Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

OLYMPUS E10

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • OLYMPUS E10

    Hallo,

    Spijtig genoeg ben ik reeds terug van vakantie alhoewel het bekijken-afdrukken
    van de genomen foto's een prettige belevenis is.

    Maar !!!!

    Tijdens de vakantie heb ik op mijn beide
    CF kaarten ' Dane-elec' 48 MB de volgende error gekregen ... ' Bad Picture '
    De hieropvolgende foto's werden niet meer correct weggeschreven.
    Herformateren CF kaart mocht ik niet doen anders overschreef ik vorige foto's.


    Gelukkig zijn de voorgaande fotos ok,
    heb ik de CF kaart opnieuw geformateerd, en opnieuw foto's genomen ....... alles ok


    Waaraan zou deze Bad Picture error te wijten zijn ???
    ( Fototoestel afleggen terwijl het toestel nog gegevens wegschrijft naar de CF kaart ??? )


    Dank voor enige reactie !


    Groeten.


    Christophe


  • #2
    Hallo Christophe,

    Het door jou aangehaalde probleem is nieuw voor mij. De E-10 is wel nogal kieskeurig als het op CF-kaarten aankomt, maar dit blijkt meestal dadelijk.
    Zo moet ik steeds een nieuwe CF-kaart "testen" met mijn E-10 alvorens ze te kopen. Zelfs binnen hetzelfde merk wordt de ene kaart aanvaard en de andere niet ... en die "geweigerde" wordt dan wel aanvaard door een andere E-10 ...
    Voor jouw probleem heb ik geen verklaring. Het afzetten alvorens de buffer weggeschreven is zou kunnen, maar dat probleem heb ik nog nooit ondervonden en ik zet de E-10 ook geregeld af alvorens alles is weggeschreven.
    Is het ook niet mogelijk om die ene "bad photo" alleen te wissen, en daarna verder te werken? Komt dit heel geregeld voor of is het slechts sporadisch?
    Geven kaarten van een ander merk die fout ook, of is het enkel bij het genoemde merk?

    Jaja
    webmaster Belgium Digital



    Edited by - Jaja on 03 August 2001 21:13:36
    Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
    Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

    Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

    Comment


    • #3
      Beste Jaja,

      Wat betreft kieskeurigheid van CF kaarten voor gebruik in de E10, heb ik uw gouden raad wat betreft testen bij aankoop nieuwe kaart in eigen fototoestel reeds opgevolgt.

      In antwoord op uw vraag, kan ik u bevestigen dat de bad picture gedelete kan worden, morgen elke foto dat wordt bijgenomen is terug een bad picture.

      Dit probleem heeft hem slechts tweemaal voorgedaan, maar ik hou u op de hoogte.

      Dank voor uw reactie !


      Groeten.

      Christophe







      Comment


      • #4

        Beste Jaja,

        Telkens bij foto nr 38 krijg ik de bad picture error of cannot open file error.

        Op mijn beide CF kaarten ( zelfde merk
        namelijk Dane-elec ) krijg ik deze error

        Enige help ???


        Groeten.

        Christophe








        Comment


        • #5

          Beste Jaja,

          Wat betreft kieskeurigheid van CF kaarten voor gebruik in de E10, ook ik had een kaart 48 mb in mijn camara ook een e 10 deed eerst goed toen fout melding bad picture. geformateerd volgende dag dubbel aantal bad picture. volgende dag niets van de fotohandelaar na het lezen van de afdruk belgium digital met bijbataling een 64mb gekregen.

          Comment


          • #6
            [
            Kunt u meer info geven over de verkregen
            bad picture error.
            Hoe werd die vermeld op het lcd scherm ?
            Konden vorige foto's nog gelezen worden ?
            Kon u na de bad picture error nog correcte foto's nemen, of waren de volgende allemaal bad pictures ?

            Kent u nog het merk van CF kaart ?


            Thanks bij voorbaat voor enige info.


            Groeten.


            Christophe


            PS aan alle E10 gebruikers : welk merk
            Cf kaarten is aan te raden ?







            Comment


            • #7
              Hallo,

              even dit over de E-10 en CF-kaarten ...
              Na meer dan 26.000 foto's heb ik tot nu toe 1 slechte foto gehad, en dat was toen de batterijen compleet leeg waren en ik toch nog een foto maakte.
              Ik heb enkel problemen gehad met sommige CF-kaarten. Die gaven een error. Na het opnieuw formatteren kon ik de kaart weer gebruiken totdat ik de E-10 uitzette.
              Bij het opnieuw aanzetten kwam die kaart-error er weer.
              Maar die error melding kwam er dadelijk, toen ik de nieuwe kaart gebruikte.
              Als een kaart van de eerste keer perfect werkt blijft ze ook perfect werken.
              Ik heb net 2x128MB gekocht, en ze uit "wantrouwen" eerst getest, maar ze werken perfect (Hama). Ook de Sandisk kaarten die ik al had en gebruikte voor de Canon Pro70 en de Nikon CP990 werken (na al die jaren) nog steeds perfect.
              Tot nu toe heb ik enkel wat problemen gehad met kaarten van het merk "Datafab".
              Ook een IMB microdrive van 340Mb werkte niet in m'n E-10 - die gaf dezelfde foutmelding als sommige Datafab kaarten.
              Waarschijnlijk deed een andere microdrive het wel ...
              Een beetje eigenaardig op het eerste zicht, maar de E-10 blijkt dus nogal kieskeurig te zijn op het gebied van CF-kaarten.
              Eén goede raad: test altijd eerst de kaart of die wel werkt in jouw E-10 ...
              Als een CF-kaart na een tijd fouten gaat vertonen, dan wordt het moeilijker (ik heb dat dus nog niet meegemaakt met CF).
              Met de Fuji digitale camera op school hebben we dat probleem met SM-kaarten.
              Foto 7 is daar ook steeds beschadigd - enkel die foto. Je kan gewoon verder foto's nemen, maar nummer 7 is steeds beschadigd ...

              Jaja
              webmaster Belgium Digital


              Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
              Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

              Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

              Comment


              • #8
                [
                Hallo,

                Ter Info : Bad Picture error

                test gedaan met Dane-elec 48 MbCf kaart
                SHQ compr. 1/8 error bij foto 38
                compr. 1/4 error bij foto 18
                compr. 1/2,7 error bij foto 13

                Error komt blijkelijk aan ongeveer
                gelijke hoeveelheid opgebruikt Mb

                Deze error komt voor op 2 Dane
                -elec CF 48 MB kaarten

                Mogelijk zijn dit merk van kaarten
                niet geschikt voor gebruik in E10

                Test met nieuwe SanDisk 64 Mb
                voorlopig geen bad picture error


                Groeten.


                Christophe

                Comment

                Working...
                X