Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

PhotoCD and CDI

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • PhotoCD and CDI

    Ik ben sinds afgelopen weekend de gelukkige eigenaar van een olympus E10. Ik had nu graag geweten of er iemand weet of het mogelijk is om zelf photocd's te schrijven van mijn gemaakte foto's of dat er firma's zijn die het voor mij kunnen doen. Ik zou ze willen kunnen afspelen op CDI

    Canon 7D + grip /Canon 10-22 ef-s / Sigma 24 1.8 / Canon 17-55 ef-s IS /Canon 50 1.8 / Canon 70-200 L 4 / Canon 100-400 L / Kenko 1.4 teleconvertor en een Canon Powershot SX-10 voor het lichtere werk.

  • #2
    Hallo, in de eerste plaats proficiat met je E10, je gaat daar veel plezier uit halen.
    Ik werk met een EOS D 30 en zet al mijn foto's op CD als opslagmedium. Dus daarmee bedoel ik zuiver om mijn opnames te stockeren, je kan echter ook een slideshow gaan maken van je opnames en ik doe dat bijvoorbeeld in powerpoint en maak daar een presentatie in die dan volledig autonoom kan werken op de PC of de notebook. Voor je CDI zou je eerst eens moeten kijken welk formaat deze cd geschreven zijn en dan een programma vinden die dat formaat ook ondersteund in normaal kan een CD Writer alles schrijven zolang er maar de juiste stuursoftware bij is. Ik zal zelf wat verder onderzoek doen en laat je in de toekomst verder bericht.

    Met Vriendelijke groeten
    Jeff Ceuppens
    jeff.ceuppens@skynet.be
    Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

    Comment


    • #3
      Zoals beloofd ben ik opzoek gegaan naar meer informatie voor U, en ik heb een schat van informatie gevonden op de onderstaande URL
      http://www.cdrfaq.org/

      Gewoon even aanklikken en de lijst van FAQ aflopen voor mij lijkt het een bron van informatie.



      Met Vriendelijke groeten
      Jeff Ceuppens
      jeff.ceuppens@skynet.be
      Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

      Comment


      • #4
        foto cd's gemaakt met nero kunen afgespeeld worden op een CDI speler indien deze uitgerust is met een DV-cartridge.
        Selecteer gewoon VCD bij nero en sleep uw fotos in het cd explorer window,nero zet ze om naar het juiste formaat.
        De CDI speler ondersteund ongeveer 400 foto's per CD.

        Voor meer info
        e-mail star.gate@village.uunet.be

        Comment


        • #5
          Jeff,

          Bedankt voor de info, ik was er ondertussen al in geslaagd om via de nero software een videocd te schrijven welke we konden afspelen op een cdi speler, maar de kwaliteit van deze oplossing was eerlijk gezegd niet om aan te zien. Ondertussen zijn we er wel in geslaagd om een photoCD te schrijven welke we konden afspelen en waarvan de kwaliteit ook effectief photocdkwalitiet is. Uitleg over hoe men dit kan doen kan je terugvinden op de volgende url:
          http://www.tedfelix.com/PhotoCD/PCDMakeYourOwn.html

          Canon 7D + grip /Canon 10-22 ef-s / Sigma 24 1.8 / Canon 17-55 ef-s IS /Canon 50 1.8 / Canon 70-200 L 4 / Canon 100-400 L / Kenko 1.4 teleconvertor en een Canon Powershot SX-10 voor het lichtere werk.

          Comment

          Working...
          X