Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Statief.

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Statief.

    Hallo,
    Ik werk met een Olympus 2100UZ, die ik binnenkort zal vervolledigen met de FL-40 flash. Momeenteel ben ik op zoek naar een degelijk statief. Kan iemand mij vertellen waar ik moet naar kijken bij de aankoop van zo'n ding ?
    Ik twijfel nog tussen Velbon of Bilora.
    Mogelijk stap ik later over naar een iets zwaardere camera ( E-10 ;-)
    dus zou ik mijn statief daar ook willen voor gebruiken.
    Alvast bedankt voor jullie reply's !

    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
    Si non, on devient bonbon
    Et les gens nous mangent !"

  • #2
    Hallo Marc,

    Ik gebruik momenteen een Velbon. Die kan zonder veel moeite de E-10 houden met daarop de Tcon-300+Tcon-14B en de FL-40 flits.
    Dat is al een serieus gewicht, maar dat gaat zonder problmemen. Uiteraard is het manipuleren van het geheel niet zo makkelijk, maar ja, wie stapelt er ook zoveel op een statief?
    Dus hier een tevreden Velbon gebruiker ...

    Jaja

    Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
    Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

    Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

    Comment


    • #3
      In welke prijscategorie vallen die statieven, niet dat ik direct eentje nodig heb, maar 't is interessant om weten, budgetbeheer noemt dat

      --
      Met vriendelijke groeten,
      Sven De Troch
      sven@nt-admin.com
      --
      Quidquid latine dictum sit, altum videtur!

      Comment


      • #4

        Dank je wel Jacques, maar mijn bijkomende vraag werd niet beantwoord;
        nl. waar kijk je naars als je een statief koopt ?
        Het gewicht is vanzelfsprekend, maar wat rest er nog ?
        Ik lees bij sommige statieven "sliding", bij andere statieven "gearing"; er moeten toch verschillen zijn tussen al die modellen ?

        Marc

        Hallo Marc,

        Ik gebruik momenteen een Velbon. Die kan zonder veel moeite de E-10 houden met daarop de Tcon-300+Tcon-14B en de FL-40 flits.
        Dat is al een serieus gewicht, maar dat gaat zonder problmemen. Uiteraard is het manipuleren van het geheel niet zo makkelijk, maar ja, wie stapelt er ook zoveel op een statief?
        Dus hier een tevreden Velbon gebruiker ...

        Jaja


        ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
        Si non, on devient bonbon
        Et les gens nous mangent !"

        Comment


        • #5
          Hallo, als ik je een statief mag aanbevelen dan is het zeker de Manfrotto 190 en die wordt samen met de panoramakop 141 RC verkocht voor de redelijke prijs van 3900 Bf. Ik gebruik dit statief zelf met mijn EOS D 30 en tot mijn volle tevredenheid. Het is niet van de lichtste dat wel, maar stabiliteit en lichtgewicht gaan gewoonlijk niet samen.

          Erg handig is dat je de statiefbenen in drie hoeken kan zeten en zo kan je heel erg laag gaan, de middenzuil is ook omkeerbaar wat al eens van pas kan komen. Ik hoop je hiermede van dienst te zijn geweest

          Met Vriendelijke groeten
          Jeff Ceuppens
          jeff.ceuppens@skynet.be
          Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

          Comment

          Working...
          X