een niet al te ingewikkeld toestelletje moeten zijn (door het venstertje kijken en klikken, bij wijze van spreken). Mijn twijfels gaan tussen de Canon A20, Canon Ixus(de gewone, niet de V) en de HP C618. Allemaal rond de 25.000Bfr.
    Of zijn er andere/betere dingen te vinden voor dit budget?
    Alle suggesties zijn van harte welkom, vermits ik door alle reviews een beetje radeloos ben geworden
    Alvast mijn dank,

    Pierre

  • #2
    Hallo Pierre,

    Ja, het aanbod aan digitale camera's in intussen een beetje overweldigend geworden zodat het moeilijk wordt om door het bos de bomen nog te zien (of was het nu andersom?
    Ik heb persoonlijk geen ervaring met één van de toestellen die je opsomt.
    Indien mogelijk zou je best eens naar een zaak gaan waar je ze daadwerkelijk eens kan bekijken/uittesten.
    Op papier of op het internet zien ze er ongeveer allemaal gelijk uit, maar een toestel ikn je handen hebben is toch nog heel wat anders. Dan merk je misschien dingen op die in de parktijk toch niet helemaal dat zijn ...
    Binnen je budget heb je ook nog enkele andere mogelijkheden, bv. Olympus, Kodak, ...
    Kiezen zal dus altijd moeilijk zijn ...

    Jaja
    webmaster Belgium Digital

    Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
    Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

    Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

    Comment


    • #3
      Pierre,
      Ik ben ook al een tijdje bezig met het doorsnuffelen van al die websites. Eigenlijk wordt je er gek van om al die tegenstrijdige eigenschappen en argumenten te lezen.

      Mijn ervaringen: Ga ten rade bij vrienden en kenissen (liefst ervaren photoliefhebbers..) (Zoals in dit forum).
      Ik heb lijstes gemaakt met mijn eigen wensen en budgetten. Ik heb handelaars bezocht en camera's in mijn handen genomen.
      Kijk naar sites waar mooie en goede photo's te zien zijn. Vind je ze goed, kijk dan even welke camera ze gemaakt heeft. (En niet volgens type camera naar photo's zoeken...).
      En dan...... twijfel ik nog.

      Skitch

      Droomt van een Coolpix 995
      " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

      Comment


      • #4
        Hallo Pierre,
        Ik heb je wensen nog eens nagelezen. Je wilt een handige en gemakkelijke camera.
        Als je het niet nodig vindt om een camera te kopen met allerlei instelbare functies, maar werkelijk een "point and shoot" camera wil, waar je zonder hoofdbrekens over belichting, kleur en sluitertijden mooie fotos mee kan maken. Dan zou ik persoonlijk voor een "kleine" camera kiezen. Eentje dat je in je jaszak kan steken en ALTIJD bij je kan hebben.
        Iedereen heeft uiteraard zijn eigen keuze. De beste camera is de camera die het beste bij je gebruiksdoel past.
        Ik heb er ook gedacht om met een "gemakkelijke" camera te beginnen als digitaler. Mijn keuze zou in dit geval een Ricoh i500 zijn. Waarom ? Deze pocket camera zou ik dan altijd bij mij kunnen hebben. En het is altijd beter om de juiste foto op het juiste moment te kunnen maken dan de "beste" foto niet te maken omdat de camera thuis ligt.
        Wat jouw keuze betreft : De Ixus is ook heel handig om in een jaszak te stoppen, maar met een 3 Megapixel zal je enkele jaren langer up to date ( en gelukkiger) zijn. (?).

        Skitch



        Droomt van een Coolpix 995 of een Fuji 6900Z.
        " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

        Comment


        • #5
          Hi,
          Bij deze dank voor jullie reacties.
          En inderdaad, een 3MP toestel zal wellicht beter zijn, helaas past dit niet in mijn budget
          Trouwens, voor de moment lijkt de 2.1MP zowaar een beetje standaard (voor de regular huis-tuin-keuken amateur).
          Voor de moment ziet het eruit dat ik voor de Canon A20 zal gaan. Helaas vind ik nergens een shop die het toestel in voorraad heeft, zodat ik hem effectief kan vasthouden.
          Van zodra ik hem heb, laat ik hier beslist een link achter met enkele testfoto's. Verwacht er niet teveel van. Ik heb nl geen "foto-oog", nul komma nul verstand van sluitertijden, belichtingen en andere Griekse woorden.
          Ik hou jullie alleszins op de hoogte, zo hebben jullie ook een gedacht wat een Canon A20 doet in tijden van de E10, Coolpix XXX, G1, ...
          Met vriendelijke groet,

          Pierre

          Comment

          Working...
          X