Ik heb zelf een Alpha 200. Voordien had ik een Pana FZ50, een bridge toestel met live view, en uit eigen ervaring wist ik dat ik Live view bijna nooit gebruik. Maar dat moet je natuurlijk zelf beslissen.
De kitlens, daar ben ik verre van laaiend enthousiast over, maar je kunt er wel redelijke foto's mee nemen.
tweedehandslenzen die zeer de moeite zijn:
de Minolta 24-105 3.5-4.5D een zeer mooie lens met wat te weinig breedhoek, maar een goede walk around lens( rond de 200€ tweedehands,
kapaza)
Zoals reeds vermeld, een Minolta 50mm 1.7 voor een goede 100€, 1.4 voor ongeveer het dubbel
De Minolta Beercan 70-210 F4, prachtige lens, gebouwd als een tank(maar ook ongeveer zo zwaar). Voor €150 moet je een perfect exemplaar kunnen vinden, voor iets meer dan 100€ eentje met wat wear and tear. Maar wel altijd optisch perfecte exemplaren natuurlijk.
Het spreekt voor zich dat er betere lenzen zijn dan deze drie, maar die zullen stukken meer kosten. Daarnaast zijn er ook nog andere goede lenzen die goed betaalbaar zijn, zoals de kleine Beercan bv, de Minolta 35-70 F4, die ook nog een redelijke macro functie heeft. Kijk eens rond op
Dyxum, een schat aan informatie over de A-Mount. En kijk wel uit dat je steeds een AF lens koopt natuurlijk, want de Beercan bijvoorbeeld bestaat ook inde oude versie.